Bekijk volle/desktop versie : Interview: Jonge Marokkaanse Nederlander genomineerd voor Accenture Innovation Award



Pagina's : [1] 2

27-07-2017, 12:01
De 22-jarige Ouassim Bouhalhoul is met zijn systeem ‘ Zorgflex’ genomineerd voor een bijzondere prijs, de Accenture Innovation Award.



Salam aleykum Ouassim, zou jij jezelf eens kunnen voorstellen aan onze lezers?

Mijn naam is Ouassim Bouhalhoul, woonachtig in Den Haag en 22 jaar jong. Ik ben geboren en getogen in Nederland en mijn ouders komen uit Marokko.

Waar komt jouw enorme gedrevenheid en ondernemerschap vandaan?

Mijn ondernemerschap begon met een grote gebeurtenis op mijn 9e levensjaar. Op dat moment werd er een hersentumor ontdekt bij mij. Gelukkig goedaardig maar hoe dan ook moest de tumor uit mijn hoofd. Deze gebeurtenis heeft ervoor gezorgd dat ik per direct werd opgenomen in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Na ongeveer een half jaartje was ik weer instaat om terug te gaan naar de basisschool, echter moest ik door revalideren tot en met mijn 18e levensjaar.

Terug op de basisschool merkte ik dat mijn interesse voor school minder was geworden, niet te verwarren met interesse voor kennis. Ik begon minder aandacht te besteden aan school gerelateerde opdrachten en meer zelf te leren. Ik kwam zoveel kennis tegen, ik wilde het allemaal leren: ondernemen, software maken, marketing en ga zo maar verder.

Eenmaal op de middelbare school vroeg mijn directrice of ik een ontwerp wilde maken voor het toetsenboekje. Ik ging naar huis, maakte het ontwerp binnen een uurtje en verdiende er 80 euro mee, dat was het allereerste moment dat ik realiseerde dat ik geld kon verdienen als ondernemer.

Ik sleurde mijn moeder mee naar de Kamer van Koophandel (omdat ik minderjarig was) en registreerde mijn eerst eenmanszaak. Met deze eenmanszaak maakte ik ontwerpen en websites om zo een leuk zakcentje te verdienen naast mijn studie.

Hoe is Zorgflex tot stand gekomen?

Op mijn 19e werd het allemaal een stuk serieuzer, ik registreerde mijn eerste B.V. bij de Kamer van Koophandel. De naam van het bedrijf was eerst EatHalal.nl daarna JustHalal en daarna BestelHalal, JustEat.nl was namelijk niet zo blij en om ruzie te voorkomen besloten mijn drie partners en ik maar om de naam te wijzigen. Wij hadden grote investeerders aangetrokken zoals Michiel Muller en Marc Schröder, bekend van Tango, Route Mobiel en Picnic.

Na ongeveer een jaar hadden wij besloten om de onderneming te verkopen aan onze concurrent Thuishalaleten.nl. Daar begint het verhaal van ZorgFlex. De directeur van Thuishalaleten is tevens directeur van een succesvolle thuiszorg organisatie. De directeur vroeg of ik aan wilde blijven om de transitie van BestelHalal naar Thuishalaleten te regelen. Na een aantal weken op het kantoor van Thuishalaleten vertelde zij mij over de problemen die zij op IT gebied ondervind in de zorg.

De systemen beschikbaar zijn meestal peperduur, niet meer up-to-date met de eisen van zorgmedewerkers nu en niet sociaal, bedoelend dat de cliënt niet op de hoogte wordt gebracht middels het systeem wat voor zorg er is en wanneer de cliënt zorg kan ontvangen. Hierdoor hebben de thuiszorg organisaties vaak geen toegang tot de systemen en technieken die de grote thuiszorg organisaties wel hebben. Daarnaast worden thuiszorg organisaties geforceerd om met oude arbeidsintensieve technieken zoals Microsoft Word en Excel te werken. Dit terwijl de Inspectie voor de Gezondheidszorg wel verwacht dat de zorg bij alle thuiszorg organisaties hetzelfde is. Een mooie aanvulling van ZorgFlex is ook kwaliteit beheer en het bijhouden van rapportages hierdoor kan een zorgprofessional bijvoorbeeld goed de voortgangen vaan een wond bijhouden en worden doelstellingen beter gedefinieerd.

Wat is Zorgflex precies?

