Bekijk volle/desktop versie : Zorgen om criminele marokkaanse meiden in gouda



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

11-07-2017, 14:51
Toenemende zorgen om Marokkaanse meiden in Gouda

Jeugdhulpverleners in Gouda zien dat het aandeel van meiden van Marokkaanse afkomst in de criminaliteit steeds groter wordt. Ook vertonen deze meiden vaker overlastgevend gedrag.
Peter van den Belt 08-07-17, 06:01

2k
140
M 1

Dat blijkt uit een onderzoek dat het Nederlands Jeugdinstituut heeft uitgevoerd voor de gemeente. Conclusie: ‘Vanuit het veiligheidshuis zien we de laatste jaren meer meiden (Marokkaanse afkomst) die zich schuldig maken aan straatroof en dergelijke, of die in vreemde situaties bij een hotel worden aangetroffen. Meiden hangen ook vaker op straat met jongens. Hun aandeel in de top 60 van meest overlastgevende criminelen groeit.’
Zorgen

Er is gesproken met vertegenwoordigers uit het onderwijs, de jeugdhulp en politie. Die constateren: ,,De meiden bewegen zich misschien minder in grote groepen en worden minder vaak opgepakt, maar hebben een belangrijke rol in overlastgevende groepen.’’ Daarom moet het jongerenwerk op de schop. In de huidige organisatie van het jongerenwerk is het meidenwerk niet belegd, terwijl er veel zorgen zijn over de meiden.

Judith Metz, lector ‘jongerenwerk in de grote stad’ bij de Hogeschool van Amsterdam, zegt dat het belangrijk is dat bij jonge meiden wordt ingezet op het ontwikkelen van sociale vaardigheden en weerbaarheid. ,,Zo voorkom je dat ze in ingewikkelde situaties terechtkomen. Het beste kun je daar al mee beginnen als ze 10 jaar zijn. Verder is het belangrijk dat ze een ontmoetingsplek hebben die goed bereikbaar is, waar geen jongens komen en waar goede begeleiding is. Zorg dat het aantrekkelijk is, maar maak binnen de activiteit ruimte voor gesprek.’’

De gemeente herkent de signalen en zegt dat er nu twee meiden in de top 60 staan. Een woordvoerder: ,,Meiden in de top 60 krijgen een individuele aanpak. Daarnaast gaan we ons meer richten op preventie.’’
http://www.ad.nl/gouda/toenemende-zorgen-om-marokkaanse-meiden-in-gouda~a8b6d772/

11-07-2017, 14:58


Eerst de jongens nu de meiden. Dit kan nog vele jaren, generaties door gaan.

11-07-2017, 15:01
De kop indrukken nu het nog niet uit de hand gelopen is, want hebben gezien hoe zwaar het systeem gefaald heeft met de jongens. Gewoon hard optreden, gruwelijke boetes aan de ouders opleggen en na 2x in aanraking met de justitie zijn geweest, is een enkeltje naar land van herkomst. En als het ff kan gewoon met een parachute boven Marokko het vliegtuig uit pleuren en gelijk weer omkeren.

11-07-2017, 15:02
Totaal mislukt zelf de vrouwen van de nedermarokkaantjes zijn naar de tering ze moeten zich rot schamen helaas hebben nedermarokkaantjes geen enkele schaamte of eer .Ze gaan gewoon weer door met wilders politie staat en de gemeente de schuld geven dat hun zo racistisch zijn boehoe het ligt altijd aan anderen .

11-07-2017, 15:05



Citaat door Born-confused:
De kop indrukken nu het nog niet uit de hand gelopen is, want hebben gezien hoe zwaar het systeem gefaald heeft met de jongens. Gewoon hard optreden, gruwelijke boetes aan de ouders opleggen en na 2x in aanraking met de justitie zijn geweest, is een enkeltje naar land van herkomst. En als het ff kan gewoon met een parachute boven Marokko het vliegtuig uit pleuren en gelijk weer omkeren.
Het systeem gefaald? Veel ouders hebben gefaald in het opvoeden van hun kinderen.

11-07-2017, 15:07

Citaat door Joosje:
Het systeem gefaald? Veel ouders hebben gefaald in het opvoeden van hun kinderen.
Dat krijg je met gedwongen huwelijken vaak hoor!

