Bekijk volle/desktop versie : Amsterdam is de aantrekkelijkste woonstad



Pagina's : [1] 2 3 4 5

09-05-2005, 18:06
Amsterdam is de aantrekkelijkste woonstad


4 mei 2005
-
O+S
In de Atlas voor Gemeenten 2005 worden de 50 grootste gemeenten van Nederland op 40 punten vergeleken. De Atlas 2005 bevat 10 nieuwe indicatoren, waaronder voor het eerst regio-indicatoren. Veel van die nieuwe gegevens hebben betrekking op het thema van dit jaar: de bereikbaarheid van de Nederlandse gemeenten.

Ondanks de files blijken vanuit woonplaatsen in de Randstad nog altijd de meeste banen te bereiken zijn. De relatieve positie van de Randstad als woongebied verslechtert als gevolg van de files helemaal niet, in sommige gevallen verbetert ze zelfs. Vanuit dat perspectief valt het dichtslibben dus wel mee, laat staan dat de Woonstad Randstad aan een verkeersinfarct zou leiden.

Er wordt in de atlas naar diverse factoren gekeken die met woongenot te maken hebben. Amsterdam scoort een eerste plaats op de onderdelen culinair aanbod, historisch karakter van de stad, aantal hoogopgeleiden als percentage van de beroepsbevolking, de aanwezigheid van artistieke beroepen en de bereikbaarheid van banen in de dienstensector. Als al die factoren bij elkaar opgeteld worden, is Amsterdam de meest aantrekkelijke stad om in te wonen, aldus de atlas.

De auteurs van de Atlas voor Gemeenten zijn verbonden aan de Utrecht School of Economics (USE), Universiteit Utrecht.

http://www.amsterdam.nl/nieuws/berichten/2005_feiten_en/amsterdam_is_de




(Voor degenen die de laatste dagen zo lopen te kankeren op Amsterdam)


09-05-2005, 18:09


Ik zou niets lievers willen dan weg gaan uit Amsterdam. Het is mij hier wat te eenzijdig.

09-05-2005, 18:11

Citaat door Heiba:
Ik zou niets lievers willen dan weg gaan uit Amsterdam. Het is mij hier wat te eenzijdig.
Diemen, Almere, Lelystad, Wognum ??........

Of bedoel je het buitenland ?

09-05-2005, 18:12

Citaat door Heiba:
Ik zou niets lievers willen dan weg gaan uit Amsterdam. Het is mij hier wat te eenzijdig.
in welk opzicht?


ik vin 't tog bes wel te pruime hiero hoor

09-05-2005, 18:16



Citaat door Heiba:
Ik zou niets lievers willen dan weg gaan uit Amsterdam. Het is mij hier wat te eenzijdig.
amsterdam is the BOMB klaar of wil je liever naar een andere stadjuh vol met nederlanders nou geef mij maar >>>>>>>>>a.dam<<<<<<<<<<

09-05-2005, 18:20
Hmmh.. Ik krijg de creeps van de hectiek..

Doe mij maar een pitoresk dorpje waar geen klap te beleven valt, mijn leven is hectisch zat.

09-05-2005, 18:20

Citaat door mocromeid:
amsterdam is the BOMB klaar of wil je liever naar een of andere stadjuh of nederlanders nou geef mij maar >>>>>>>>>a.dam<<<<<<<<<<
jij bent een leuk mens...want alleen saggerijnen houden niet van onze mooie stad...

amsterdam, het internationaal centrum van ons land...

09-05-2005, 18:21

Citaat door Heiba:
Hmmh.. Ik krijg de creeps van de hectiek..

Doe mij maar een pitoresk dorpje waar geen klap te beleven valt, mijn leven is hectisch zat.
ga jij ff een jaartje in laren wonen...kom je op je knietjes terug naar mooi mokum!

09-05-2005, 18:21

Citaat door atropos:
jij bent een leuk mens...want alleen saggerijnen houden niet van onze mooie stad...

amsterdam, het internationaal centrum van ons land...
of niettt!!! a.dam is gewoon niet te besgrijven

09-05-2005, 18:22

Citaat door atropos:
ga jij ff een jaartje in laren wonen...kom je op je knietjes terug naar mooi mokum!
Bied jij daar besmuikt een woningruil aan?

09-05-2005, 18:23
Amsterdam is een ongeloofelijke kutstad.

09-05-2005, 18:24
ja hallooo waarom dan?

sorry, maar als mensen me vertellen dat gras paars-gekleurd is, dan vraag ik altijd even waarom...

09-05-2005, 18:26



Citaat door Billal_OP:
Amsterdam is een ongeloofelijke kutstad.
WATTUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

09-05-2005, 18:28

Citaat door Billal_OP:
Amsterdam is een ongeloofelijke kutstad.
Voor elk wat wils,


de Wallen lijkt me wel wat voor jou, .genoeg kut


09-05-2005, 18:30

Citaat door grendel:
Voor elk wat wils,


de Wallen lijkt me wel wat voor jou, .genoeg kut

whahahahahahahaha

Pagina's : [1] 2 3 4 5