Bekijk volle/desktop versie : Hirak Yahud Rif lobbyen bij Christenunie voor motie Karabulut tegen Marokko



Pagina's : [1] 2 3

21-11-2017, 11:50





21-11-2017, 17:57


Als het goed is er vandaag een stemming in de tweede kamer.



Citaat:
TWEEDE KAMER DER STATEN-GENERAAL 2
Vergaderjaar 2017-2018

34 775 V Vaststelling van de begrotingsstaat van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (V) voor het jaar 2018


Nr. GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID KARABULUT C.S.
Ter vervanging van die gedrukt onder nr. 23
Voorgesteld

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat honderden demonstranten het afgelopen jaar zijn opgepakt in het noordelijke Rif-gebied in Marokko en dat jarenlange gevangenisstraffen hen boven het hoofd hangen;

constaterende dat mensenrechtenorganisaties stellen dat velen zijn opgepakt terwijl zij vreedzaam demonstreerden;

verzoekt de regering in contact met de Marokkaanse autoriteiten deze zorgen van mensenrechtenorganisaties aan de orde te stellen;

verzoekt de regering tevens zich in te spannen opdat processen tegen demonstranten eerlijk en volgens internationale standaarden verlopen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Karabulut
Van Ojik
Ploumen

21-11-2017, 18:31

Citaat door B52:
wij hoeven geen les te krijgen van andere landen ya 9alil asharaf
Wel als die landen Marokko elk jaar met een zak geld sponsoren.

Het zou ook verstandig zijn als je tussen de regels door leest.


Het gaat om mensenrechten schendingen. Marokko is óók lid van die vn-commissie ( onbegrijpelijk!!) en als Marokko mensenrechten schend moet je er niet raar van opkijken als Marokko ter verantwoording wordt geroepen.

21-11-2017, 18:48
Marokko krijgt het geld van de eu niet gratis. Het moet immigranten ontmoedigen om een oversteek te maken naar Europa.

EN het,want Marokko profileert zich als beschaafd land,moet dan ook de mensenrechten respecteren.

Een universeel recht van de mens dat staat opgetekend in de statuten van de VN. En Marokko heeft getekend.

Mijn vraag is waarom mogen landen Marokko niet tot de orde roepen als het die zelfde statuten waar het voor heeft getekend niet respecteert.

Dat noemt men politiek bedrijven.

Vergeet vooral niet dat Marokko de grootste vijand van de Palestijnen is. Marokko stemde tegen een Palestijnse staat,jouw koning Hassan2 liet de zionisten arabische leiders spioneren. Appels en peren?

De ChristenUnie is braaf vergeleken met wat Marokko de Palestijnen heeft aangedaan.



Verwar kritiek niet met verraad.




Citaat door B52:
Marokko heeft 10 x minder budget dan nederland voor uitgaven en 2 x meer bevolking en 20 x meer land.

Dat de dienstverlening niet subliem is kan je wijten aan een economie die niet alle behoeftes dekt van een land.

Dan kunnen er demonstraties ontstaan met eisen die de staat niet kan inwilligen en ze vervolgens naar huis stuur met een dooie mus.

Ik hoop dat verraders als jij ge denaturaliseerd worden. Ik heb ook (letterlijk) beef met bepaalde flikkers in Rabat maar dat betekent niet dat ik ga lopen klagen bij de eu of een nietszeggend land als Nederland ik steun mijn land door dik en dun en marokkanen regelen hun zaken onderling wel uit, zoniet dan bemiddelt een broederlijk islamitische land wel.

Wat nog grappiger is dat de ChristenUnie zionstaat israel door dik en dun verdedigd ook al knallen ze daar palestijnen dood aan de lopende band.

Al vanuit daaruit moet je jezelf de vraag stellen of dit oprecht is wat die partijen doen of gewoon sabotage politiek.

21-11-2017, 19:07



Citaat door B52:
.
Duidelijk.

22-11-2017, 16:06

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Als het goed is er vandaag een stemming in de tweede kamer.
Motie is aangenomen. Alleen de PVV stemde tegen.

Diplomaten van de Nederlandse ambassade zullen vanaf heden de rechtszaak monitoren.

22-11-2017, 16:25

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Motie is aangenomen. Alleen de PVV stemde tegen.

Diplomaten van de Nederlandse ambassade zullen vanaf heden de rechtszaak monitoren.


Citaat door Tensamani32:
De pvv kan je ook wel vergelijken met bepaalde volkeren op deze wereld qua gedachtengoed.
Probeer ook te relativeren. Ik durf te wedden dat overgrote meerderheid van de Marokkaanse arabieren achter de Hirak staan.

Vorige maand nog een studentenprotest in Casablanca grof uit elkaar gehaald door de politie.

Een paar studenten kregen 3 jaar celstraf.

22-11-2017, 16:30
Het was toch duidelijk van het begin.

22-11-2017, 18:07

Citaat door B52:
ga ergens anders janken.

Karam komt uit al Hoceima
Wat heeft Hoceima hiermee te maken? Tensamani32 schrijft ´gefrustreerde arabier´ en jij komt met Hoceima.

22-11-2017, 18:44
Smerig tuig die hirak judassen in Nederland, likken als hondjes de schoenzolen van ranzige partijen als Christenunie, VVD, CDA, D66

07-12-2017, 12:46

07-12-2017, 12:51
Zionisten helpen elkaar altijd...

Pagina's : [1] 2 3