Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse ambassadeur in Qatar loopt weg uit bijeenkomst georganiseerd door Algerij



Pagina's : [1] 2

01-11-2017, 20:02
Een duidelijk signaal van de Marokkaanse ambassadeur aan het adres van de Algerijnse diplomaat in kwestie.



Het botert al lange tijd niet tussen diplomaten van enerzijds Marokko en anderzijds buurland Algerije. Deze soap duurt al enkele jaren en had onlangs als toppunt de belachelijke toespraak van een Algerijnse minister tijdens een belangrijke bijeenkomst. De Algerijnse portefeuillehouder beschuldigde Marokko openlijk van drugssmokkel en witwassen, men moest niet teveel opkijken naar het buurland want dat stelde in werkelijkheid weinig voor.

Daarna verplaatste deze clash zich naar andere facetten van de diplomatie tussen beide landen, zo ook in het buitenland bleek onlangs maar weer. De Marokkaanse ambassadeur van Qatar koos er bewust voor om weg te lopen bij een bijeenkomst georganiseerd door een vooraanstaande Algerijnse diplomaat. Het Marokkaanse medium Le360 bevestigt dit nieuwtje op basis van diplomatieke bronnen.

Stellingname in Sahara-kwestie door Algerijnse diplomaat
Deze bijeenkomst stond volledig in het teken van het stilstaan bij de Algerijnse revolutie van 1 november 1954. Echter kreeg dit onderonsje, waar diplomaten van verschillende landen bij aanwezig waren, een onaangenaam politiek tintje.

De diplomaat in kwestie uitte openlijk zijn steun voor een zelfstandig bestuur in de Sahara, de Polisario. De Marokkaanse ambassadeur liep hierop tijdens de ceremonie weg.

13-01-2018, 16:13


Je moet uberhaupt niet praten met een land dat terorisme en de polisarioratten steunt .

13-01-2018, 18:39

Citaat:
en dan is het meteen doorstoten naar Rabat om daar de Algerijnse vlag te hijsen terwijl M6 voor asiel naar Saoedi Arabië vliegt
in you're dream's

13-01-2018, 19:16

Citaat door Omar_37:
en is iedereen tevreden.
spreek namens jezelf,dank je.

13-01-2018, 19:18



Citaat door Omar_37:
Als ik die Marokkaanse ambassadeur zou zijn dan zou ik ook weglopen om de discussie over de bezetting van het land Westelijke Sahara te ontwijken. Misschien moet het Algerijnse leger maar eens een mars naar de Westelijke Sahara gaan houden. Ik ben benieuwd of het Marokkaanse leger dan nog dapper wil gaan doen of meteen op de vlucht slaat. Ik vermoed het laatste en dan is het meteen doorstoten naar Rabat om daar de Algerijnse vlag te hijsen terwijl M6 voor asiel naar Saoedi Arabië vliegt
Als ze dat konden doen was dat allang gebeurt maar in plaats dat ze een oorlog starten bewapenen ze de polisario front wat steeds moeilijker wordt.
Algerije zit in schulden door dalende olieprijs en de binnenlandse problemen beginnen te groeien, het leger heeft alleen toegang tot verouderde sovjet troep en de regime staat op wankelen.

13-01-2018, 19:19
Je hebt te veel reputatie uitgegeven in de afgelopen 24 uur. Probeer het later nog eens.

Hou je van me tegoed

13-01-2018, 22:39

Citaat door Omar_37:
Wil je niet happen?
hamduliallaah jij hebt een mening en die deel ik niet en zal ik ook nooit delen! Bi ro7i...bi djazaati..haba fataak...labanidaak...fi fami wa fi dami hawaka...latara nour wa naar ikhwaati haya...li 3ola sa3ya ...nosheedo dounya ana hona na7ya bi si3ar Allah al watan al maleek

14-01-2018, 13:44

Citaat door TeslaX:
Jullie regimeslaven hebben geen vat op de realiteit. Is dat wat jullie elkaar vertellen?

In plaats dat zowel Marokko als Algerije stopt met zich als neo-koloniale Franse slaven te gedragen. Zitten ze elkaar aan te vallen als idioten voor hun Franse baasjes.
weer hysterisch bezig, je ban is net opgeheven

14-01-2018, 13:45

Citaat door temsamane25:
Algerije verpletterd Marokko in 24 uur.Algerijnse leger is vele malen sterker en beter opgeleid.Tel daar bij op dat ze meer geld en technologie hebben.Het westen zal dan zeker de kant van algerije kiezen.
als dat zo is dan is het jullie schuld , shmayet

14-01-2018, 13:53

16-01-2018, 15:03

Citaat door Omar_37:
Zie je Marokko al met zijn handje vol vliegtuigjes en iets meer tanks naar de grens van Algerije rijden? Op het moment dat ze reageren wordt Marokko een provincie van Algerije ...
Beide landen vochten een oorlog uit om de sahara en wat is de uitslag daarvan?
Marokkaanse investeringen in de sahara, Marokkaanse koning die de sahara kan bezoeken wanneer hij maar wilt, Marokkaanse leger in de sahara, Marokkaanse inwoners wonen in de sahara, Marokkaanse paspoort voor de inwoners die daar wonen, de fosfaat mijnen in de sahara zijn eigendom van Marokko, de wateren tegen de sahara zijn van Marokko.
Ik weet dat je slechts provoceert maar je argumenten zijn niet gebaseerd op de werkelijkheid.
Alles wat ik net opnoemde over de westelijke-sahara geldt alleen voor Marokko en niet Algerije.
Dus imo is Marokko in dit conflict als overwinnaar naar boven gekomen.

16-01-2018, 15:51
Hamduliallaah sahara magrebia

Allah al watan al maleek

16-01-2018, 18:04



Citaat door macro201:
Beide landen vochten een oorlog uit om de sahara en wat is de uitslag daarvan?
Marokkaanse investeringen in de sahara, Marokkaanse koning die de sahara kan bezoeken wanneer hij maar wilt, Marokkaanse leger in de sahara, Marokkaanse inwoners wonen in de sahara, Marokkaanse paspoort voor de inwoners die daar wonen, de fosfaat mijnen in de sahara zijn eigendom van Marokko, de wateren tegen de sahara zijn van Marokko.
Ik weet dat je slechts provoceert maar je argumenten zijn niet gebaseerd op de werkelijkheid.
Alles wat ik net opnoemde over de westelijke-sahara geldt alleen voor Marokko en niet Algerije.
Dus imo is Marokko in dit conflict als overwinnaar naar boven gekomen.
ze vochten niet om sahara , maar om tiendoef een provincie van algerije die marokko claimt als eigen land.

dat algerije de polisario steunt stamt daar vandaan

16-01-2018, 18:07
Qatar is lekker aan het provoceren.


Het enige wat ik me al tijdje afvraag welke doelen trachten ze te bereiken, het pissen in de wind doe je alleen als je geografisch op een gunstige plek t.o.v. wind bevind.

16-01-2018, 18:12

Citaat door le7bib:
ze vochten niet om sahara , maar om tiendoef een provincie van algerije die marokko claimt als eigen land.

dat algerije de polisario steunt stamt daar vandaan
Met oorlog bedoelde ik die tegen polisario dat eigenlijk gewoon een proxyleger van Algerije is.
Niet de zandoorlog daarvoor.

Pagina's : [1] 2