Bekijk volle/desktop versie : tis maar uit welke ogen je kijkt



Pagina's : [1] 2

06-05-2005, 01:53
Als je kijkt naar die film over de WOII dan zien we de nazi's als bezetters en onszelf als de vrijheidstrijders/het verzet.

Als je kijkt naar Irak/Palestina etc.. hebben we het niet door maar kijken we uit de ogen van de bezetter terwijl die mensen die daar oorspronkelijk horen zichzelf als vrijheidstrijders/het verzet zien en ons als bezetter.

Vreemd dat de meeste mensen dat niet door hebben

06-05-2005, 02:20


I know girl, war is strange but fxx up for the people who are living there

May Allah bless them!

06-05-2005, 12:25

Citaat door Blueberry:
Het hangt er tevens vanaf in hoeverre men die grijze massa in het hoofd gebruikt als men die beelden bekijkt in bvb Irak
Niks bezetter, bevrijder
Zij verlosten Irak van saddam (begint stilaan zwaar te worden dit eindeloos te moeten herhalen)
Niks verzet, doders van het eigen volk, soennieten die het vertrek van saddam niet kunnen verwerken, en een groot deel buitenlandse moslims die al allahu akhbar roepend Irak gaan destabiliseren en er niet voor terug schromen daarvoor hun geloofsgenoten te vermoorden
Want het gros van de slachtoffers van deze zgz verzetsstrijders zijn Irakis
Vreemd dat de meeste mensen hier dat niet door hebben.
Bezetter, ik geloof dat hitler dat ook zei: ik verlos jullie van de joden ik ben jullie bevrijder

Er waren ook nederlanders bij betrokken die hun mede nederlanders doden, weliswaar joden maar ook nederlanders

06-05-2005, 12:30

Citaat door nadiak:
Als je kijkt naar die film over de WOII dan zien we de nazi's als bezetters en onszelf als de vrijheidstrijders/het verzet.

Als je kijkt naar Irak/Palestina etc.. hebben we het niet door maar kijken we uit de ogen van de bezetter terwijl die mensen die daar oorspronkelijk horen zichzelf als vrijheidstrijders/het verzet zien en ons als bezetter.

Vreemd dat de meeste mensen dat niet door hebben
Vaak staat mijn mening loodrecht tegenover Marokkaanse forumleden, maar op dit onderwerp ben ik het redelijk met je eens.

Redelijk, omdat jij redeneert dat ALLE Nederlanders er net zo over denken, als dat het beleid van Balkenende ons zou moeten doen geloven.

Zionisten hadden en hebben helemaal niets te zoeken in Palestina, en zouden alsnog massaal naar Patagonië in Argentinië moeten verhuizen. Ik denk dat Argentinië best wel een stukje grond van de grootte van Israël voor 100 miljard Dollar aan Israël wil verkopen.

Er zijn veel Nederlanders die sympathiseren met de RECHTEN die de Palestijnen hebben op hun land. Alleen hebben de Nederlanders wat minder sympathie voor de MENSEN. Hun uiting van hun gelijk is nogal extreem, zullen we maar zeggen ...

06-05-2005, 12:33



Citaat door Tat twam asi:
Vaak staat mijn mening loodrecht tegenover Marokkaanse forumleden, maar op dit onderwerp ben ik het redelijk met je eens.

Redelijk, omdat jij redeneert dat ALLE Nederlanders er net zo over denken, als dat het beleid van Balkenende ons zou moeten doen geloven.

Zionisten hadden en hebben helemaal niets te zoeken in Palestina, en zouden alsnog massaal naar Patagonië in Argentinië moeten verhuizen. Ik denk dat Argentinië best wel een stukje grond van de grootte van Israël voor 100 miljard Dollar aan Israël wil verkopen.

Er zijn veel Nederlanders die sympathiseren met de RECHTEN die de Palestijnen hebben op hun land. Alleen hebben de Nederlanders wat minder sympathie voor de MENSEN. Hun uiting van hun gelijk is nogal extreem, zullen we maar zeggen ...
Ik bedoelde niet alle nederlanders, ik heb ook mijzelf erbij gerekend door te zeggen wij. Wie ik er mee bedoel weet wie hij/zij is en de anderen ook

ik blijf het vreemd vinden dat veel mensen weigeren de andere kant te bekijken, we zien alles uit 1 perspectief en de andere kant van het verhaal laat ons koud.

06-05-2005, 12:52

Citaat door Blueberry:
Jij hebt je geschiedenisles gevolgd tussen 23.00 en 24.00 uur.
Haal eens boven waar h.itler aanhaalt dat hij ons kwam bevrijden van de joden!
Lang geleden dat ik nog zulke onzin heb gehoord.

