Bekijk volle/desktop versie : Waarom arm en rijk? حكمة الباري



Pagina's : [1] 2

11-08-2017, 13:06


Een man zag de ongelijkheid tussen mensen i.e. sommigen rijk, anderen arm.

Hij dacht: "Oh Allah, had je alle mensen maar rijk gemaakt!!"
[/SIZE]
Toen ging hij slapen en zag in een droom dat IEDEREEN rijk was en iedereen ALLES had.

Zijn deur brak ... hij ging naar de timmerman en zei:[SIZE=3] "Kan je mijn deur repareren?"
[/SIZE]
De timmerman zei: [SIZE=3]"Waarom zou ik? Ik heb ALLES. Ik ben behoefteloos. Ik heb geen reden meer om je te helpen, sorry."

Toen begreep de man dat het onderdeel van Allah's Wijsheid is , dat zo'n systeem in plaats is.

11-08-2017, 14:52


Mensen willen ALTIJJD meer. Ook de timmerman die zal meer WLLEN.ondanks zijn rijkdom.
Er zijn zat rijke mensen doe niet meer hoeven te werken omdat ze alles kunnen veroorloven maar toch gaan ze door........

11-08-2017, 16:34
Definieer rijk?

11-08-2017, 16:36
Diep..

[video=youtube;SmLqrJ9O5Ro]https://www.youtube.com/watch?v=SmLqrJ9O5Ro[/video]

11-08-2017, 16:54



Citaat door 19TANGER77:
Mensen willen ALTIJJD meer. Ook de timmerman die zal meer WLLEN.ondanks zijn rijkdom.
Er zijn zat rijke mensen doe niet meer hoeven te werken omdat ze alles kunnen veroorloven maar toch gaan ze door........
Dus als jij een oneindige balans van $1000000000000+ in je account had en ALLES kon doen voor altijd , zou je iemand's deur repareren?

11-08-2017, 16:56
Werken is voor veel mensen een doel, niet een middel om geld te verdienen. Als je rotbaantjes hebt, dan oké, dan zou je zeggen dat je liever thuis zou zitten. Maar als je niet de druk had om geld te verdienen, dan zou je meer kunnen doen. Sommige mensen zouden graag willen timmeren, dan geeft hen rust.

11-08-2017, 16:57
Er zijn velen en zo zou het moeten waar geld niet meer de punt is..

Sommige hebben het gwn...

Anderen staan erboven..

11-08-2017, 17:05

Citaat door almohad:
Definieer rijk?
De profeet heeft gesproken


عن أبي ذر قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَا أَبَا ذَرٍّ تَقُولُ كَثْرَةُ الْمَالِ الْغِنَى قُلْتُ نَعَمْ قَالَ تَقُولُ قِلَّةُ الْمَالِ الْفَقْرُ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ ذَلِكَ ثَلاثًا ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْغِنَى فِي الْقَلْبِ وَالْفَقْرُ فِي الْقَلْبِ مَنْ كَانَ الْغِنَى فِي قَلْبِهِ لا يَضُرُّهُ مَا لَقِيَ مِنَ الدُّنْيَا وَمَنْ كَانَ الْفَقْرُ فِي قَلْبِهِ فَلا يُغْنِيهِ مَا أَكْثَرَ لَهُ فِي الدُّنْيَا وَإِنَّمَا يَضُرُّ نَفْسَهُ شُحُّها

1618 المعجم الكبير للطبراني



Aboe Dharr meldde: De boodschapper van Allah, vrede en zegeningen over hem, zei: "O Abu Dharr, zeg je dat een overvloed aan bezittingen rijkdom is?" Ik zei ja. De profeet zei: "Zeg je dat gebrek aan bezittingen armoede betekent?" Ik zei ja. De profeet herhaalde dit drie keer, toen zei hij: "Rijkdom is in het hart en armoede is in het hart. Wie in zijn hart rijk is, zal niet beschadigd worden, ongeacht wat er in de wereld gebeurt. Wie in zijn hart arm is, zal niet tevreden zijn, ongeacht hoeveel hij in de wereld bezit. Voorwaar, hij zal alleen geschaad worden door de hebzucht van zijn eigen ziel.
(mijn welgemeende excuses voor de slechte vertaling)

