Bekijk volle/desktop versie : Renard: ''Boussoufa heeft me sinds mijn komst hier nooit teleurgesteld'' (video)



Pagina's : [1] 2 3 4 5

15-11-2017, 18:46
Hervé Renard heeft de huidige veteraan binnen de selectie, Mbark Boussoufa, heel hoog zitten.





Gisteravond was bondscoach Hervé Renard special-guest bij een live-uitzending van Medi1 TV's voetbalactualiteitenprogramma L'Club. Het was de eerste keer dat de Franse oefenmeester, nadat hij zaterdag met de Leeuwen v/d Atlas WK-kwalificatie afdwong, te gast is in een televisieprogramma. Naast verschillende andere onderwerpen kwam ook één van de dragende spelers van dit Marokko ter sprake, Mbark Boussoufa.

De Fransman sprak lovend over de 55-voudig international die sinds 2006 in het team is (gedebuteerd onder bondscoach M'hamed Fakhir). Zo zei hij onder andere: ''Sinds de eerste dag dat ik dit elftal leidt heeft Mbark altijd de volle honderd procent gegeven. Van de eerste wedstrijd tegen Kaapverdië tot aan onze WK-kwalificatie tegen de Ivorianen heeft hij me in zijn gedrag en mate van professionaliteit nooit teleurgesteld.''

Bekijk hieronder het fragment van het interview met Renard bij L'Club: [video=youtube;qPQs3eWJ2NE]https://www.youtube.com/watch?v=qPQs3eWJ2NE[/video]

YouTube link

Photocredit: Medi1 TV

15-11-2017, 21:21


Zekers Boussoufa soldaatje .. tbarkAllah 3liek

15-11-2017, 21:54
Hij beniata en karim hebben hun plaats in het elftal meer dan verdiend.

16-11-2017, 01:48
Hij heeft heel veel balverlies, jammer hij is zeker niet slecht maar waar hij nu speelt heeft veel invloed op zijn spel. Hij speelde tot de 60tigste minuut redelijk, daarna was hij op, heel moe en heel veel balverlies. Nu snap ik waarom Renard hem nooit wisselt, het zijn maatjes. Jammer want hele wedstrijden spelen kan hij echt niet meer aan.

16-11-2017, 09:20


Die overdreven persoonsverheerlijking van Renard.
Wat een overdreven gedoe. Iedereen doet hysterisch in Marokko.
Hij speelde tegen het slechtste Ivoorkust in jaren. Tegen Gabon en Mali die bijna geen wedstrijden meer winnen.
Een beetje pressing in de thuiswedstrijden dwong tegenstanders al tot fouten in de opbouw. Een klein beetje gegenpressing was al voldoende om ze te laten wankelen.
Mensen moeten niet gaan overdrijven.

16-11-2017, 09:55
Ben benieuwd hoe ver marokko het zal schoppen

16-11-2017, 10:02
boussofa, n amrabat en ben atia hebben niets te zoeken in rusland,

16-11-2017, 12:49
@bombastic, de beste ivoorkust met yaya toure drogba, kolo toure etc hebben vorige wk campagne ook niet kunnen winnen tegen marokko. 2x gelijkspel. Dus niet te veel praten.

16-11-2017, 13:00

Citaat door marocci10:
@bombastic, de beste ivoorkust met yaya toure drogba, kolo toure etc hebben vorige wk campagne ook niet kunnen winnen tegen marokko. 2x gelijkspel. Dus niet te veel praten.
Wat heeft dat hiermee te maken?

16-11-2017, 13:08
Boussoufa heeft zich goed laten zien als leider van het middenveld samen met Karim El Ahmadi ..zij hadden 1 doel en dat is naar wk gaan want na wk zal hij stoppen met Marokkaanse elftal ..dus zijn ze maar als 1 blok achter renard gaan staan om de doel te bereiken

Benatia is de leider van hele team en de verdedigen en Boussoufa van Middenveld samen met Karim El Ahmadi en het heeft goed uitgepakt

16-11-2017, 13:19

Citaat door bombastic9982:
Die overdreven persoonsverheerlijking van Renard.
Wat een overdreven gedoe. Iedereen doet hysterisch in Marokko.
Hij speelde tegen het slechtste Ivoorkust in jaren. Tegen Gabon en Mali die bijna geen wedstrijden meer winnen.
Een beetje pressing in de thuiswedstrijden dwong tegenstanders al tot fouten in de opbouw. Een klein beetje gegenpressing was al voldoende om ze te laten wankelen.
Mensen moeten niet gaan overdrijven.
blijkbaar volg jij de Marokkaanse voetbal niet, Marokko heeft zich 20 jaar niet gekwalificeerd dan snap je toch de vreugde wel na al die teleurstellingen? Nergens hebben wij beweerd Brazilië te zijn dat we opeens 11 neymars hebben of wat dan ook.