Citaat:
Allereerst, dezelfde leer onderwezen ruim 3 jaar geleden op de PA TV door 2 van dezelfde historici; ten tweede een artikel uit de officiële krant van de PA van 5 jaar geleden, lang voor het geweld begon, dat uitlegt dat Hitler en Minister van Buitenxlandse Zaken van Groot Brittanië, Balfour, die de Balfour verklaring tekende, waarxin de Joden een Joodse staat werd beloofd in Brits Palestina, beiden gemotixveerd waren door dezelfde noodzaak om Europa te bevrijden van de last van hun Joden.


Bron: http://www.hoor-israel.org

Geloof je me nu?

06-05-2005, 12:55

Citaat door nadiak:

Als je kijkt naar Irak/Palestina etc.. hebben we het niet door maar kijken we uit de ogen van de bezetter terwijl die mensen die daar oorspronkelijk horen zichzelf als vrijheidstrijders/het verzet zien en ons als bezetter.
"We" zijn daar zonder dat ik daarom gevraagd heb.
Sterker nog, de publieke opinie is tegen de missie,
maar "onze" politici zijn pro.

Verder zie ik persoonlijk niets in de Shia.

06-05-2005, 12:59

Citaat door MooiRood:
"We" zijn daar zonder dat ik daarom gevraagd heb.
Sterker nog, de publieke opinie is tegen de missie,
maar "onze" politici zijn pro.

Verder zie ik persoonlijk niets in de Shia.
Of is het een spel dat gespeeld wordt, blair heeft gister toch gewonnen, ondanks dat de publieke opinie en het land tegen de oorlog was, hij heeft iedereen voorgelogen maar toch willen ze hem als leider van hun land. Hebben ze misschien niet gewoon een grote bek en willen ze allemaal gewoon dat die oorlog er wel is?

06-05-2005, 13:02

Citaat door nadiak:
Of is het een spel dat gespeeld wordt, blair heeft gister toch gewonnen, ondanks dat de publieke opinie en het land tegen de oorlog was
Blair heeft zijn 3e termijn te danken aan de economie.
De Britten kijken niet over hun bord heen.

06-05-2005, 13:05

Citaat door OUJDAPOWER:
bismilahirahmani rahahiem,
ik wil je alleen nog zeggen dat wat voor mooie dingen we ook zeggen met onze tongen dat wil niet zeggen dat het vanuit het hart komt. en met stemmen hoef je niet te praten maar spreekt het hart zegt dit niet genoeg?
Geen woorden maar daden en spreek met je hart, helemaal mee eens

06-05-2005, 13:05

Citaat door OUJDAPOWER:

ik wil je alleen nog zeggen dat wat voor mooie dingen we ook zeggen met onze tongen dat wil niet zeggen dat het vanuit het hart komt.
Hetzelfde geldt gelukkig voor de lelijke dingen die mensen in een opwelling zeggen.


Citaat door OUJDAPOWER:
en met stemmen hoef je niet te praten maar spreekt het hart zegt dit niet genoeg?
Nadenken voordat we zelf gaan stemmen!

06-05-2005, 13:07

Citaat door Hell:
De Britten hebben gestemd voor Blair. Dus de oorlog in IRAK was OKE
Trossen kappen en weg laten drijven dat eiland.

06-05-2005, 13:08



Citaat door Hell:
De Britten hebben gestemd voor Blair. Dus de oorlog in IRAK was OKE
Dat bedoel ik niet te zeggen, daaruit blijkt alleen maar weer hoe belangrijk de britten(westen) andermans leed vinden. Zodra het invloed gaat hebben op hun portomonaie dan is het maar een schaafwondje en geen miljoenen doden.

06-05-2005, 13:26

Citaat door MooiRood:
Trossen kappen en weg laten drijven dat eiland.


groe(n)ten
Pelopor

06-05-2005, 13:29

Citaat door nadiak:
Dat bedoel ik niet te zeggen, daaruit blijkt alleen maar weer hoe belangrijk de britten(westen) andermans leed vinden. Zodra het invloed gaat hebben op hun portomonaie dan is het maar een schaafwondje en geen miljoenen doden.
Dat is meestal zo, wij mensen zijn egoïstisch, eerst je jezelf en je eigen familie , daarna is het eigen land het belangrijkste, dan komt de rest.

In bijna alle verkiezingen is het binnenlands beleid het belangrijkste, het is een uitzondering wanneer buitenlands beleid een belangrijke rol speelt

Pagina's : [1] 2