Bekijk volle/desktop versie : Engeland neemt paspoort van 150 Syriëgangers af: Britse nationaliteit is geen RECHT



Pagina's : [1] 2 3 4

30-07-2017, 17:09
Engeland neemt paspoort van 150 Syriëgangers af: 'Britse nationaliteit is geen absoluut recht'

De Britse overheid heeft 150 jihadisten en criminelen hun nationaliteit afgenomen om te voorkomen dat ze terugkeren uit Syrië. Dat heeft The Sunday Times onthuld. De Britten vrezen een toestroom van potentiële terroristen na de ineenstorting van Islamitische Staat.

bron:
http://https://www.volkskrant.nl/buitenland/engeland-neemt-paspoort-van-150-syriegangers-af-britse-nationaliteit-is-geen-absoluut-recht~a4508825/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign =shared%20content&utm_content=free

Wat mij betreft moet iedereen die niet aan samenleving een bijdrage kan/wil leveren (en gezond is) gedeporteerd worden.

Is beter voor iedereen.

30-07-2017, 17:23


Duitsland is ook klaar met die lui;

http://https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/27/duitsland-mag-buitenlandse-terreurverdachten-uitzetten-a1568086

30-07-2017, 18:00

Citaat door Aviator:
Duitsland is ook klaar met die lui;

http://https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/27/duitsland-mag-buitenlandse-terreurverdachten-uitzetten-a1568086
Dat heeft lang geduurd....

Van de week op Netflix "Er ist wieder da" gekeken.
http://www.imdb.com/title/tt4176826/

En een opmerking van iemand in die film bleef hangen, dat Duitsers te politiek correct zijn gezien hun geschiedenis en daarbij de politiek beslissingen neemt waar bevolking tegen is in de context van massa immigratie.

We kunnen ondertussen wel stellen dat als je asielzoekers gaat uitnodigen je er een hoop over jezelf en rest van Europa heen zult krijgen.

Terwijl Duitsland net als ons gewoon al reeds bestaande problemen heeft met immigranten van 30/40 jaar geleden....

Sektarische onzin kun je gewoon importeren... maar dat hoefde al niet aangezien zwakke achtergestelde mensen makkelijk te manipuleren zijn.

30-07-2017, 18:25
Wat moet je dan hiermee?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170730_02994011

30-07-2017, 18:35



Citaat door Ma-at:
Wat moet je dan hiermee?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170730_02994011
Als je nationaliteit niet kunt afpakken moet je ze vastzetten.

Ze heeft 3 jaar daar gezeten en in eens duikt ze weer op...

Het is niet zo dat alle vrouwen in Turkije gedrogeerd werden in een doos werden gestopt en de grens zijn overgesmokkeld.

Als je niet uit hoofde van je functie voor een overheid naar crISIS gebied hoeft te gaan heb je er niets te zoeken.
Het zijn bewuste keuzes.

30-07-2017, 18:40

Citaat door Nepotisme:
Als je nationaliteit niet kunt afpakken moet je ze vastzetten.

Ze heeft 3 jaar daar gezeten en in eens duikt ze weer op...

Het is niet zo dat alle vrouwen in Turkije gedrogeerd werden in een doos werden gestopt en de grens zijn overgesmokkeld.

Als je niet uit hoofde van je functie voor een overheid naar crISIS gebied hoeft te gaan heb je er niets te zoeken.
Het zijn bewuste keuzes.
Begrijp ik wel, toch denk ik dat er ook vrouwen bij waren die niet te kiezen hadden...je dient je man te volgen in sommige gevallen.

30-07-2017, 18:41
Ze vragen maar lekker een paspoort van Het Kalifaat aan.

Ze wilden daar toch zo graag deel van uitmaken.

30-07-2017, 18:43

Citaat door Peej:
Ze vragen maar lekker een paspoort van Het Kalifaat aan.
Geen enkele kalifaat in de geschiedenis hadden sociale dienst.
Wajong ook niet...

30-07-2017, 18:44

Citaat door Ma-at:
Begrijp ik wel, toch denk ik dat er ook vrouwen bij waren die niet te kiezen hadden...je dient je man te volgen in sommige gevallen.
Stel WIJ zijn getrouwd. En ik zet je achter het werk achter een RAAM in Amsterdam.... blijf jij me dan volgen?
En dat zou dan minder erg zijn (vind ik) dan verzoeken om in een kalifaat te gaan wonen.

