Bekijk volle/desktop versie : damens ik heb jullie advies nodig!



Pagina's : [1] 2

06-05-2005, 10:06
Ik zal even vanaf het begin beginnen
Ik heb nu bijna 3 maanden een relatie met een jongen.
en hij komt binnenkort mn hand vragen, alleen ik ben er pas achtergekomen dat hij best streng is, bevoorbeeld hij zegt als we getrouwd zijn wil ik dat je hoofdoek gaat dragen en je mag niet zomaar naar buiten. en van dat soort dingen. ik hou echt van hem nu dus ik weet niet wat ik moet doen. ik wil ook weer niet in een gevangenis wonen dat ik voor alles toestemming moet vragen aan mn man
ik heb het tegen hem gezegd maar ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd
dames wat moet ik nu doen

06-05-2005, 10:12



Citaat door soussiab:
Ik zal even vanaf het begin beginnen
Ik heb nu bijna 3 maanden een relatie met een jongen.
en hij komt binnenkort mn hand vragen, alleen ik ben er pas achtergekomen dat hij best streng is, bevoorbeeld hij zegt als we getrouwd zijn wil ik dat je hoofdoek gaat dragen en je mag niet zomaar naar buiten. en van dat soort dingen. ik hou echt van hem nu dus ik weet niet wat ik moet doen. ik wil ook weer niet in een gevangenis wonen dat ik voor alles toestemming moet vragen aan mn man
ik heb het tegen hem gezegd maar ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd
dames wat moet ik nu doen
nou meid, als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.. Een hooddoek dragen moet je vanuit je hart doen en niet omdat hij dat wilt.... oke begrijpelijk als je getrouwd ben dat je niet zomaar naar buiten mag, maar jemoet nadenken, mag je niet nnaar buiten om een goede reden of omdat hiij zijn vrouwtje thuis wil hebben en hij gaat lekker naar buiten

06-05-2005, 10:47

Citaat door soussiab:
Ik zal even vanaf het begin beginnen
Ik heb nu bijna 3 maanden een relatie met een jongen.
en hij komt binnenkort mn hand vragen, alleen ik ben er pas achtergekomen dat hij best streng is, bevoorbeeld hij zegt als we getrouwd zijn wil ik dat je hoofdoek gaat dragen en je mag niet zomaar naar buiten. en van dat soort dingen. ik hou echt van hem nu dus ik weet niet wat ik moet doen. ik wil ook weer niet in een gevangenis wonen dat ik voor alles toestemming moet vragen aan mn man
ik heb het tegen hem gezegd maar ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd
dames wat moet ik nu doen
Je hebt nu pas 3 maanden met hem laat staan als je getrouwd bent met hem want dan..??

Maar trouwen heeft z`n voordelen en nadelen meid..!!
Dus als ik jou was denk er goed over na, voordat je gaat trouwen..!!

06-05-2005, 10:52

Citaat door soussiab:
Ik zal even vanaf het begin beginnen
Ik heb nu bijna 3 maanden een relatie met een jongen.
en hij komt binnenkort mn hand vragen, alleen ik ben er pas achtergekomen dat hij best streng is, bevoorbeeld hij zegt als we getrouwd zijn wil ik dat je hoofdoek gaat dragen en je mag niet zomaar naar buiten. en van dat soort dingen. ik hou echt van hem nu dus ik weet niet wat ik moet doen. ik wil ook weer niet in een gevangenis wonen dat ik voor alles toestemming moet vragen aan mn man
ik heb het tegen hem gezegd maar ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd
dames wat moet ik nu doen
wat heb je eraan om met hem te trouwen, als je niet jezelf kan zijn en niet op je gemak voelt. als moslimvrouw heb je even veel rechten als hem

amohiem, ik zal eens goed gaan overleggen met jouw aanstaande voor je de eeuwige stap neemt. huwelijk is een mooie verbintenis en eeuwig doe het we3da goed, niet achteraf maar van te voren

06-05-2005, 10:53


hey meid,

Ik kan begrijpen dat je in een moeilijk situatie zit. Wat betreft hoefddoek dragen, hij kan je niets uit het geloof aan jou opdringen. Het moet vanuit jezelf komen, vanuit je hart. En ja, zoals die andere al zei, het huwelijk heeft zijn voor en nadelen. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is, maar ik zou zeggen praat met hem. Zeg dat je veel van hem hou en graag met hem wil trouwen (als dat natuurlijk zo is), maar zeg hem ook meteen hoe jij er over denkt. Een huwelijk is naar mijn mening a lifetime commitment en communicatie is daarin zeer belangrijk. Zeg hem nu hoe je er over denkt voordat het misschien te laat is.
Succes meid!!!

06-05-2005, 11:02

Citaat door soussiab:
Ik zal even vanaf het begin beginnen
Ik heb nu bijna 3 maanden een relatie met een jongen.
en hij komt binnenkort mn hand vragen, alleen ik ben er pas achtergekomen dat hij best streng is, bevoorbeeld hij zegt als we getrouwd zijn wil ik dat je hoofdoek gaat dragen en je mag niet zomaar naar buiten. en van dat soort dingen. ik hou echt van hem nu dus ik weet niet wat ik moet doen. ik wil ook weer niet in een gevangenis wonen dat ik voor alles toestemming moet vragen aan mn man
ik heb het tegen hem gezegd maar ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd
dames wat moet ik nu doen
Als ik jou was zou ik heel goed nadenken, voordat je die beslissing gaat nemen of je met hem zal trouwen. Trouwens als hij echt om je geeft, moet hij geduld en tijd kennen, dat je er nog niet aan toe bent om hoofddoek te gaan dragen. Hoofddoek draag je vanuit je hart en draag je voor je zelf en ten omwille van Allah.

