Bekijk volle/desktop versie : Vraagje



06-05-2005, 21:33
Salaam dames,

Mijn zoontje is 20 maanden. Lief, vrolijk en een gezonde jongen is het.
Alleen merk ik dat mijn zoontje heel vaak valt. velen van jullie denken nu, ja het hoort bij die leeftijd. Dat weet ik ook wel, alleen bij de mijne is het extreem. elke dag valt ie wel en wel op zijn hoofd. elke keer op zijn voorhoofd, soms wel twee keer per dag. Ik ben bang dat he op een gegeven moment risicos met zich gaat dragen. Ik ben naar de arts en cons.bureau geweest en die hebben hem hier en daar getest, alles bleek ok. Als die twee jaar wordt gaan ze hem nogmaals testen.
Nu mijn vraag: heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt? hoe waren jullie kinderen rond die leeftijd?
Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.

shokran alvast..


Liefs Naima

06-05-2005, 21:41


Ach joh hij komt er wel overheen, hij is wat klungelig that's it...

06-05-2005, 21:43
Kan het niet misschien zijn dat je zoontje bij de geboorte een zuurstoftekort heeft gehad?
Dat kan namelijk zorgen voor beschadiging van de hersenen waardoor hij wat vaker valt..
Als dat het niet is weet ik het eigenlijk ook niet.

Me zus werkt op het ziekenhuis ik zal morgen aan dr vragen insha allah

06-05-2005, 21:44
Salaam alaikum,

Nee sorry geen ervaring mee. Wel valt mijn zoontje van 13 maanden heeel vaak en hard, zeker 5 keer per dag, soms op zijn hoofd en soms op zijn handen, verschillend. Dat komt vooral omdat ie erg gehaast is en geen tijd neemt of oplet. Hij stuikelt regelmatig over zijn eigen voeten of loopt ergens tegenaan, gewoon omdat ie niet oplet of bezig is met 1001 dingen.

Misschien is het handig om een soort dagboekje bij te houden voor bv een week. Met daarin hoevaak hij valt en in welke situatie? Dat zou je evt. ook mee kunnen nemen naar de huisarts of cb als je een patroon ziet.

Ik persoonlijk vind 2x per dag vallen niet veel, maar ik heb ook geen zoon van AL 20 maanden en die van mij valt dus veeel vaker.