30-07-2017, 18:46

Citaat door Nepotisme:
Stel WIJ zijn getrouwd. En ik zet je achter het werk achter een RAAM in Amsterdam.... blijf jij me dan volgen?
En dat zou dan minder erg zijn (vind ik) dan verzoeken om in een kalifaat te gaan wonen.
Denk niet dat je die kans zou krijgen, maar ja idd.

30-07-2017, 19:09

Citaat door Ma-at:
Wat moet je dan hiermee?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170730_02994011
Ma-at,

Waarom niet even in zijn geheel geplaatst? Want ook dit gebeurt.
Als het waar is, en waarom zou het níet waar zijn: dit overkomt mensen.



Echtgenote van ISIS-strijders vertelt over drie jaren van hel in Raqqa

23 jaar, mama van twee. Islam Mitat ziet eruit zoals veel jonge vrouwen van haar leeftijd, maar ze heeft drie jaren in een hel geleefd. Alles veranderde toen haar man Ahmed haar dwong om mee te verhuizen naar een trainingscentrum van ISIS te gaan in Syrië.

Islam was een studente fysica, een modeblogster, die in Dubai leefde. Haar man leerde ze kennen via een datingsite voor moslims. Hij had geen probleem met haar jurkjes, jeansbroeken en was zelf ook een modern man, zo beweert ze. “Ik zag hem graag. Er leek niets mis met hem te zijn.”

Ze was nog maar drie jaar getrouwd, toen Ahmed Khalil zei dat ze zouden verhuizen naar Turkije “omdat hij daar een job had bemachtigd”. Hij beloofde haar dat ze uiteindelijk naar het Verenigd Koninkrijk zouden huizen en Mitat stemde toe, helemaal klaar voor een nieuw leven.

Bruiden opvangen, zoontje beschermen

Maar al heel snel bleek dat helemaal niet op de planning te staan. Ahmed ging strijden voor ISIS, terwijl hij Islam verplicht werd om mee te werken achter de schermen. Dag in dag uit moest zij Britse schoolmeisjes opvangen, die thuis waren weggelopen om een bruid te worden van een jihadist. Ook de ‘Terror Twins’ waren daar, de meisjes die vanuit Manchester naar ISIS kwamen om te trouwen. “Ze kenden elkaar allemaal, vanwaar ze ook kwamen. Ze belden ook continu met elkaar.”

“Die meisjes vonden het geweldig dat ze zo veel aandacht kregen. Ik was helemaal in shock”, vertelt ze nu aan The Sunday Times. “Ik maakte me kwaad, ik probeerde te ontsnappen. Het waren allemaal leugens. Ik wilde gewoon een normaal leven leiden, met een echtgenoot, met kinderen. Ik heb hem te sterk vertrouwd.” Maar na één dag in de vuurlinie stierf Ahmed al. En toen stond Islam er alleen voor.

Tijdens haar tijd in Raqqa was de vrouw bevallen van een zoontje, Abdullah. Maar het jongetje is bang en ziek. “Hij heeft hulp nodig. Elke keer wanneer hij een vliegtuig hoort, vlucht hij naar het toilet om zich te verstoppen. Net zoals we dat in Raqqa ook altijd deden.” Haar grootste hoop is dat Abdullah nu de Britse nationaliteit kan krijgen, maar ze durft niet te dromen. Kinderen die in het kalifaat geboren zijn, zijn officieel gezien staatloos.

Slavinnen

Enkele weken later werd de jonge vrouw uitgehuwelijkt aan een vriend van haar overleden man. Dat was de laatste keer in een lange tijd dat ze buiten kwam. “Ik mocht het huis niet meer verlaten, want ze waren bang dat ik zou vluchten. Ik wist dat ik daarvoor sowieso de hulp van Syrische burgers nodig zou hebben. Daarom vroeg ik de scheiding aan.” Na veel ruzie mocht ze vertrekken, opnieuw naar het huis van de jihadbruiden.

“Eén van mijn beste vriendinnen daar werd op een dag geslagen, samen met haar zoontje. Door haar man dacht ik. Maar dat bleek niet waar te zijn. Ze zei me dat ze “zijn slavin” was. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik probeerde haar te kopen van hem. Maar dat lukte niet. Hij vond dat ze 5.000 dollar kostte, en ik had maar 2.000 dollar bijeen kunnen rapen. Dat was het moment waarop ik besefte dat ik eigenlijk nog van geluk moest spreken. Al bleef ik doodsbang.”