Je hebt er nu moeite mee, laat staan als je getrouwd ben. Ik denk, dat je van hem houdt omdat je aan hem gehecht bent en je hebt het gevoel, dat je niet zonder hem kan. Meid wat is belangrijker, vraag jezelf dat eens af?
"Je eigen geluk.... of dat van hem"?

Ik denk dat jullie elkaar de ruimte moeten geven om erachter te komen wat jullie beiden eigenlijk willen. Ik denk, dat hij er nog niet uit is wat hij precies wilt. Hij kan jou niet dwingen om jouw leven te bepalen, want jij hebt ook je rechten en plichten indien je met hem zou trouwen. En jij moet er achterkomen wat voor gevoelens je voor hem hebt. Je houdt van hem, maar is dat wel genoeg om hem duidelijk te maken, wat jouw wensen zijn....?

Ik wens je veel sterkte en succes ermee en vergeet niet je eigen geluk, want dat telt ook in een relatie.

06-05-2005, 11:29
bespreek alles gewoon nog een keer en desnoods moet je het bij de 3doul op papier zetten (is jou recht)

06-05-2005, 12:39

Citaat door soussiab:
Ik zal even vanaf het begin beginnen
Ik heb nu bijna 3 maanden een relatie met een jongen.
en hij komt binnenkort mn hand vragen, alleen ik ben er pas achtergekomen dat hij best streng is, bevoorbeeld hij zegt als we getrouwd zijn wil ik dat je hoofdoek gaat dragen en je mag niet zomaar naar buiten. en van dat soort dingen. ik hou echt van hem nu dus ik weet niet wat ik moet doen. ik wil ook weer niet in een gevangenis wonen dat ik voor alles toestemming moet vragen aan mn man
ik heb het tegen hem gezegd maar ik krijg het gewoon niet uit zijn hoofd
dames wat moet ik nu doen
Hm, kan je de gotba niet wat uitstellen? Als je er niet volledig achter staat of hij is niet precies wat je wil, dan kan je het hem beter nu laten weten hoe je erover denkt. Ik kwam er ook pas achter toen ik half verloofd was. Allahihawnek

06-05-2005, 12:43
Laat hem een hoofddoek dragen.

06-05-2005, 12:47

Citaat door obl3:
Laat hem een hoofddoek dragen.





mensen hebben al goede adviezen gegeven!

06-05-2005, 12:48
De man heeft de plicht om zijn vrouw te waarschuwen voor zonden en voor de straffen die er tegenover staan zoals het niet dragen van de hijaab. De man is verantwoordelijk voor zijn vrouw.

Ik zou geen man willen hebben die tegen me zegt doe wat je zelf wilt, want zo een persoon houdt niet van je en wilt je niet beschermen tegen het hellevuur.

06-05-2005, 12:53
Pas na 3 jaar..

jij bent geflashd..

En maar zeggen dat je hem zonder een relatie niet goed krijgt te kennen

06-05-2005, 12:55



Citaat door Bell:
Pas na 3 jaar..

jij bent geflashd..

En maar zeggen dat je hem zonder een relatie niet goed krijgt te kennen
na 3 maanden lieverd, niet 3 jaar

06-05-2005, 12:56
Eerst zn 'regels' goed bekyken & nadenken. Da ge toestemming moet vragen is toch normaal? Ik bedoel ge ga toch nie zomaar ergens naartoe dat hy zich dan afvraagt waar zn vrouwtje is. Zoiets doe ge toch ook by u ouders? & de man hoort da ook te zeggen waar hy naartoe gaat zodat zn vrouwtje haar ook geen zorgen hoeft te maken.

Van da hoofddoek vind ik overdreven. Die bedoelt da misschien goed maar een hoofddoek ga je nie dragen voor u man maar voor Allah soubhanahou wa taala. Hij kan u beter steunen & aanmoedigen om een hoofddoek te dragen i.p.v u te dwingen.

U intentie moet zuiver zyn & als ge Allah soubhanahou wa taala vreest dan zou je u hoofddoek al dragen zonder dat hy u dwingt. Want ja - dan vrees je nie u man maar u Heer & das een hoofddoek dragen met een goede intentie.

Ik zou toch dubbel nadenken voorda ge u hele leven bind aan iemand. Ge kent em tenslotte maar 3 maanden. Denkt hy vanuit islamitisch punt of vanuit de cultuur? Sta daar ff by stil & praat erover met hem. Misschien kryg je dan het 1 en ander los over hem.

Bonne Chance!!

06-05-2005, 12:58

Citaat door boelboel:
na 3 maanden lieverd, niet 3 jaar
Oeps..

Na 3 maanden dan kan je er nog onderuit komen

Na 3 maanden trouwen..zou k niet kunnen

Pagina's : [1] 2