Bekijk volle/desktop versie : Het bidden in de nacht



08-11-2017, 02:41
Ik hoorde dat de mensen die in de nacht extra gebeden verrichten niet zullen schrikken van 1 van de tekenen van de Dag des Oordeels, namelijk dat de zon niet zal op komen voor de duur van 3 dagen. Zijn er mensen die in de nacht bidden los van Fadjr, hoeveel raakaat doen jullie?

08-11-2017, 13:41


Ik bid ze meteen na salat 'isha: 3 raka'aat achter elkaar zonder teshehud in de tweede rak'a maar gewoon opstaan naar de derde.

Dit is één van de vele manieren voor het nachtgebed.

Zie les 52 over alle manieren voor het nachtgebed uit het boek 'umdat al-ahkaam uitgelegd door docent en broeder Said Abarkan حفظه الله:

http://www.an-nasieha.nl/oemdat-al-ahkaam-abarkan/

08-11-2017, 13:49

Citaat door Bilal_El-Khattabi:
Ik bid ze meteen na salat 'isha: 3 raka'aat achter elkaar zonder teshehud in de tweede rak'a maar gewoon opstaan naar de derde.

Dit is één van de vele manieren voor het nachtgebed.

Zie les 52 over alle manieren voor het nachtgebed uit het boek 'umdat al-ahkaam uitgelegd door docent en broeder Said Abarkan حفظه الله:

http://www.an-nasieha.nl/oemdat-al-ahkaam-abarkan/
dank

08-11-2017, 14:49

Citaat door Goldenlocks:
Ik hoorde dat de mensen die in de nacht extra gebeden verrichten niet zullen schrikken van 1 van de tekenen van de Dag des Oordeels, namelijk dat de zon niet zal op komen voor de duur van 3 dagen. Zijn er mensen die in de nacht bidden los van Fadjr, hoeveel raakaat doen jullie?
Laat eens het bewijs zien zuster. Heel soms bid ik 2 extra rak3aat. Mijn moeder bid 1 uur lang voor Fadjr. Ik wou dat ik ook kon doen

08-11-2017, 15:00


Sommige houden nachten door op Marokko.nl. Als je dan toch wakker ben, bid dan toch tussen door aantal Ra3aat. Win win situatie zegmaar

08-11-2017, 15:02

Citaat door Turkbey:
Laten we ons zelf niet voor de gek houden..

In Nederland is nu 7 uur laatste gebed. En niemand gaat op die tijd naar bed.
Kunst van nachtgebed is dat je wakker wordt uit je slaap. Je wilt paar minuten extra doorbrengen met Allah cc. ipv slapen. Midden in de nacht wakker daar draait het om..Je gaat bv om 10 uur naar bed. Je gaat dan om 2 uur op staan voor Allah cc.

Maar veel leden zijn om 2 uur nog steeds wakker..Gaan ze om zeg maar 3 uur naar bed om vervolgens 12 uur later weer op te staan.

Kunst is dus je slaap onderbreken. Kunnen we dat?

Ik vind het knap van mensen als ze dit kunnen..
overlevering van Djaabir waarin hij zegt: “De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Degene die vreest niet op te kunnen staan aan het einde van de nacht, laat hem het Witr gebed aan het begin van de nacht verrichten. Maar degene die denkt dat hij in staat is om op te staan aan het einde van de nacht, laat hem het Witr gebed aan het einde van de nacht verrichten. Het bidden aan het einde van de nacht wordt waargenomen (door de Engelen) en is beter.”

(Moeslim)

08-11-2017, 15:15

Citaat door Taktubu:
Laat eens het bewijs zien zuster. Heel soms bid ik 2 extra rak3aat. Mijn moeder bid 1 uur lang voor Fadjr. Ik wou dat ik ook kon doen
ik heb het als een lezing gehoord van een mevrouw jk weet niet of ik een bron kan vinden

08-11-2017, 15:20

Citaat door Goldenlocks:
dank
Graag gedaan.