ZorgFlex gaat veranderingen brengen in de bureaucratie, papierwerk en monopolie! Onze missie is vrij simpel. Het is om de kloof tussen administratieve lasten en kwaliteitszorg voor cliënten te vullen door gebruikersvriendelijke en betaalbare cloud software aan te bieden. Dit zorgt ervoor dat zorg efficiënter geleverd kan worden aan de cliënten en uiteindelijk zorg goedkoper wordt. Zo kan de thuiszorg organisatie zich focussen op hetgeen waar ze echt goed in zijn, namelijk het leveren van zorg.

Je bent met Zorgflex genomineerd voor de Accenture Innovation Award, hoe is dat zo gekomen?

Een goede vriend van mij en tevens mede ondernemer in de IT sector hoorde laatst dit verhaal en was hier zo geïntrigeerd door dat hij mij nomineerde voor de Accenture Innovation Award.

De Accenture Innovation Awards is een jaarlijks terugkerende innovatiewedstrijd voor de meest innovatieve Nederlandse producten, diensten en concepten. ZorgFlex is aangemeld voor de categorie Gezondheid & Welzijn.

Hoe kunnen onze leden jou daarbij ondersteunen?

Tot en met 20 oktober 2017 kan er gestemd worden om de favoriet binnen de diverse categorieën. Wij hopen natuurlijk dat ZorgFlex nummer 1 wordt in de categorie Gezondheid & Welzijn. Er kan op ons gestemd worden door naar de volgende link te gaan: http://https://innovation-awards.nl/innovation/zorgflex/.

Vervolgens is er een gele knop met de tekst: 'Vote for this innovation'. Je moet vervolgens inloggen met jouw social media account en klik vervolgens op de knop: 'Vote'. Wees gerust er zal niks geplaatst worden op jouw social media, dit is slechts ter verificatie dat het om een echte persoon gaat.


Wil je meer weten over Zorgflex, dan kun je dat hier bekijken: https://www.zorgflex.nl

27-07-2017, 13:44


Een verhaal in de categorie "Goed Nieuws"!


Noord

27-07-2017, 15:48
@ Noord,
Waarom wens je niet te zien wat ik wel zie, omdat hij geen Nederlandse naam draagt?
Ik zie een prachtig staaltje mensgericht, participatief, toekomst gericht denk vermogen.
Iemand die niet vreest om te ondernemen, zijn kennis te delen.
Vele gegeven, weinigen doen er iets mee. Respect heb ik voor deze man, van niets tot iets komen, beter dan rijk geboren worden en alles op een dienblad te krijgen!

27-07-2017, 16:47
Tbarkallah young entrepreneur

27-07-2017, 17:58


Mooi broeder hoop dat het je lukt twarkelah ga zo door

30-07-2017, 21:03
Is dit een advertentie?

CRM/ERP hoef je namelijk niet te kopen.

Bovendien staat er nergens in wat ze verschillen.

Etnische afkomst doet er verder niet toe. Eerlijk gezegd het is denigrerend dat er hier zieltjes om te stemmen worden geronseld. Alsof hier veel mensen inhoudelijk kunnen oordelen hierover.

Dit.typisch Marokkaans denken zorgt ervoor dat we achtergesteld blijven.

"Ja maar Nederlanders doen het ook?"

Voor wie heb je erkenning nodig?
Als je dood bent lig je alleen in je graf en alle aardse erkenning zijn dan ook irrelevant.

31-07-2017, 13:53
@Nepotisme aparte reactie! We weten allemaal dat er genoeg mensen met een etnische achtergrond zijn die het goed doen, echter wordt dit niet vaak belicht. Ik vind het alleen maar mooi om te lezen dat een jong persoon iets van zijn leven probeert te maken en dan is de etniciteit een extraatje.

En wie is hier achtergesteld, waar wordt er gezegd dat hij zielig is of dat hij niet eerlijk behandeld wordt? Zelfs Allah gaf aan dat wij het maximale uit het leven moeten halen, ons zelf moeten ontwikkelen en ons medemens moeten helpen.

Dit is simpel misgunning en een achterlijke gedachten

31-07-2017, 18:01

Citaat door Ma-at:
@ Noord,
Waarom wens je niet te zien wat ik wel zie, omdat hij geen Nederlandse naam draagt?
Ik zie een prachtig staaltje mensgericht, participatief, toekomst gericht denk vermogen.
Iemand die niet vreest om te ondernemen, zijn kennis te delen.
Vele gegeven, weinigen doen er iets mee. Respect heb ik voor deze man, van niets tot iets komen, beter dan rijk geboren worden en alles op een dienblad te krijgen!
Goed gesproken dame. ............Positief nieuws over Marokkanen lezen dat soort gastjes niet graag.

