Bekijk volle/desktop versie : advies gevraagd



Pagina's : [1] 2

09-11-2017, 11:49
Salaam aleikoum wa rahmatou allahu wa barakatoe,

Al een hele tijd zit ik ergens mee waar ik graag advies over wil opvragen, het wordt van kwaad tot erger.

Ik voel me al heel lang niet mezelf, emotioneel, rationeel, lichamelijk alles. Ik weet niet waardoor dit komt maar heb ook een vermoeden waar dit onder andere door zou komen. Ik heb een hele lange periode van stress ervaren door mensen die dichtbij mij staan. Nu ben ik in iets rustige periode beland maar ik merk dat de klachten erger worden. Ik heb geen energie of motivatie voor iets, ik wordt misselijk van mijn huis ik kan niet koken in mijn huis, ik wordt misselijk van mijn keuken, van mijn eten zo erg dat ik de geur niet kan verdragen. Ik weet niet of dit een nalatenschap is van die stressvolle periode of dat ik iets anders mankeer, sihr bijvoorbeeld. Ik zou graag hijama of rokiya willen doen maar ik durf maar niet. Door die stressvolle periode ben ik ook echt veranderd en ben lang depressief geweest. maar wat ik vreemd vind is dat ik mijn huis niet verdraag en alles er omheen.kan iemand mij adviseren hierin?

Djazak allhu ghayran voor jullie advies.

09-11-2017, 12:22


wa alaykoem asalaam,

Wat ook kan gebeuren na een lange stressvolle periode is dat je burn out kan krijgen. Allaahoe alam. Toch denk ik dat je niet voor niets richting sihr denkt en dan met name je keuken subhan Allaah. Wat je kan doen is sowieso qoraan afspelen in de keuken, surah baqarah bijvoorbeeld. Ayaat el korsi, de laatste kleine versjes uit de koraan.

Wat je ook kan doen is koraan lezen voor jezelf, op tijd bidden, waken voor je wudoo, sowieso je afschermen van mensen die je kwaad kunnen doen en ook je rust nemen.

09-11-2017, 12:24
Dua doen niet te vergeten natuurlijk. En je kan volgens mij ook in je keuken eens rondkijken of je niet iets vreemds vindt? Allaahoe alam. Ik hoop insha Allaah dat het geen sihr is, maar dat er een andere verklaring is. Bijvoorbeeld dus oververmoeidheid, overspannen, burn out, want dat is een stukje makkelijker om weer bovenop te komen.

09-11-2017, 12:24
Moge Allaah jou beschermen en jou genezen, ameen.

09-11-2017, 12:31


Waleikum salam warahmatoe Allah,

Je huis is de ruimte waar jij je waarschijnlijk terugtrekt om rust te vinden. Het kan zijn dat je daar heel veel negatieve gedachten hebt gehad of negatieve emoties hebt gevoeld. Je hebt daardoor een naar gevoel in je huis. Maar zoals iemand al zei. Draai koran in je kamer. Zorg ervoor dat het fris en schoon is. Probeer te zoeken hoe je positieve ervaringen/gedachten/gevoelens kan krijgen in je huis. Verander bijv iets aan de inrichting. Kijk motiverende films van coaches ( bijv Islamitische psychologen) .
Gebruik rustgevende geuren in je huis zoals lavendel, ecalyptus of pak een pan en zet water aan de kook laat wat sinaasappelschillen, granaatappelschillen, lavendelblaadjes, rozenblaadjes, kamilleblaadjes, zodra het begint te ruiken kun je met het pannetje door het hele huis gaan. Kortom: zorg ervoor dat die negatieve ervaringen, gedachten en alles vervangen worden door positieve en pak daar als eerste aan je zintuigen....

Ik raad je verder aan om aandacht te geven aan je voeding....We zitten in de herfst en Dit is een mooi seizoen voor groente die goed werken tegen depressie en andere mentale klachten. Kijk subhanallah alleen al naar de kleuren van : wortel, pompoen, zoete aardappel, manderijen, granaatappel.... de kleur oranje geeft energie als je er naar kijkt en die groente ook als je het eet...Eet ook veel pitten en zaden door bijv je salades. Vooral pompoenpitten, lijnzaad en sezamzaad raad ik je aan. Varieer daar in en drink heeeeeeeeeeel veel water.
Eet dagelijks dadels en gerstesoep als ontbijt. Verminder zuivel en dierlijke eiwitten. EEt vooral vis en peulvruchten.

Verder raad ik je aan om elke gebed luwdoe te doen. Ook al heb je nog luwdoe elke gebed weer opnieuw doen! Verricht een week je gebeden op tijd en zeg de ochtend- en avondsmeekbedes op en je zult merken wat voor verschillen je gaat krijgen. EN om niet te vergeten.... probeer wanneer je kunt te vasten....Het vasten geeft veel rust aan je hart en geest.

Moge Allah je genezen.