11-07-2017, 15:12

Citaat door Joosje:
Het systeem gefaald? Veel ouders hebben gefaald in het opvoeden van hun kinderen.
Dat zo wie zo, maar zodra die bende op straat komt en andere tot overlast zijn, dan is het de taak van de overheid om het probleem op te lossen. En wie niet luisteren wil, moet maar voelen. NL is daar veel te mild in, stuur die bende terug naar Marokko. Eens kijken of zij daar net zo ''stoer en bijdehand'' zijn zoals zij dat hier zijn en doen tegen politie enz. In Marokko hoef je echt geen grote muil op te zetten, want je word hard aangepakt en vragen stellen enz komt later wel. Gewoon hardcore zijn, 1ste paar keer gruwelijke boetes aan de ouders, en gebeurt het weer, dan is het terug naar land van herkomst. Dat softe bullshit gedoe werkt niet, dat is nu toch wel duidelijk lijkt mij. Dit soort rotte appels verpesten het voor iedereen, dus gewoon afvoeren die tering bende!

11-07-2017, 15:13

Citaat door Aviator:
Dat krijg je met gedwongen huwelijken vaak hoor!
Gedwongen huwelijken de reden van criminelen?

11-07-2017, 15:16
Gewoon al die vieze Marokkaanse meiden deporteren naar Marokko. Ze doen toch niks anders dan stiekem kelders bezoeken.

11-07-2017, 15:20

Citaat door Born-confused:
Dat zo wie zo, maar zodra die bende op straat komt en andere tot overlast zijn, dan is het de taak van de overheid om het probleem op te lossen. En wie niet luisteren wil, moet maar voelen. NL is daar veel te mild in, stuur die bende terug naar Marokko. Eens kijken of zij daar net zo ''stoer en bijdehand'' zijn zoals zij dat hier zijn en doen tegen politie enz. In Marokko hoef je echt geen grote muil op te zetten, want je word hard aangepakt en vragen stellen enz komt later wel. Gewoon hardcore zijn, 1ste paar keer gruwelijke boetes aan de ouders, en gebeurt het weer, dan is het terug naar land van herkomst. Dat softe bullshit gedoe werkt niet, dat is nu toch wel duidelijk lijkt mij. Dit soort rotte appels verpesten het voor iedereen, dus gewoon afvoeren die tering bende!
Dat kan niet vanwege (grond)wet en internationale mensenrechten verdragen.

11-07-2017, 15:21
Er zal altijd een reden tot aanleiding zijn.
Opvoeding, vrienden en scholing.

11-07-2017, 15:23

Citaat door Joosje:
Dat kan niet vanwege (grond)wet en internationale mensenrechten verdragen.
Tja, dan gewoon boetes blijven geven, dat werkt meestal wel.

11-07-2017, 15:23



Citaat door Joosje:
Dat kan niet vanwege (grond)wet en internationale mensenrechten verdragen.
Dat jij nog serieus met deze raciste in gesprek gaat. Een raciste die zelfs de komende 3 generaties joden heeft vervloekt.

Zij si compleet gestoord. Daar ga jij nog achter komen. Ik geef haar 3 dagen en ze is hier weg.

Nekschoten,buitenrechtelijke execusties,ophangen,doodstraffen...dit gedrocht is daar voorstander van.

Het heeft het over deporteren naar Marokko,ik stel voor begin bij haar.

Wat vind jij Joosje van Marokkanen die hier in europa wonen en de vruchten plukken van de vrijheden hier maar die zelfde vrijheden niet toekennen aan volkeren die onderdrukt worden?

11-07-2017, 15:27

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Gewoon al die vieze Marokkaanse meiden deporteren naar Marokko. Ze doen toch niks anders dan stiekem kelders bezoeken.
Indd, echt jammer. Als zij dat vanaf dag 1 hadden gedaan, dan was jij in Marokko geboren en nu nog steeds gewoond op zoek naar wie nou echt jouw papa is

11-07-2017, 15:29

Citaat door Tattoo_Mocro_:
Dat jij nog serieus met deze raciste in gesprek gaat. Een raciste die zelfs de komende 3 generaties joden heeft vervloekt.

Zij si compleet gestoord. Daar ga jij nog achter komen. Ik geef haar 3 dagen en ze is hier weg.

Nekschoten,buitenrechtelijke execusties,ophangen,doodstraffen...dit gedrocht is daar voorstander van.

Het heeft het over deporteren naar Marokko,ik stel voor begin bij haar.

Wat vind jij Joosje van Marokkanen die hier in europa wonen en de vruchten plukken van de vrijheden hier maar die zelfde vrijheden niet toekennen aan volkeren die onderdrukt worden?
Als ik kon vervloeken dan had ik mijn pijlen op jouw gericht, maar helaas 3 dagen? Nou, vol verwachting klopt mijn hart

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22