Bekijk volle/desktop versie : Jou marokkaanse schoonheidsrituelen..



27-07-2017, 17:56
Wat zijn typical maroccan products om te gebruiken voor gezicht en lichaam. Tell me ladies wat gebruiken jullie dagelijks aan maroccan beauty products. Denk dan aan bv sabon beldie, ghassoul etc.

27-07-2017, 18:57


Leuk topic. Ik hoop dat bepaalde bad rituelen overgaan naar de volgende generaties. Er is een leuk boek geschreven over de geheimen van de Marokkaanse schoonheid. Vrouwen in Marokko hebben een mooie huid en mooi haar. Dat heeft te maken met voeding, maar ook door gebruik van deze producten.

Henna is een mooi producten voor het kleuren, maar ook schoonhouden van huid en hoofddhuid. Op het haar te gebruiken met rozenwater.
Ik heb mijn eigen recept. Elk jaar maak ik die zelf in Marokko. Ik koop henna blaadjes, kamillebloemen, rozenbloemen, lavendel, karkade, kruidnagel, soms ook een andere kruid. Deze kruiden in de ochtend onder zonlicht warm laten worden vlak voordat ze naar de molen gaan.
Voor lichaamshenna gebruik ik geen kruiden.

Henna voor het haar is een papje, kun je als masker in je haar doen. Mengen met rozenwater of appelazijn
Henna voor het lichaam is ook een papje maar niet zo dik. Mengen met sabon lbeldi het hele lichaam masseren in een warme badkamer. 10-15 laten, afspoelen en dan het hele lichaam scrubben. Om het helemaal af te maken gebruik je daarna een ghassoul masker. Zijde zachte huid krijg je ervan.

Voor het gezicht gebruik je rozenwater. Dit is om te reinigen en op te frissen.

Gebruik voor je henna masker olijfolie of arganeolie.

Andere olieën die ik gebruik:

- viamine E. olie ( huid en haar)
- wonderolie ( zit lkharwa3)
- jojoba olie
- magnesiumolie

Voor de ogen gebruik ik kohl. Ik doe het in de avond slaap er mee. Goed voor de ogen en wimpers.

27-07-2017, 19:34
Rozenwater om mn gezicht te reinigen, pure arganolie voor mn haarpuntjes en hoofdhuid, sabin beldi om me te reinigen onder de douche en pure honing gebruik ik in een lichaams scrub. Honing is niet per se typisch marokkaans maar haal het daar wel altijd, het is duur maar oooh wat krijg je een mooi huidje ervan!

27-07-2017, 20:05
Gebruik ghassoul als ik in bad ga. Olijfolie biologische zonder zout voor mijn haren arganolie gebruik ik ook voor mijn haren en soms voor mijn huid.

Henna kan ik niet tegen krijg er struikharen van... sabom Beldi soms ook om te douchen met arganolie erin.

Dat was het volgens mij wel.

27-07-2017, 20:06


Ooh en scrub mijn lichaam zo nu en dan met suiker en olijfolie of suiker en arganolie... geweldig vind ik het

27-07-2017, 22:23
Haha ik krijg ook struikharen van henna haha heel vreemd wordt de structuur dan. Echt jammer want henna is gezond

27-07-2017, 22:56

Citaat door MamaVanM:
Leuk topic. Ik hoop dat bepaalde bad rituelen overgaan naar de volgende generaties. Er is een leuk boek geschreven over de geheimen van de Marokkaanse schoonheid. Vrouwen in Marokko hebben een mooie huid en mooi haar. Dat heeft te maken met voeding, maar ook door gebruik van deze producten.

Henna is een mooi producten voor het kleuren, maar ook schoonhouden van huid en hoofddhuid. Op het haar te gebruiken met rozenwater.
Ik heb mijn eigen recept. Elk jaar maak ik die zelf in Marokko. Ik koop henna blaadjes, kamillebloemen, rozenbloemen, lavendel, karkade, kruidnagel, soms ook een andere kruid. Deze kruiden in de ochtend onder zonlicht warm laten worden vlak voordat ze naar de molen gaan.
Voor lichaamshenna gebruik ik geen kruiden.

Henna voor het haar is een papje, kun je als masker in je haar doen. Mengen met rozenwater of appelazijn
Henna voor het lichaam is ook een papje maar niet zo dik. Mengen met sabon lbeldi het hele lichaam masseren in een warme badkamer. 10-15 laten, afspoelen en dan het hele lichaam scrubben. Om het helemaal af te maken gebruik je daarna een ghassoul masker. Zijde zachte huid krijg je ervan.

Voor het gezicht gebruik je rozenwater. Dit is om te reinigen en op te frissen.

Gebruik voor je henna masker olijfolie of arganeolie.

Andere olieën die ik gebruik:

- viamine E. olie ( huid en haar)
- wonderolie ( zit lkharwa3)
- jojoba olie
- magnesiumolie

Voor de ogen gebruik ik kohl. Ik doe het in de avond slaap er mee. Goed voor de ogen en wimpers.
dankjewel voor t delen ben nu in marokko en wil al die beauty producten in gaan kopen in sha Allah. Mij liefde voor natuurlijke producten is groot. Dus al heb je meer beauty musthaves hoor ik t graag

27-07-2017, 23:13

Citaat door Ugly-truth:
Rozenwater om mn gezicht te reinigen, pure arganolie voor mn haarpuntjes en hoofdhuid, sabin beldi om me te reinigen onder de douche en pure honing gebruik ik in een lichaams scrub. Honing is niet per se typisch marokkaans maar haal het daar wel altijd, het is duur maar oooh wat krijg je een mooi huidje ervan!
hoe gebruik je nou die sabon beldie gebruik m altijd om mn makeup er af te wassen maar weet niet hoe je m nou precies voor het lichaam moet gebruiken

27-07-2017, 23:14

Citaat door nisrineke22:
Gebruik ghassoul als ik in bad ga. Olijfolie biologische zonder zout voor mijn haren arganolie gebruik ik ook voor mijn haren en soms voor mijn huid.

Henna kan ik niet tegen krijg er struikharen van... sabom Beldi soms ook om te douchen met arganolie erin.

Dat was het volgens mij wel.
hoe maak je ghassoul dan als dikke pasta of juist erg vloeibaar heb m namelijk nog nooit voor lichaam gebruikt.

04-08-2017, 12:53
Ik heb ghassoul uit maroc gemengd met allerlei dingen die geur is ongeëvenaard kan geen la mer of sisley tegenop

De harde versie meng k met water en olijfolie en doe k als masker voor mijn gezicht

04-08-2017, 21:18
Heb vandaag aan me oma gevraagd wat ze vroeger gebruikte als beauty secret maar ze zei ik deed niks. Ze zei we wasten onszelf altijd helemaal met ghassoul haar lichaam en haren en gezicht en sabon beldi. Toen zei ze we wisten niet dat het ze3ma zo goeie grote werking had nu pas zeggen ze allemaal is beeauty secret terwijl het erg normaal was ze hadden niks anders.

04-08-2017, 22:54
Als ik terug kom van Marokko neem ik ghassoul en henna mee ze3ma om te gaan gebruiken....nou het ligt nog steeds in de kast nooit gebruikt. Gebruik wel heel heel soms olijfolie voor m'n haar en masseren van voeten haha.