Geen coach is het gelukt in 20 jaar om het Marokkaanse elftal naar het Wk te losen dus krijgt Renard zijn waardering, Marokko speelt eens eindelijk met een idee een plan wat al jaren ontbrak bij de Marokkaanse elftal. Iedereen die het Marokkaanse elftal al jaren volgt ziet dat er veel veranderd is. Verder is het ook de enige land ooit met 0 tegen goals in de wereld dus je kan duidelijk zien dat er verbetering in zit want verdediging was altijd het min punt van Marokko.

Ik wil niet zeggen dat we ver gaan komen op het WK maar er zijn zeker landen waar we van kunnen winnen.

16-11-2017, 13:24

Citaat door LaasteGeruchten:
Boussoufa heeft zich goed laten zien als leider van het middenveld samen met Karim El Ahmadi ..zij hadden 1 doel en dat is naar wk gaan want na wk zal hij stoppen met Marokkaanse elftal ..dus zijn ze maar als 1 blok achter renard gaan staan om de doel te bereiken

Benatia is de leider van hele team en de verdedigen en Boussoufa van Middenveld samen met Karim El Ahmadi en het heeft goed uitgepakt
Ik vind Karim el Ahmadi de belangrijkste man.
Hij was vaak degene die op het juiste moment druk zette.
Is verreweg de slimste speler in het elftal positioneel.
Voorheen had je middenvelders staan bij Marokko die alleen maar met de bal liepen en constant uit positie liepen met veel balverlies.
Daardoor ging het spel veel te veel op en neer tegen Afrikaanse landen.
Hoe meer het spel op en neer gaat des te groter de ruimtes des te meer atletisch vermogen, fysiek, kracht, snelheid een rol gaat spelen. Dan leg je het dus af tegen Afrikaanse landen.
Als El Ahmadi wegvalt dan heb je een groot probleem.
Bousouffa is te vervangen.

16-11-2017, 13:26



Citaat door bombastic9982:
Die overdreven persoonsverheerlijking van Renard.
Wat een overdreven gedoe. Iedereen doet hysterisch in Marokko.
Hij speelde tegen het slechtste Ivoorkust in jaren. Tegen Gabon en Mali die bijna geen wedstrijden meer winnen.
Een beetje pressing in de thuiswedstrijden dwong tegenstanders al tot fouten in de opbouw. Een klein beetje gegenpressing was al voldoende om ze te laten wankelen.
Mensen moeten niet gaan overdrijven.
Gegenpressing heeft Renard er vanaf dag 1 in weten te slijpen , daarvoor mag je hem wel de credit geven.

16-11-2017, 13:33

Citaat door DubbD:
blijkbaar volg jij de Marokkaanse voetbal niet, Marokko heeft zich 20 jaar niet gekwalificeerd dan snap je toch de vreugde wel na al die teleurstellingen? Nergens hebben wij beweerd Brazilië te zijn dat we opeens 11 neymars hebben of wat dan ook.

Geen coach is het gelukt in 20 jaar om het Marokkaanse elftal naar het Wk te losen dus krijgt Renard zijn waardering, Marokko speelt eens eindelijk met een idee een plan wat al jaren ontbrak bij de Marokkaanse elftal. Iedereen die het Marokkaanse elftal al jaren volgt ziet dat er veel veranderd is. Verder is het ook de enige land ooit met 0 tegen goals in de wereld dus je kan duidelijk zien dat er verbetering in zit want verdediging was altijd het min punt van Marokko.

Ik wil niet zeggen dat we ver gaan komen op het WK maar er zijn zeker landen waar we van kunnen winnen.
Luister jij en die Marocci denken dat ik geen Marokkaan ben en niet voor Marokko ben.
Ik volg langer dan jullie het Marokkaans elftal.
Dit was verreweg het slechtste Ivoorkust wat ik gezien heb.
Gabon weet niet eens meer wat winnen is. Die zijn ook in verval.
Renard heeft goed werk verricht door vooral te hameren op compactheid en het team compact te laten spelen.
We moeten echter niet gaan overdrijven. Het is bijna persoonsverheerlijking geworden wat men nu doet.
Overdreven hysterische gedoe. Bij ons is alles zwart of wit.
Halen we het dan is alles geweldig. Verliezen we dan is alles niets.

16-11-2017, 14:26

Citaat door LaasteGeruchten:
Boussoufa heeft zich goed laten zien als leider van het middenveld samen met Karim El Ahmadi ..zij hadden 1 doel en dat is naar wk gaan want na wk zal hij stoppen met Marokkaanse elftal ..dus zijn ze maar als 1 blok achter renard gaan staan om de doel te bereiken

Benatia is de leider van hele team en de verdedigen en Boussoufa van Middenveld samen met Karim El Ahmadi en het heeft goed uitgepakt
Ja ik zag die twee ook elkaar omhelzen, El Ahmadi riep 'we hebben het geflikt!'.

Pagina's : [1] 2 3 4 5