Bekijk volle/desktop versie : Tips van mama's



26-09-2017, 21:16
Salaam lieve mama's


Ik heb echt even wat tips of advies nodig. Want ik ben zo moe dat ik niet meer helder kan nadenken .
Me baby is ander half jaar nu en ik geef nog steeds borstvoeding. Nou leuk en aardig maar ze leeft er letterlijk op.
Dr hele dag plakt zij aan mij en snachts is zij nog minimaal 5 keer wakker om te drinken
Ze slaapt ook tussen ons want ik heb dr kracht niet om zoveel.me.bed uit te gaan. Ze is dit O gewend dat ze ook dr middagdutje bij ons in bed doet. Ij lig dan naast haar en drinkend valt ze in slaap. Maar slaapt heel kort altijd

Ik ben echt moe en uitgeput en vind haar soms echt irritant vooral omdat ze zo aan me.plakt. Ze eet hierdoor ook.slecht omdat ze alleen wilt drinken.

Maar waar moet ij beginnen.ik wil graag stoppen en ik wil haar in haar eigen bed laten slapen.
Alle tips zijn welkom


Alvast bedankt

Vermoeide mama

26-09-2017, 21:37


Wat vervelend voor je meid!

Check ook de zwangerschapstopic, gaat toevallig daar ook over.

Maar hoe zit het met eten. Bied jij wel vaak en genoeg, eet ze op wat jij biedt of weigert ze? Accepteert ze wel thee en water? Borstvoeding is nog steeds goed op die leeftijd, maar het is niet de bedoeling dat ze daar op gaat leven. Ze moet echt voedingsstoffen krijgen uit ander soort voedsel.

26-09-2017, 21:43
Je doet dat echt zelf meid.. mijn dochter is 2 en drinkt ook nog borstvoeding maar in de nacht al na 1 jaar mee opgehouden.

Enige manier is om het weer af te leren en gewoon niet meer te geven. Haar in haar eigen bed laten slapen en water bijvoorbeeld geven ipv de borst. Zal op t begin wel brullen zijn maar als je consequent bent wordt het meest wel snel minder..

26-09-2017, 22:12
Salaam alaykum

Proberen af te leren.
Je kind in eigen bedje doen .
Weltrusten kussen en weggaan ...deur op een kiertje laten.
Als kind blijft huilen was zwz gebeurt aan het begin na 5 min gaan troosten.
En daarna weer direct in bed leggen ....als het kind weer huilt pas na 10 gaan troosten en weer terug in bed leggen en weggaan ....nog steeds huilt het kind weer na 20 min gaan kijken .....mee praten en uitleggen dat het bed tijd is en hij/zij moet gaan slapen ....troosten.
En so doorgaan naar 30 min wachten,eventuweel 40 min wachten hangt af van je kindje ...bij mij lukte het wel .
Khair in chaa Allah .
Vraag je man helpen bij kind weer te wennen in eigen bedje slapen.

fi amaani Allah

26-09-2017, 22:13


Ten eerste...heel goed van je dat je nog met anderhalf jaar borst geeft, want zo hoort het ook. Heb een van mijn kinderen zelfs tot twee jaar borstvoeding gegeven. Ik persoonlijk vind dat je het niet als een probleem moet zien, deze dingen wat je beschrijft horen nu eenmaal bij soms...het is niet altijd leuk voor de moeder...maar wel goed voor het kind. Ze groeien er wel overheen. Borstvoeding is natuurlijk op deze leeftijd wel alleen iets extra's...ze moeten wel goed eten en ander soort drinken geven. Het kind wil vaker aan de borst, omdat hij of zij geborgenheid wil en dicht bij de moeder wil zijn. Probeer het geleidelijk af te bouwen en leidt het kind af met andere dingen.

26-09-2017, 22:17
Deze generatie weet alkes over Facebook en i stagram.....maar een huishouden runnen en kinderen opvoeden hooo maar

26-09-2017, 22:23

Citaat door 19TANGER77:
Deze generatie weet alkes over Facebook en i stagram.....maar een huishouden runnen en kinderen opvoeden hooo maar
Kinderen opvoeden is ook het zwaarste job ter wereld he.

27-09-2017, 00:49

Citaat door citroencake:
Kinderen opvoeden is ook het zwaarste job ter wereld he.
des te meer reden om je te verdiepen in het runnen van een huishouding en te verdiepen in het opvoeden van kinderen door vele boeken te lezen en dit te doen jaren voordat je begint met trouwen,,,,,,,,,heel jullie leven aan de grote bruiloft denken end dromen jullie weten zelfs al veile kleur servetten jullie willen,,,,maar weten niet wat jul.ie kunenn verwachten in een huwlijk,,,,,,,mislukte Maggie/Knorr generatie ,,,,,,,,,,,,

27-09-2017, 06:41

Citaat door 19TANGER77:
des te meer reden om je te verdiepen in het runnen van een huishouding en te verdiepen in het opvoeden van kinderen door vele boeken te lezen en dit te doen jaren voordat je begint met trouwen,,,,,,,,,heel jullie leven aan de grote bruiloft denken end dromen jullie weten zelfs al veile kleur servetten jullie willen,,,,maar weten niet wat jul.ie kunenn verwachten in een huwlijk,,,,,,,mislukte Maggie/Knorr generatie ,,,,,,,,,,,,
Ja he ? Dat hadden jou ouders ook moeten doen voordat ze jou kregen...zure man !
Bemoei je niet met vrouwen dingen joh !