Ik vind het een leuk stukje. Trots op dat jochie.

31-07-2017, 18:04

Citaat door Nepotisme:
Is dit een advertentie?

CRM/ERP hoef je namelijk niet te kopen.

Bovendien staat er nergens in wat ze verschillen.

Etnische afkomst doet er verder niet toe. Eerlijk gezegd het is denigrerend dat er hier zieltjes om te stemmen worden geronseld. Alsof hier veel mensen inhoudelijk kunnen oordelen hierover.

Dit.typisch Marokkaans denken zorgt ervoor dat we achtergesteld blijven.

"Ja maar Nederlanders doen het ook?"

Voor wie heb je erkenning nodig?
Als je dood bent lig je alleen in je graf en alle aardse erkenning zijn dan ook irrelevant.
Vreemde reactie van je. Had ik niet van je verwacht. JIj had toch laatst kritiek op Marokkanen die het niet zo goed doen in Europa? Is er een keer goed nieuws,wat bij Marokkaanse Jongeren & Actualiteit hoort is het ook niet goed.

Ik lees liever dit soort nieuws dan een of andere doorgedraaide Marokkaan die denkt in de hemel te komen en 90 maagden te kunnen xxxxxx en zichzelf opblaast. Is dat het nieuws dat je graag wilt lezen?

31-07-2017, 21:47

Citaat door yaser10:
@Nepotisme aparte reactie! We weten allemaal dat er genoeg mensen met een etnische achtergrond zijn die het goed doen, echter wordt dit niet vaak belicht. Ik vind het alleen maar mooi om te lezen dat een jong persoon iets van zijn leven probeert te maken en dan is de etniciteit een extraatje.

En wie is hier achtergesteld, waar wordt er gezegd dat hij zielig is of dat hij niet eerlijk behandeld wordt? Zelfs Allah gaf aan dat wij het maximale uit het leven moeten halen, ons zelf moeten ontwikkelen en ons medemens moeten helpen.

Dit is simpel misgunning en een achterlijke gedachten
Weet je wat nepotisme betekend?
Weet je wat discriminatie/racisme betekend?

Als op basis van zijn etniciteit hier reclame voor hem gaat maken (het heeft geen nieuwswaarde...) dan is het denigrerend en minachtend voor de reguliere Marokko.NL bezoeker.

Ook voor zijn eigenwaarde zou het verkeer zijn aangezien mensen niet op hem gaan stemmen omdat hij met iets (in zijn ogen) unieks is gekomen, maar omdat mensen vanuit nepotisme redeneren.

Dat is gewoon een zonde.

Allah vraagt niet om corrupte wegen te betreden voor erkenning. Het uitlokken van nepotisme of eraan deelnemen is een zonde en de hoofdreden dat Arabische islamitische landen achtergesteld blijven.

Inhoudelijk ERP/CRM is niet bijzonder, teveel keuze.
Echter heb ik dankzij dit verhaal wel een ingeving dat niet bestaat gekregen. En nee ik ga niet vragen om erkenning als ik me bankrekening kan spekken.....
Sterker nog... mensen die er wel toedoen, die willen juist niet in de hotspots staan..... alleen mensen die denken dat "fake it, untill you make it" werkt... doen dat.
(en oplichters zoals Nina Brink..)

31-07-2017, 21:53

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Vreemde reactie van je. Had ik niet van je verwacht. JIj had toch laatst kritiek op Marokkanen die het niet zo goed doen in Europa? Is er een keer goed nieuws,wat bij Marokkaanse Jongeren & Actualiteit hoort is het ook niet goed.

Ik lees liever dit soort nieuws dan een of andere doorgedraaide Marokkaan die denkt in de hemel te komen en 90 maagden te kunnen xxxxxx en zichzelf opblaast. Is dat het nieuws dat je graag wilt lezen?
Als je me reactie (en een latere hier) goed lees, heb ik het niet over deze individu.

Ik hoop dat hij er miljoenen mee gaat verdienen. Ik vind alleen van wat hij nu doet (samen met Marokko.nl) onethisch en nepotisme uitlokkend.


Bovendien, goede wijn behoeft geen krans.

Als je het verhaal leest, zie je ook iets anders, dat hij vooraanstaande investeerders heeft ingeruild voor een ondernemer.
Ondernemers resultaat gericht aangezien ze "pay as we go" principe hanteren... investeerders zetten in op langere termijn en grote winsten.

