Bekijk volle/desktop versie : Eten meenemen in koffer (vliegtuig)



Pagina's : [1] 2

01-09-2017, 01:08
Salam dames,

Ik vertrek over een paar weken met het vliegtuig weer terug naar Nederland. Graag wil ik vanuit Marokko eten meenemen (Zeytoun, kruiden,koekjes etc).

Weet iemand of dit toegestaan is?


Ik wens iedereen daarnaast een fijn en gezegend Ied 'L Adha.

01-09-2017, 02:33


Doe gewoon lkkr normaal en laat het eten lkkr in Marokko voor jouw fam achter.

01-09-2017, 10:57
Ja mag. Van nl douane mag je geen zuivelproducten en vlees van buiten de EU, dat wordt hier ingenomen. Kijk op site van de nl douane wat wel of niet mag.

01-09-2017, 12:46
Kruiden mag en koekjes ook de rest weet ik niet

01-09-2017, 12:54


Sommige reacties weer Ik zou heel graag heel Marokko mee willen nemen .

Dankjewel voor de dames die wel normaal reageren

01-09-2017, 18:12
Wat een reacties. Volgens mij mag je Zeitoun etc gewoon meenemen. Want zie ook vaak dat er fruit wordt meegenomen, kruiden mag ook nemen wij ook mee, koekjes mag zeker, hebben wij ook vaak gedaan. Ik weet dat olie niet mag, vlees ook niet.

02-09-2017, 09:05
Ze3ma niemand van degene die zo reageren neemt wat mee, iwa vraag jullie moeder jullie zullen versteld staan! Ik heb zelfs gehoord dat mensen een hele mand eieren meenemen rauw, daar kijk van op.
Koekjes, kruiden, olijven, vijgen, cactus, knoflook, verse kruiden etc is gewoon standaard hihi. Vorige jaar verlangde mn moeder naar marokkaanse asperges (was in t voorjaar gegaan) voor mij hoeft dat allemaal niet maar heb t lekker voor haar meegenomen.

02-09-2017, 13:38

Citaat door roumaisa:
Ze3ma niemand van degene die zo reageren neemt wat mee, iwa vraag jullie moeder jullie zullen versteld staan! Ik heb zelfs gehoord dat mensen een hele mand eieren meenemen rauw, daar kijk van op.
Koekjes, kruiden, olijven, vijgen, cactus, knoflook, verse kruiden etc is gewoon standaard hihi. Vorige jaar verlangde mn moeder naar marokkaanse asperges (was in t voorjaar gegaan) voor mij hoeft dat allemaal niet maar heb t lekker voor haar meegenomen.
Ja heb keertje ook 2kg ibawen voor m'n ma mee moeten nemen

02-09-2017, 16:43

Citaat door OrangeJuice:
Salam dames,

Ik vertrek over een paar weken met het vliegtuig weer terug naar Nederland. Graag wil ik vanuit Marokko eten meenemen (Zeytoun, kruiden,koekjes etc).

Weet iemand of dit toegestaan is?


Ik wens iedereen daarnaast een fijn en gezegend Ied 'L Adha.
Ik hrb net mn eid meegenomen...le3lawa en al....

Glapje..
Ik heb al eens olijven koekjes en kruiden meegenomen en nooit problemen.

Loop gewoon door de douane niets aan te geven.
Niks aan de hand.

Blij weer op eigen bodem te zijn.

02-09-2017, 19:40
Salaam alaykum

Kruiden kan gewoon .
Alleen olie en zitoen kun je toch niet in je koffer doen?

fi amaani Allah

02-09-2017, 19:46
olie pakken ze denk ik af. De rest kan je meenemen, doe ik ook. Voor de onwetende reacties die zich willen bemoeien met wat mensen meenemen. Er zijn producten die je hier niet vindt en als men dat graag mee neemt, wat bemoei je mee, wach ga je die bagage betalen?

02-09-2017, 20:37
Als je niet de handbagage bedoeld wel ja.
Olie mag heb afgelopen mei 3 liter argan olie meegenomen

02-09-2017, 20:39



Citaat door betuls:
Salaam alaykum

Kruiden kan gewoon .
Alleen olie en zitoen kun je toch niet in je koffer doen?

fi amaani Allah
Handbagage kan prima. Wel goed verpakken.

02-09-2017, 21:52

Citaat door juno:
Handbagage kan prima. Wel goed verpakken.
ja ok,is anders jammer als ze het afpakken .

02-09-2017, 22:25

Citaat door OrangeJuice:
Salam dames,

Ik vertrek over een paar weken met het vliegtuig weer terug naar Nederland. Graag wil ik vanuit Marokko eten meenemen (Zeytoun, kruiden,koekjes etc).

Weet iemand of dit toegestaan is?


Ik wens iedereen daarnaast een fijn en gezegend Ied 'L Adha.
De gekste dingen worden meegenomen. Ikzelf heb kruiden meegenomen, koekjes, bicarbonaat (even dacht ik straks denken ze drugs) hihi, gedroogde rozen, olie krijg ik van familie en stuur ik mee met de wagen of bus. Heb voor het eerst koffiebonen gekocht in Marokko.

Verder is enkel olie niet toegelaten maar dan heb ik het over grote aantallen.

Dit jaar niet maar heb al de gekste dingen vzn Marokko gekregen, van pastilla tot vijgen, cactus vijgen, rgayef, lavendel, ajuin en zelfs 10kg persappelsienen.

Dus laat je gaan.

Allah ya bariek fiek. Ook voor jou een gezegende 3aid al adha!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Pagina's : [1] 2