09-11-2017, 13:16
Djazakou Allah ou ghayran voor jullie reacties.

het probleem is dat ik dit ook allemaal wil maar het lukt mij niet, de zeer zeldzame keren dat het wel lukt om alles enigszins op orde te hebben val ik in een nog dieper gat, er klopt voor mijn gevoel iets gewoon niet maar ik weet niet wat. @mamavanM: je hebt het wel bij het rechte eind, in dit huis heb ik heel veel negatieve emoties gevoeld en nog steeds zit ik op bepaalde dagen in een heel erg diepe put. wat ik helemaal niet snap is mijn zeer negatieve gevoelens m.b.t. de keuken, ik kan met name warm eten niet verdragen, ik moet ervan overgeven, ik ga vaak zonder eten slapen omdat ik het niet kan verdragen om überhaupt te koken, de geur, het gevoel ik haat dat het uit de grond van mijn hart. ik wil graag verhuizen naar mijn oude woonplaats maar ik haast geen optie meer. Het mooi maken van mijn huis lukt mij niet, ik kan mij er niet toe zetten, ik geniet er niet van. Ik grijp elk moment aan om weg te zijn van alles maar dat is ook niet de oplossing. zou toch sihr in het spel zijn?

09-11-2017, 13:18
ik werk nu ook maar zelfs dat lijk ik niet uit te houden, ik kan niet lachen met collega's, ik ben erg op mezelf terwijl ik de meest spontane persoon was die je je maar kon bedenken

09-11-2017, 13:21
mijn zelfbeeld is ook erg negatief terwijl ik dit nooit had, ik ben denk ik teveel beschadigd zowel door de gebeurtenissen als misschien ook iets anders, mijn gevoel geeft dat heel sterk aan omdat ja iedereen maakt heftige dingen mee maar op een gegeven moment maakt dat je sterker en ga je verder. Ik niet, ik glij meer en meer af.

09-11-2017, 13:34

Citaat door Noabloem:
mijn zelfbeeld is ook erg negatief terwijl ik dit nooit had, ik ben denk ik teveel beschadigd zowel door de gebeurtenissen als misschien ook iets anders, mijn gevoel geeft dat heel sterk aan omdat ja iedereen maakt heftige dingen mee maar op een gegeven moment maakt dat je sterker en ga je verder. Ik niet, ik glij meer en meer af.
Gebeurtenissen maken ons alleen sterker als we het ook een plek kunnen geven en het kunnen accepteren. Als dat niet gebeurt maken gebeurtenissen je zwakker en mentaal soms wat gek. En dan bedoel ik niet medisch, maar ik bedoel je raakt jezelf kwijt als de lasten te zwaar worden en je er geen kant mee op kan.

09-11-2017, 13:35

Citaat door Noabloem:
mijn zelfbeeld is ook erg negatief terwijl ik dit nooit had, ik ben denk ik teveel beschadigd zowel door de gebeurtenissen als misschien ook iets anders, mijn gevoel geeft dat heel sterk aan omdat ja iedereen maakt heftige dingen mee maar op een gegeven moment maakt dat je sterker en ga je verder. Ik niet, ik glij meer en meer af.
Ik ga je iets sturen prive. Ik kan je niet beloven of het vandaag lukt. Maar lees het en laat me prive weten of het iets met je doet of je het herkent. Khair in challah!

09-11-2017, 13:50
Djazak Allahu ghayran voor allen die gereageerd hebben, moge Allah jullie belonen met ghayr, ik zit hier met tranen achter de computer.

zusters doe fissabillah dua voor mij ik wil niets liever dan genezen en er zijn voor de mensen die mij nodig hebben en vooral mezelf weer terugvinden, ik voel me verdwaald en zo ben ik niet. Al hamdolilah ala kouli hal. Moge Allah een ieder genezen en beschermen tegen het kwaad In Sha Allah

09-11-2017, 13:51

Citaat door MamaVanM:
Ik ga je iets sturen prive. Ik kan je niet beloven of het vandaag lukt. Maar lees het en laat me prive weten of het iets met je doet of je het herkent. Khair in challah!
shokran lieve zuster

09-11-2017, 13:53


Het eerste wat ik dacht is kan je niet zwanger zijn? Ik heb dus als ik zwanger ben haha subhaanAllaah. Als dat een mogelijkheid is (indien je getrouwd bent?) zou ik voor de zekerheid even een testje ertegenaan gooien in shaa Allaah.

09-11-2017, 13:57

Citaat door Ochtendmens:
Gebeurtenissen maken ons alleen sterker als we het ook een plek kunnen geven en het kunnen accepteren. Als dat niet gebeurt maken gebeurtenissen je zwakker en mentaal soms wat gek. En dan bedoel ik niet medisch, maar ik bedoel je raakt jezelf kwijt als de lasten te zwaar worden en je er geen kant mee op kan.
Moge Allah je belonen met veel goeds. Klopt, ik kan dingen geen plek geven omdat ik er nog middenin zit en dingen niet gaan veranderen unless ik mijn leven helemaal omgooi en breek met iemand, het moeilijke is dat er andere mensen bij betrokken zijn waardoor ik dit niet zomaar kan doen dat maakt mij kapot en ellendig

09-11-2017, 14:54

Citaat door Noabloem:
Djazak Allahu ghayran voor allen die gereageerd hebben, moge Allah jullie belonen met ghayr, ik zit hier met tranen achter de computer.

zusters doe fissabillah dua voor mij ik wil niets liever dan genezen en er zijn voor de mensen die mij nodig hebben en vooral mezelf weer terugvinden, ik voel me verdwaald en zo ben ik niet. Al hamdolilah ala kouli hal. Moge Allah een ieder genezen en beschermen tegen het kwaad In Sha Allah
Moge Allah swt jou genezen, zodat jij jouw rust kunt vinden. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt, maar hamdoelilah gaat het nu langzaamaan beter. Herken bijna alles wat jij beschrijft. Kan ik je pmen? Wellicht kan ik je wat advies geven wat bij mij heeft geholpen.

Pagina's : [1] 2