Als je investeerders kwijtraakt en bij een ondernemer gaat eindigen heb je iets goeds voor jezelf verpest.

Een "feel good" verhaal voor bepaalde doelgroep prikken mensen niet door heen, maar de enkeling die hier niet hoort te zijn (ik dus) wel.


Maar nogmaals. Met 1 gram trots ga je naar de hel. En zoeken naar erkenning en daarbij een "domme" mensen gebruiken om aan je stemmen te komen is een zonde.


Waarom denk je dat in Marokko telkens alleen maar zwakke (ala Trump) figuren in parlement terecht komen?
Ook alleen maar op deze manieren. Het deugd niet.

31-07-2017, 22:31

Citaat door Nepotisme:
Als je me reactie (en een latere hier) goed lees, heb ik het niet over deze individu.

.
Nee,oke. In dat geval mijn excuses.

01-08-2017, 01:03



Citaat door Tattoo_Mocro_:
Nee,oke. In dat geval mijn excuses.
Niet nodig.

Ik begrijp best dat het vreemd is dat een Marokkaan een andere Marokkaan "afvallig" is.

Maar dat Marokkanen elkaar afschieten met machine geweren, is dan weer wel acceptabel

Wat ik uit nieuwsgierigheid wil weten of het een gesponsorde artikel is. Want vaak heb ik het idee bij een artikel dat er geen enkele relevantie is (zoals kom bij politie werken artikel) maar nergens expliciet is dat het betaalde content is.

Terwijl ze dat wel verplicht zijn om te melden.

Bovendien door reacties hierop zien anderen dit artikel en krijgen ze toch wat ze willen en hopelijk leren mensen door artikelen van mij hand te lezen hoe ze hun eigenwaarde kunnen behouden door zich niet te laten gebruiken.

01-08-2017, 09:03

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Vreemde reactie van je. Had ik niet van je verwacht. JIj had toch laatst kritiek op Marokkanen die het niet zo goed doen in Europa? Is er een keer goed nieuws,wat bij Marokkaanse Jongeren & Actualiteit hoort is het ook niet goed.

Ik lees liever dit soort nieuws dan een of andere doorgedraaide Marokkaan die denkt in de hemel te komen en 90 maagden te kunnen xxxxxx en zichzelf opblaast. Is dat het nieuws dat je graag wilt lezen?


Citaat door Nepotisme:
Als je me reactie (en een latere hier) goed lees, heb ik het niet over deze individu.

Ik hoop dat hij er miljoenen mee gaat verdienen. Ik vind alleen van wat hij nu doet (samen met Marokko.nl) onethisch en nepotisme uitlokkend.


Bovendien, goede wijn behoeft geen krans.

Als je het verhaal leest, zie je ook iets anders, dat hij vooraanstaande investeerders heeft ingeruild voor een ondernemer.
Ondernemers resultaat gericht aangezien ze "pay as we go" principe hanteren... investeerders zetten in op langere termijn en grote winsten.

Als je investeerders kwijtraakt en bij een ondernemer gaat eindigen heb je iets goeds voor jezelf verpest.

Een "feel good" verhaal voor bepaalde doelgroep prikken mensen niet door heen, maar de enkeling die hier niet hoort te zijn (ik dus) wel.


Maar nogmaals. Met 1 gram trots ga je naar de hel. En zoeken naar erkenning en daarbij een "domme" mensen gebruiken om aan je stemmen te komen is een zonde.


Waarom denk je dat in Marokko telkens alleen maar zwakke (ala Trump) figuren in parlement terecht komen?
Ook alleen maar op deze manieren. Het deugd niet.
Dit zijn de nedermarokkanen in actie enigste wat jullie goed in zijn is negativiteit wat jullie hele drijfveer is .

01-08-2017, 10:15

Citaat door Ma-at:
@ Noord,
Waarom wens je niet te zien wat ik wel zie, omdat hij geen Nederlandse naam draagt?
Ik zie een prachtig staaltje mensgericht, participatief, toekomst gericht denk vermogen.
Iemand die niet vreest om te ondernemen, zijn kennis te delen.
Vele gegeven, weinigen doen er iets mee. Respect heb ik voor deze man, van niets tot iets komen, beter dan rijk geboren worden en alles op een dienblad te krijgen!
Ma-at,

Jammer, je vat mijn reactie kennelijk verkeerd op.

Behalve de eerste regel (onzin) ben ik het van A tot Z met je eens.


Noord

Pagina's : [1] 2