11-08-2017, 17:05

Citaat door Mouwaysie:
Werken is voor veel mensen een doel, niet een middel om geld te verdienen. Als je rotbaantjes hebt, dan oké, dan zou je zeggen dat je liever thuis zou zitten. Maar als je niet de druk had om geld te verdienen, dan zou je meer kunnen doen. Sommige mensen zouden graag willen timmeren, dan geeft hen rust.
Als iemand een oneindige balans had ... en hij ging ergens timmeren ... dan verdient hij op zijn hoofd getimmerd te worden haha

11-08-2017, 17:15

Citaat door Sakaa:
De profeet heeft gesproken


عن أبي ذر قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَا أَبَا ذَرٍّ تَقُولُ كَثْرَةُ الْمَالِ الْغِنَى قُلْتُ نَعَمْ قَالَ تَقُولُ قِلَّةُ الْمَالِ الْفَقْرُ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ ذَلِكَ ثَلاثًا ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْغِنَى فِي الْقَلْبِ وَالْفَقْرُ فِي الْقَلْبِ مَنْ كَانَ الْغِنَى فِي قَلْبِهِ لا يَضُرُّهُ مَا لَقِيَ مِنَ الدُّنْيَا وَمَنْ كَانَ الْفَقْرُ فِي قَلْبِهِ فَلا يُغْنِيهِ مَا أَكْثَرَ لَهُ فِي الدُّنْيَا وَإِنَّمَا يَضُرُّ نَفْسَهُ شُحُّها

1618 المعجم الكبير للطبراني



Aboe Dharr meldde: De boodschapper van Allah, vrede en zegeningen over hem, zei: "O Abu Dharr, zeg je dat een overvloed aan bezittingen rijkdom is?" Ik zei ja. De profeet zei: "Zeg je dat gebrek aan bezittingen armoede betekent?" Ik zei ja. De profeet herhaalde dit drie keer, toen zei hij: "Rijkdom is in het hart en armoede is in het hart. Wie in zijn hart rijk is, zal niet beschadigd worden, ongeacht wat er in de wereld gebeurt. Wie in zijn hart arm is, zal niet tevreden zijn, ongeacht hoeveel hij in de wereld bezit. Voorwaar, hij zal alleen geschaad worden door de hebzucht van zijn eigen ziel.
(mijn welgemeende excuses voor de slechte vertaling)
I !

Rest in peace..!

Thanks ffer de voorbeelden..Ongeletterd ben ik..voelen doen ik al des te meer..

Al ben ik blind.. maar ik sie so..

We hadden ooit een echte leider!..Mis hem!

We doen wat men kunnen..!!

[video=youtube;2XjLK8pvEMw]https://www.youtube.com/watch?v=2XjLK8pvEMw[/video]

11-08-2017, 17:31
[video=youtube;WJR73AxAldg]https://www.youtube.com/watch?v=WJR73AxAldg[/video]

11-08-2017, 17:36

Citaat door BenKamal:
Diep..

[video=youtube;SmLqrJ9O5Ro]https://www.youtube.com/watch?v=SmLqrJ9O5Ro[/video]
Rare gozer

11-08-2017, 17:36



Citaat door Taktubu:
Rare gozer
Gwn denken..

11-08-2017, 17:44
[video=youtube;gKOP4UYTFWc]https://www.youtube.com/watch?v=gKOP4UYTFWc[/video]

11-08-2017, 18:05

Citaat door Durani:
Dus als jij een oneindige balans van $1000000000000+ in je account had en ALLES kon doen voor altijd , zou je iemand's deur repareren?
nee,,,,,maar een rijke timmerman die zal personeleel hebben en blijft z'n bedrijf runnen terwijl hij ook gewoon kan stoppen,,,,memsne willen gewoon steeds meer en meer en meer

Pagina's : [1] 2