Bekijk volle/desktop versie : Vraagje



06-05-2005, 21:33
Salaam dames,

Mijn zoontje is 20 maanden. Lief, vrolijk en een gezonde jongen is het.
Alleen merk ik dat mijn zoontje heel vaak valt. velen van jullie denken nu, ja het hoort bij die leeftijd. Dat weet ik ook wel, alleen bij de mijne is het extreem. elke dag valt ie wel en wel op zijn hoofd. elke keer op zijn voorhoofd, soms wel twee keer per dag. Ik ben bang dat he op een gegeven moment risicos met zich gaat dragen. Ik ben naar de arts en cons.bureau geweest en die hebben hem hier en daar getest, alles bleek ok. Als die twee jaar wordt gaan ze hem nogmaals testen.
Nu mijn vraag: heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt? hoe waren jullie kinderen rond die leeftijd?
Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.

shokran alvast..


Liefs Naima

06-05-2005, 21:41


Ach joh hij komt er wel overheen, hij is wat klungelig that's it...

06-05-2005, 21:43
Kan het niet misschien zijn dat je zoontje bij de geboorte een zuurstoftekort heeft gehad?
Dat kan namelijk zorgen voor beschadiging van de hersenen waardoor hij wat vaker valt..
Als dat het niet is weet ik het eigenlijk ook niet.

Me zus werkt op het ziekenhuis ik zal morgen aan dr vragen insha allah

06-05-2005, 21:44
Salaam alaikum,

Nee sorry geen ervaring mee. Wel valt mijn zoontje van 13 maanden heeel vaak en hard, zeker 5 keer per dag, soms op zijn hoofd en soms op zijn handen, verschillend. Dat komt vooral omdat ie erg gehaast is en geen tijd neemt of oplet. Hij stuikelt regelmatig over zijn eigen voeten of loopt ergens tegenaan, gewoon omdat ie niet oplet of bezig is met 1001 dingen.

Misschien is het handig om een soort dagboekje bij te houden voor bv een week. Met daarin hoevaak hij valt en in welke situatie? Dat zou je evt. ook mee kunnen nemen naar de huisarts of cb als je een patroon ziet.

Ik persoonlijk vind 2x per dag vallen niet veel, maar ik heb ook geen zoon van AL 20 maanden en die van mij valt dus veeel vaker.

Succes en hopelijk kan iemand je meer vertellen hierover,
M.

06-05-2005, 21:47


Ik heb trouwens een neefje die is al 2 en valt nog steeds heel vaak zoals marisah al zei hij is gehaast en doet eerst voordat hij nadenkt!

Maar heb ook een nichtje die had een beschadiging op dr hersenen en viel toen ze jong was ook regelmatig..

07-05-2005, 01:00
Mijn zoon heeft ook zuurstofgebrek gehad bij de geboorte, of dat verband houd weet ik dus niet.
Onze zoon viel ook veel, hij had volgens mij bepaalde reflexen niet en als hij viel liet hij zich ook gewoon vallen, terwijl andere kinderen die reflexen wel hadden.
Kinderen die vallen slaan bv hun armen uit, iets wa ons kind niet deed, we heben hem toen opgegeven voor therapie waar hij een keer of 5 is geweest.
Toen hij drie jaar was reed hij zonder zijn zij wielen van zijn fiets, hij was de eerste in onze familie die zo jong was en op een gewoon kinderfietsje reed.
Mijn advies kijk het dus even aan, het kan gewoon een periode zijn en vertrouw je het niet trek dan aan de bel.

07-05-2005, 10:34
Mijn dochter viel veel toen ze tanden en kiezen kreeg, de hele dag viel ze dan en ze zat helemaal onder de blauwe plekken!
Misschien is dat t wel?

07-05-2005, 11:53
Het komt mij ook wel bekend voor..mijn dochtertje viel ook heel erg veel op die leeftijd. Maar nu is ze inmiddels bijna 5 jaar en het is nu helemaal over..