“Ik was anders”

Hertrouwen, dat was de enige uitweg die Islam nog zag. Van Abu Abdallah al-Afghani, een jihadstrijder met Indiase en Australische roots, moest ze immers niet meer tussen de Britse vrouwen blijven wonen, maar mocht ze onder de Syrische burgers een huisje zoeken. Daar beviel ze van haar dochtertje Maria. “Eerst waren ze bang van mij, omdat ze dachten dat ik van ISIS was, maar na een tijdje vertrouwden ze mij, omdat ze zagen dat ik anders was.”

De luchtaanvallen werden erger en erger. Op de straat zag ze verminkte lijken, gestrafte opgeknoopte ISIS-strijders en uitgemergelde kinderen. “Overal lag bloed, overal lagen lijken. Mijn kinderen zagen dat ook. Het was verschrikkelijk. Hoe gaan zij dat ooit uit hun geheugen krijgen?”

Nieuw leven

Het waren de Syrische burgers die haar een nieuw leven gaven. Onder het mom van een trouwfeest, loodsten ze haar uit de stad in Syrische kledij, in de hoop dat niemand haar buitenlands accent zou opmerken. Het lukte, Mitat was vrij. “Ik was zo blij. Stel je voor: gedurende drie jaar heb ik haast in een donkere grot gewoond. Nu was er weer licht.”

Nu zit Mitat samen met haar twee kindjes in een opvangtehuis in het noorden van Syrië, waar ze veilig zou moeten zijn van de strijders. Ze hoopt dat ze ooit terug een normaal leven kan leiden. In haar thuisland Marokko willen ze haar niet terug nemen. “Ik werd in de val gelokt. En nu zit ik vast in een soort niemandsland.”

Het liefst gaat ze terug naar Dubai of toch nog naar het Verenigd Koninkrijk. “Ik zal er sowieso met een scheve blik bekeken worden. Zij was van ISIS, zullen ze zeggen. We zullen er geen mooi leven meer hebben. Dat kan niet meer. Voor ons zijn er ook geen jobs. Maar ik ga proberen. Voor mijn kinderen. Ik wil weer het gevoel hebben dat ik leef.”


Van mij mag ze leven. Ze mag mijn buurvrouw zijn.

Er zijn echte boeven, radicalen, extremisten. Ze wisten precies waar ze aan begonnen en deden het met overtuiging. Ze deden mee aan moordpartijen of faciliteerden dat.
Er zijn de naïevelingen, de dommeriken. Zij mogen gestraft worden voor hun domheid, ik heb daar geen probleem mee. Laura H. past hierin. Maar: een milde straf.
En er zijn de mensen die ronduit bedrogen zijn. Zij verdienen onze hulp en steun.

Maar ik begrijp het natuurlijk wel: hoe moet je in vredesnaam uitmaken in welke categorie iemand thuishoort? Op de verhalen van de "verdachte" kun je niet afgaan.

Maar wie heeft gezegd: Liever tien daders op vrije voeten dan één onschuldige veroordeeld...
Geloven we daar nog in?

Ik wel. Ik kan niet anders. Nooit iets anders geleerd.


Noord

30-07-2017, 19:13
@Noord, ik ging ervan uit dat degene die klikken het ook zouden lezen.

30-07-2017, 19:17



Citaat door Ma-at:
Begrijp ik wel, toch denk ik dat er ook vrouwen bij waren die niet te kiezen hadden...je dient je man te volgen in sommige gevallen.
Ma-at,

Vergeet hier dat "in sommige gevallen" maar. Een vrouw dient haar man te gehoorzamen, tenzij hij tegen het geloof ingaat.
Een gelovige moslima dient haar man te volgen. Ook als hij voor de verderfelijke Jihad kiest.


Noord

30-07-2017, 19:21

Citaat door Noord55:
Ma-at,

Vergeet hier dat "in sommige gevallen" maar. Een vrouw dient haar man te gehoorzamen, tenzij hij tegen het geloof ingaat.
Een gelovige moslima dient haar man te volgen. Ook als hij voor de verderfelijke Jihad kiest.


Noord


De varkens komen allemaal tegelijk online

30-07-2017, 19:22

Citaat door Noord55:
Ma-at,

Vergeet hier dat "in sommige gevallen" maar. Een vrouw dient haar man te gehoorzamen, tenzij hij tegen het geloof ingaat.
Een gelovige moslima dient haar man te volgen. Ook als hij voor de verderfelijke Jihad kiest.


Noord
Dat wilde ik aantonen, nog los van het feit dat er ook tiener meiden vertrokken uit opportuniteit.

Pagina's : [1] 2 3 4