Bekijk volle/desktop versie : huwelijk als vervolg op relatie



Pagina's : [1] 2

08-05-2005, 23:33
ik had een vraagje:

Tegenwoordig hebben oneindig veel mensen een relatie met elkaar voor het huwelijk. Nu is mijn vraag. Wie kan mij vertellen over bijvoorbeeld, zijn/haar ervaring hiermee..

Voornamelijk gaat t mij om de mensen die een relatie hadden (met of zonder het relatiegefrunnik erbij :lees: handje vasthouden, kussiekussie ..) En is daarna gaan trouwen.. en wat de negatieve/positieve gevolgen van de voormalige relatie voor dit huwelijk meebracht.. (je hebt een relatie gehad met je echtgenoot bedoel ik )

Alvast bedankt..


Safwaa

08-05-2005, 23:58


ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat er in het vervolg wel problemen zullen zijn, een man zou haar erop kunnen wijzen dat ze voor hun huwelijk al zondes met hem heeft gepleegd, hij zal nooit 100% vertrouwen in haar hebben, wat ze met hem heeft kunnen doen, kon ze ook zo met een ander hebben gedaan toch??

09-05-2005, 00:06

Citaat door eyes_of_maroc:
ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat er in het vervolg wel problemen zullen zijn, een man zou haar erop kunnen wijzen dat ze voor hun huwelijk al zondes met hem heeft gepleegd, hij zal nooit 100% vertrouwen in haar hebben, wat ze met hem heeft kunnen doen, kon ze ook zo met een ander hebben gedaan toch??
Waar slaat dat nou weer op. It takes 2. Toen ze een relatie hadden vond ie het niet erg. En nu komt ie opeens heilig doen en zeggen dat ze toen al zondes pleegde? Dat slaat nergens op. Dat geld precies hetzelfde voor hem.

Enne wat je laatste zin betrefd: Alles is makteb!

09-05-2005, 00:12
hmm ben er ook wel nieuwsgierig naar, hoe het zon koppel verloopt in het huwelijk.. je zou denken.. happily ever after...

09-05-2005, 01:31



Citaat door safwaa:
ik had een vraagje:

Tegenwoordig hebben oneindig veel mensen een relatie met elkaar voor het huwelijk. Nu is mijn vraag. Wie kan mij vertellen over bijvoorbeeld, zijn/haar ervaring hiermee..

Voornamelijk gaat t mij om de mensen die een relatie hadden (met of zonder het relatiegefrunnik erbij :lees: handje vasthouden, kussiekussie ..) En is daarna gaan trouwen.. en wat de negatieve/positieve gevolgen van de voormalige relatie voor dit huwelijk meebracht.. (je hebt een relatie gehad met je echtgenoot bedoel ik )

Alvast bedankt..


Safwaa
98% van de eerste relatie voor het huwelijk eindigt niet in een huwelijk.

09-05-2005, 01:54
Eyes Of Maroc daar zit wel wat in

09-05-2005, 01:57
Adil dat heb ik ook gehoord

09-05-2005, 08:53

Citaat door naouaar:
hmm ben er ook wel nieuwsgierig naar, hoe het zon koppel verloopt in het huwelijk.. je zou denken.. happily ever after...
Idd, maar schijn bedriegt!

09-05-2005, 08:57

Citaat door miss_chaimae:
Waar slaat dat nou weer op. It takes 2. Toen ze een relatie hadden vond ie het niet erg. En nu komt ie opeens heilig doen en zeggen dat ze toen al zondes pleegde? Dat slaat nergens op. Dat geld precies hetzelfde voor hem.

Enne wat je laatste zin betrefd: Alles is makteb!
Dit vind ik dus ook!

Niet van te voren... en naderhand komen zeuren en zahma heilig doen in zijn eigen voordeel

Bah bah, wat kan ik dat soort mens toch niet uitstaan

09-05-2005, 09:21

Citaat door eyes_of_maroc:
ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat er in het vervolg wel problemen zullen zijn, een man zou haar erop kunnen wijzen dat ze voor hun huwelijk al zondes met hem heeft gepleegd, hij zal nooit 100% vertrouwen in haar hebben, wat ze met hem heeft kunnen doen, kon ze ook zo met een ander hebben gedaan toch??
Je hebt inderdaad van die mannen die dat zeggen. Terwijl ik denk: soort zoekt soort.

12-05-2005, 15:24
Ewa ja

13-05-2005, 11:05

Citaat door miss_chaimae:
Waar slaat dat nou weer op. It takes 2. Toen ze een relatie hadden vond ie het niet erg. En nu komt ie opeens heilig doen en zeggen dat ze toen al zondes pleegde? Dat slaat nergens op. Dat geld precies hetzelfde voor hem.

Enne wat je laatste zin betrefd: Alles is makteb!
De vrouw is gemaakt van de rib van de man, Niet van het been om getrapt te worden- Niet van het hoofd om hoger te zijn..
Maar van de zij om gelijk te blijven, Onder de arm om beschermd te worden- En naast het hart om geliefd te worden..

.. Laat een vrouw nooit huilen Want Allah S.W.T telt haar tranen..

[SIZE=4]spreekt voor zich.....[/SIZE]][/SIZE]

13-05-2005, 11:43


waarom zou een huwelijk dat gegroeid is uit een relatie gedoemd zijn om te mislukken?
als je eerst een relatie met elkaar hebt gehad ken je elkaar al en kom je vaak niet voor verrassingen te staan wanneer je dan getrouwd bent

is mijn mening!

13-05-2005, 11:46
Mijn zus heeft bijna 3 jaar lang een relatie gehad met haar man voor ze gingen trouwen, en die hebben nu 2 kindjes.. en zij is arabisch en hij is nog wel berbers.. en ze leven zeer gelukkig samen,,,

er is niets veranderd!!!

13-05-2005, 12:16

Citaat door me86:
waarom zou een huwelijk dat gegroeid is uit een relatie gedoemd zijn om te mislukken?
als je eerst een relatie met elkaar hebt gehad ken je elkaar al en kom je vaak niet voor verrassingen te staan wanneer je dan getrouwd bent

is mijn mening!
Misschien omdat een voorhuwelijkse relatie haram is? En Allah misschien niet Zijn zegeningen geeft? Maar goed, ook al gaat het huwelijk goed, dan wacht nog altijd het hiernamaals. Als je door Allah niet vergeven wordt voor die haramrelatie, dan volgt er alsnog een straf.

Pagina's : [1] 2