27-09-2017, 08:03
19TANGER77; volg je eigen advies eens op en duik jij eens de boeken in. Je Nederlands typwerk kan namelijk echt niet meer en zeker niet als je van '77 bent.

27-09-2017, 09:06
Dit is wat jij jouw kind heb aangeleerd, jouw kind wil alleen wat het gewend/aangeleerd is. En het enige is het weer per direct afleren. Dus gewoon normaal voedsel naast borstvoeding en ook dat afbouwen. Zal waarschijnlijk moeilijk gaan in het begin, maar gewoon laten huilen en niks anders geven als zij haar voedsel niet wil. Zal op ten duur wel hongerig zijn en het eten eten. En zo ook in de nacht, afbouwen. Ik denk dat je nog het meest moeite zult krijgen met het afleren dat zij tussen jullie in slaapt, dan haar voeding.

27-09-2017, 09:22
Weet ze hoe ze uit een papfles moet drinken?
Mijn zoontje toen hij 1,5 was was ook zo, en toen was ik zwanger van mijn tweede kindje en wou ik geen borstvoeding meer geven.
Wat ik deed was eerst overdag afbouwen, dus als hij wou drinken gaf ik hem gewone melk in de papfles of water in een beker, of iets om te eten.
In het begin was het wel wennen voor hem hij weende 2min (om te zien of ik toch zou toegeven) maar je moet echt voet bij stuk houden en niet toegeven.

En dan savonds viel hij in slaap met melk in een flesje.

Je moet gewoon niet toegeven. 5x per nacht wakker worden om te drinken is niet van de honger maar om comfort te zoeken.
Probeer het haar eerst gewoon te worden overdag en genoeg eten aanbieden.
En ook genoeg bij jou nemen, kusjes en knuffels geven, zo weet ze dat ze niet perse aan de borst moet liggen om genegenheid van Mama te krijgen.
Als ze het overdag goed doet kun je de nachten ook weglaten.

27-09-2017, 09:26


Salaamoe alaykoem amiratje22,

Als je borstvoeding geeft leer je vanaf het eerste moment dat je mee moet gaan in de behoefte van je kind en dat je kind van alles van je nodig heeft. Niet alleen je melk, maar ook je warmte, troost, veiligheid en nog heel veel meer. Dus je bent geneigd om je kindje alles te geven waar het om vraagt, maar als ze ouder worden, wordt het soms steeds moeilijker om aan hun vraag tegemoet te komen. Voor jou als moeder is dat heel zwaar, want je denkt steeds; mijn kindje heeft het nodig, dus ik wil het haar niet afpakken.

Zo heb ik mijn zoontje ook opgevoed en ik worstel ook nog steeds met alles geven en grenzen stellen. Want op een bepaalde leeftijd, dan mag je verwachten dat ze bepaalde zaken wel begrijpen en is het volgens mij ook niet zo erg om regels in te voeren. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat kindjes die nachtvoedingen nog wel een tijdje nodig hebben, maar als het je als moeder opbreekt, dan moet je misschien andere keuzes maken.

Mijn zoontje sliep tot 12 maanden alleen aan de borst en het liefst ook tussen ons in. Wij sliepen nauwelijks nog en hij werd zelf ook nog wel 4 a 5 keer wakker per nacht. Bij 1 jaar hebben we samen besloten dat het genoeg was, hij moest in zijn eigen bedje en hij moest leren zelf te slapen, dus niet meer aan de borst. Ik had er echt buikpijn van, want ik dacht dat hij heel erg zou huilen. Ik gaf hem in de woonkamer te eten en bracht hem daarna naar bed. Wonder boven wonder, gaf hij geen weerstand en ging na zo'n kwartiertje gewoon slapen. Dit is nu 3 maanden geleden en in deze periode heeft hij wel weken gehad dat hij weerstand ging geven, maar ik liet hem huilen, maximaal 15 minuten. De laatste weken geeft hij zelf aan dat hij wil slapen en als ik hem in bed leg zoekt hij gauw zijn plekje op en gaat lekker slapen. Zijn dutjes overdag gaan nu veel beter en hij slaapt ook in de nacht veel makkelijker in.

De volgende stap is dat wij de nachtvoedingen willen afbouwen, omdat hij ook 5 x komt. Hij slaapt er slechter door en overdag eet hij ook slecht, omdat hij vooral leeft op melk. Ik ga hem in de nacht alleen nog water aanbieden. Ik denk dat hij hierdoor overdag beter zal eten en in de nachten beter zal slapen insha Allaah. In januari is hij 1.5 jaar oud en dan gaat hij insha Allaah op zijn eigen kamer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, mocht je vragen hebben of willen sparren, je mag me pm-en.

27-09-2017, 09:44
In dit geval kan ik maar 1 ding zeggen..
De aanhouder wint .. stroop je mouwen maar op

09-10-2017, 10:30
Hoe gaat het nu amiraatje22? Heb je iets kunnen veranderen?