Bekijk volle/desktop versie : Mogen vrouwen



06-11-2017, 17:36
Assalamou aleykoum.

Mogen vrouwen een uurwerk dragen? Dus volledig islamitische hijab met een horloge is dit toegestaan?
Graag met bronvermelding.

Barak allaho fik

06-11-2017, 19:51



Citaat door __A.:
Assalamou aleykoum.

Mogen vrouwen een uurwerk dragen? Dus volledig islamitische hijab met een horloge is dit toegestaan?
Graag met bronvermelding.

Barak allaho fik
Wa 3alaykoum sallaam wa rahmatullahi
Daliel is er misschien niet omdat er vroeger begin Islam geen horloges bestonden, hooguit opinies en fataawa van moderne geleerden
Vroeger had je de maan, zon en schaduw om de tijd te bepalen
Vrouwen moeten ook net als mannen op tijd bidden dus lijkt me wel verstandig om met een klokje/horloge te lopen
Jullie mogen ook allerlei sieraden dragen om jullie nekken, polsen en vingers dus waarom geen horloge

06-11-2017, 20:37

Citaat door Waarheidop1:
Wa 3alaykoum sallaam wa rahmatullahi
Daliel is er misschien niet omdat er vroeger begin Islam geen horloges bestonden, hooguit opinies en fataawa van moderne geleerden
Vroeger had je de maan, zon en schaduw om de tijd te bepalen
Vrouwen moeten ook net als mannen op tijd bidden dus lijkt me wel verstandig om met een klokje/horloge te lopen
Jullie mogen ook allerlei sieraden dragen om jullie nekken, polsen en vingers dus waarom geen horloge
Maar mag dat ook buitenshuis? Sieraden dragen

06-11-2017, 21:51
Je draagt toch een jurk dat bedekt is? Sinds wanneer zie je dan je horloge?

08-11-2017, 09:01



Citaat door Taktubu:
Je draagt toch een jurk dat bedekt is? Sinds wanneer zie je dan je horloge?
Zie je tegenwoordig bij veel zusters met jilbab. En ik vind het wel mooi.
Draag zelf geen juwelen omdat ik dacht dat het niet toegestaan was maar nu weet ik het niet meer of het mag of niet

08-11-2017, 09:30

Citaat door __A.:
Zie je tegenwoordig bij veel zusters met jilbab. En ik vind het wel mooi.
Draag zelf geen juwelen omdat ik dacht dat het niet toegestaan was maar nu weet ik het niet meer of het mag of niet
Kom vooral hier vragen stellen over de islam dan word je zoals deze mensen die hier elkaar altijd bevechten.

Het is geen wereld misdaad als je een horloge draagt. Als je het mooi vind moet je dat doen.

Niet zo ingewikkeld doen en zo streng zijn voor je zelf betreft zulke zaken het is een kwestie van groeien een mens leert met de tijd steeds meer en wanneer het kan zal je stap gewijs dingen aanpassen.

Ik raad je aan om hier geen vragen te stellen wat vrouwen wel of niet mag doen !

08-11-2017, 10:23

Citaat door __A.:
Assalamou aleykoum.

Mogen vrouwen een uurwerk dragen? Dus volledig islamitische hijab met een horloge is dit toegestaan?
Graag met bronvermelding.

Barak allaho fik
Wa 'alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu,

Wa fiki baaraka Allah

Een antwoord van Shaykh bin Baz rahimahullah:

Ruling on wearing gold or gold-like watches

Q 9: Is it permissible to wear gold or gold-colored watches?

A: It is permissible for women to wear them, but it is not permissible for men, if the watch is gold or gold-plated, because the Prophet (peace be upon him) said,

“Gold and silk are Halal (lawful) for the women of my Ummah (nation based on one creed), and Haram (prohibited) for its men.”

As for watches that appear to be gold but are not gold, it is preferable for men to avoid them, to avoid being accused of contravening Allah’s Purified Shar‘ (Law).

Bron: alifta.com/Fatawa/FatawaChapters.aspx?languagename=en&View=Page&Page ID=988&PageNo=1&BookID=14

08-11-2017, 14:45

Citaat door __A.:
Zie je tegenwoordig bij veel zusters met jilbab. En ik vind het wel mooi.
Draag zelf geen juwelen omdat ik dacht dat het niet toegestaan was maar nu weet ik het niet meer of het mag of niet
Draag ook een horloge, maar verberg het altijd als ik naar buiten ga. Maar de vraag in hoever dit haram, als je dit laat zien weet ik niet.

08-11-2017, 14:52

Citaat door Turkbey:
Is dit een grap of meenens..

Als je een zichtbare horloge hebt van 1 ton, heb je de kans dat je de volgende dag een hand minder hebt..
Dat is niet gewenst..
Echt een Turk jij

08-11-2017, 15:14

Citaat door Taktubu:
Echt een Turk jij
Echt een hollander praten als een marokkaan om geaccepteerd te worden. Eerst val je haar aan in de hoop aandacht te krijgen van sharia 4 belgium gasten en dan zie je dat niemand je schouder klopje geeft ga je terug trekken en zeggen dat je het ook draagt !

08-11-2017, 15:15

Citaat door Taktubu:
Draag ook een horloge, maar verberg het altijd als ik naar buiten ga. Maar de vraag in hoever dit haram, als je dit laat zien weet ik niet.
Nu draag je plotsling zelf ook een horloge irritant wijf !

08-11-2017, 16:25
Ik draag een horloge, wat is het probleem?