Bekijk volle/desktop versie : Overuren maken is geen teken van betrokkenheid. Het is een symptoom van mislukking!



Pagina's : [1] 2

18-08-2017, 21:58
Het zit in ons: ‘meer is beter’. Het is de variant van: ‘duur is goed’. Hoewel we allemaal wel de uitdrukking ‘less is more’ kennen, is het voor velen niet meer dan tegeltjes wijsheid.

‘Harde werkers’ worden hoog gewaardeerd

Zodra er niemand kijkt schakelen we bijna automatisch over op kwantiteit. Werknemers die als

‘harde werkers’ te boek staan, worden nog vaak hoog gewaardeerd, stijgen sneller in de hiërarchie, scoren hoog op loyaliteit en krijgen prachtige beoordelingen. Managers zijn dol op dit soort onderdanen. Old school productiedenken zit er bij ons ingeramd. Hoewel de tijd dat ‘druk druk’ nog status verhogend werkte wel voorbij is, zijn onze ingesleten ‘denk’ en ‘doe’ patronen hier vaak nog niet op aangepast. De verzuimcijfers die een correlatie hebben met werkdruk, stress en psychische klachten zijn schrikbarend en stijgen om die reden nog steeds.

Het onderzoek

Scott Maxwellx(Mc. Kinsey en oprichter van Open View Venture Partners) heeft interessante ontdekkingen gedaan. Zijn onderzoek is samen te vatten als: te hard werken zorgt voor méér werk.

Hij toonde aan dat overwerken uiteindelijk geen verhoogde productie opleverde! De productiepiek ligt bij iets minder dan 40 uur per week. Daarna gaat het hollend achteruit. Zo erg zelfs dat het uiteindelijke productieresultaat – in relatie tot de gewerkte uren – dramatisch laag is.

Het is tijd dat wij leren begrijpen dat we niet harder, maar slimmer moeten gaan werken.

De uitkomst

De uitkomsten van zijn onderzoek logen er niet om. Een dubbele werkweek van 80 uur leverde uiteindelijk maar de helft van de productiviteit op ten opzichte van een 40-urige werkweek. Kortom: een dubbele productie door vermindering van de werklast! Scott heeft aangetoond dat gewerkte uren boven de 40 uur, werken als een boemerang. Werknemers raken vermoeid, maken fouten, vallen uit, vertonen ongewenst gedrag, raken sneller afgeleid, nemen verkeerde beslissingen en zijn sowieso ongelukkig met hun werk. Al deze factoren werken ook nog eens negatief uit in het privé domein. De kosten die dit alles met zich meebrengt (inclusief de kosten van al die overuren) kun je simpelweg niet meer wegwerken.

Het is tijd dat wij leren begrijpen dat we niet harder, maar slimmer moeten gaan werken. Dat vraagt om ingrijpende veranderingen en het bespreekbaar maken van ingesleten denkwijzen en gedragspatronen. Hoe meer je werkt, hoe minder je af krijgt. Wie wil dat nou?

Auteur:xPeter de Heer

http://https://www.linkedin.com/pulse/overuren-maken-geen-teken-van-betrokkenheid-het-een-symptoom-de-heer?trk=v-feed&lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ap_flagship3_feed%3B29Y Vt3%2BcUBWY4L6h9SbwgQ%3D%3D

18-08-2017, 22:05



18-08-2017, 22:15
Het is tijd dat wij leren begrijpen dat we niet harder, maar slimmer moeten gaan werken.

Enigste dat ik begrijp so..

Burn-out is voor niemand niet goed so..

Maar zoek je het allemaal niet te ver so..

Je hebt ook gepassioneerde mensen so..

Of er zijn die geen werk voelen omdat ze graag doen wat ze willen doen?..

Hoe zit het daarmee so?

18-08-2017, 22:19

Citaat door BenKamal:
Het is tijd dat wij leren begrijpen dat we niet harder, maar slimmer moeten gaan werken.

Enigste dat ik begrijp so..

Burn-out is voor niemand niet goed so..

Maar zoek je het allemaal niet te ver so..

Je hebt ook gepassioneerde mensen so..

Of er zijn die geen werk voelen omdat ze graag doen wat ze willen doen?..

Hoe zit het daarmee so?
Die heb je ook..alles wat je teveel doet is niet gezond, je hebt maar één lichaam he

18-08-2017, 22:21



Citaat door Chi_chi:
Die heb je ook..alles wat je teveel doet is niet gezond, je hebt maar één lichaam he
Maar er zijn nu eenmaal mensen die hun werk nu eenmaal hun levensstijl is..

Hoe zit het daarmee?

18-08-2017, 22:24

Citaat door BenKamal:
Maar er zijn nu eenmaal mensen die hun werk nu eenmaal hun levensstijl is..

Hoe zit het daarmee?
Teveel die levensstijl kills you

18-08-2017, 22:36

Citaat door Chi_chi:
Teveel die levensstijl kills you
I kill ya first..

Maar iemand zei ooit..


18-08-2017, 22:39

Citaat door BenKamal:
I kill ya first..

Maar iemand zei ooit..

Ja, mensen schrijven andere graag voor wat ze moeten doen. [emoji14]

18-08-2017, 22:47

Citaat door Chi_chi:
Ja, mensen schrijven andere graag voor wat ze moeten doen. [emoji14]
True true..


Vraagje..

Kan het ook zijn als je schrijft die blijft..is een express..(uitdrukking)
je automatisch een persoonlijkheidswisseling krijgt so..
Ik bedoel als ik een brief of een sollicitatieformulier of C.V. schrijf zet je je eigen altijd een beetje beter voor dan je miss. bent..
Nu is dat slecht of goed.

Ik bedoel..

Wie schrijft die blijft toch..

Je kun je daarin idealiseren of romantiseren..dat is..

Maar per definitie..

Ben je dan verkeerd of so?

18-08-2017, 22:56
Uhm..mensen schrijven veel veel vanuit hun eigen beleving en gevoelsleven, ik denk dat het niet verkeerd is, zelf moet je gewoon niet alles klakkeloos overnemen, wat voor een ander werkt hoeft niet voor jou ook te werken

18-08-2017, 23:08

Citaat door Chi_chi:
Uhm..mensen schrijven veel veel vanuit hun eigen beleving en gevoelsleven, ik denk dat het niet verkeerd is, zelf moet je gewoon niet alles klakkeloos overnemen, wat voor een ander werkt hoeft niet voor jou ook te werken
Ok..

Dat snap ik..

Laatste vraag..

Waarom neem je nick van mijn Chi-Chi..?

Ik bedoel je zegt hetzelfde toch?

Wat voor de ene werkt niet perse voor een andere..

Dus bij deze..

18-08-2017, 23:16

Citaat door BenKamal:
Ok..

Dat snap ik..

Laatste vraag..

Waarom neem je nick van mijn Chi-Chi..?

Ik bedoel je zegt hetzelfde toch?

Wat voor de ene werkt niet perse voor een andere..

Dus bij deze..
Ik heet oprecht Chichi )

18-08-2017, 23:20



Citaat door Chi_chi:
Ik heet oprecht Chichi )
Is dat so?
We zullen zien so..

19-08-2017, 01:02
Harde werkers kunnen ook arme mensen zijn toch?

19-08-2017, 01:09

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Harde werkers kunnen ook arme mensen zijn toch?
Klopt!!

Pagina's : [1] 2