08-05-2005, 08:03
lieve dames,

eerstens heel erg bedank voor jullie reacties..
Mijn zoontje heeft geen zuurstofgebrek bij de geboorte gehad, dus daar kan het niet aan liggen. Kijk ik weet dat het bij die leeftijd hoort. Alleen hij valt elke keer op zijn hoofd, dat is twee keer per dag meestal nog op dezelfde plek, waar hij eerst op viel, daar maak ik mij zorgen om.. en dan elke dag. kunnen jullie je het voorstellen. daar ben ik bang voor.
Marisah inderdaad mijn zoontje is gehaast en kijkt niet waar hij loopt. wat ik wel merk is dat hij meestal valt als hij zijn schoenen aan heeft. Wij hebben onderhand veel soorten kinderschoenen gekocht om ze uit testen, maar het helpt gewoon niet.
Ik hou mijn zoontje heel erg goed in de gaten als we bv. naar buiten gaan. Ik ben bang dat hij het gevoel krijgt dat hij door mij beperkt wordt. Ik vind hem wel heel voorzichtig spelen, als hij een heuveltje op moet in de speeltuin dan wil hij dat ik hem vasthoudt. het is niet een kind die maar wat doet, maar juist heel voorzichtig en wel alert. Hij is wel af en toe gehaast als hij loopt, dat gebeurt dan thuis. buiten is hij just andersom...
Arts en cb. kunnen niks voor mj doen zeiden ze, ze zien niks vreemds aan hem. wel moest ik het in de gaten houden. als hij twee jaar wordt dan gaan ze hem weer testen.
o ja nog een vraagje. Als mijn zoontje wil opstaan, dus gelijk van de grond, dan zoekt hij meestal steun. hij kan moeilijk zelf van de grond gelijk op staan. tenzij wij zeggen zelf opstaan en niet je vasthouden aan de bank etc etc.. anders doet hij dat niet. Wat is jullie ervaring hiermee??//
CB. schrok er wel van toen ik het zei. dat is eigenlijk de reden dat ze hem op z'n tweede weer wilde controleren.
Ik maak me wel veel zorgen.. Ik hoop dat het goed komt.
Verder is die alhamdoulillah gezond.....
bedankt voor jullie moeite

14-05-2005, 15:04

14-05-2005, 18:40
Salaam alaikum naimatja,

Tja, ik weet het niet, mijn zoon is 14 maanden en is dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik weet wel 1 ding, namelijk dat alle kinderen weer anders zijn! Dus het ene kind is voorzichtig, de ander juist niet en ook dat veranderd weer met de tijd en is afhankelijk van de plaats.

Mijn zoontje valt altijd, overal en altijd en idd vaker als ie schoenen aan heeft. Schoenen zijn ook ondingen, helemaal die voor kinderen, die zijn vaak groot (moeten zogenaamd 1 cm ruimte hebben, nou reken dat om naar je eigen voet en je draagt maat 41 ipv 38) en stug. En vaak hebben kinderen thuis leren lopen op sokken of met slofjes aan. Tja, als ik het zo hoor zou ik mij geen zorgen maken, maar blijkbaar doe je dat wel. Dus ik kan je niet verder iets boeiends vertellen, anders dan dat meerdere mensen onafhankelijk naar je zoontje hebben gekeken en niets kunnen vinden.

Ik zou het aankijken dus en niet zoveel zorgen maken. Laat hem lekker spelen en rotzooien, probeer dan bv hem volledig los te laten op het gras enzo, als ie valt valt ie niet zo hard...

M.

15-05-2005, 20:16
Salaam Marisah,

Bedankt voor je reactie.
Ik maak me wel veel zorgen. Ik heb besloten om a.s. dinsdag naar de arts te gaan en het nogmaas an te kaarten. k vind het toch vreemd.
In iedergeval bedankt voor je reactie.

liefs Naima

17-05-2005, 14:27


salaam aleikum
inshallah is er niks ernstigs aan de hand met jouw zoontje ik heb zelf vier kinderen waarvan de oudste en de jongste ook veel vallen ze begonnen ook later als de twee middelste met lopen op het cb zeiden ze dat ze gewoon een trage motoriek hadden mijn jongste is nu 22 maanden en ze valt nog steeds ze heeft altijd wel een blauwe plek op haar hoofd of gezicht.Bij mijn oudste is het allemaal goed gekomen ik hoop bij mijn jongste ook inshallah maar mijn neefje die had dat ook heel erg daar bleek veel later dat hij aan een oog slecht ziet hij heeft nu inmiddels een bril en hij valt zowat niet meer.ik hoop dat je hier wat aan hebt.Geir inshallah.