Bekijk volle/desktop versie : Tips m.b.t. speelgoed



Pagina's : [1] 2

10-07-2017, 21:34
Mama's ik wil jullie tips vragen, tenminste aan degenen die zich in mijn situatie herkennen of pedagogisch achtergrond hebben.

Een van mijn kinderen is een bob de sloper. In het begin werd ik boos. Maar ik heb me nu maar erbij gelegd. Ze leert door dingen stuk te maken, ze onderzoekt door alles uit elkaar te halen.
Er worden een aantal dingen per dag stuk gemaakt, maar om een voorbeeldje te geven. Ik heb een spinner gegeven om mee te spelen. Ipv lekker mee te draaien zoals de andere kids, haalt ze het liever helemaal uit elkaar. Dat is dus ook gebeurd met 3 spinners.

Hebben jullie ook zulke kinderen. Welk speelgoed bieden jullie aan?

Zat zelf aan te denken om eens in de tijd naar de kringloop te gaan en afstandsbedingen of apparaten te halen etc spullen die ze stuk kan maken.

10-07-2017, 22:02


Sorry maar dat laatste stukje over de kringloop moest echt lachen !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

10-07-2017, 22:07
Duplo en Lego..onbreekbaar en ze kunnen er lang mee spelen en ontdekken. Pas op met kleine stukjes , dat ze niks in haar mond stopt..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

10-07-2017, 22:14
Duplo en lego idd.

10-07-2017, 22:19


Ook houten speelgoed is meestal steviger dan plastic. Dus puzzels, blokken etc ..je hebt speciale speelgoedwinkels met alleen houten speelgoed of bv bij de Ikea heb je ook het eea.
wordt ook vaak op de psz en kleuterschool gebruikt..en is ook gezonder qua chemicaliën tov plastic speelgoed!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

10-07-2017, 22:19
Met alle respect hoor, dit is absoluut geen aanval, maar toen zij dus de 1ste spinner kapot had gemaakt, kocht jij een 2de, en toen zij die ook kapot had gemaakt, kocht jij toen een 3de en toen zij ook die weer sloopte was jij het eindelijk zat? Ik zou niks meer nieuw/duur kopen, behalve op haar verjaardagen. Dus dat kringloop gebeuren is een heel goed idee

10-07-2017, 22:27

Citaat door Born-confused:
Met alle respect hoor, dit is absoluut geen aanval, maar toen zij dus de 1ste spinner kapot had gemaakt, kocht jij een 2de, en toen zij die ook kapot had gemaakt, kocht jij toen een 3de en toen zij ook die weer sloopte was jij het eindelijk zat? Ik zou niks meer nieuw/duur kopen, behalve op haar verjaardagen. Dus dat kringloop gebeuren is een heel goed idee
Het is wss een pienter kind die graag zoekt naar hoe dingen in elkaar steken. Jij leest 'slopen' een mama leest 'onderzoeken'.

10-07-2017, 22:36

Citaat door Asfoureh:
Het is wss een pienter kind die graag zoekt naar hoe dingen in elkaar steken. Jij leest 'slopen' een mama leest 'onderzoeken'.
:hihiat kan indd, maar dat verandert niks aan het feit dat er meerder spulletjes ''grondig onderzocht'' worden door haar. Dan vind ik haar idee super goed, om naar een kringloop te gaan en daar van alles te halen en kind lief lekker haar gang laten gaan.

10-07-2017, 22:40

Citaat door Born-confused:
:hihiat kan indd, maar dat verandert niks aan het feit dat er meerder spulletjes ''grondig onderzoekt'' worden door haar. Dan vind ik haar idee super goed, om naar een kringloop te gaan en daar van alles te halen en kind lief lekker haar gang laten gaan.
Oh jazeker hoor, vind ik ook wel een strak plan.

10-07-2017, 22:42

Citaat door Ambiance:
Sorry maar dat laatste stukje over de kringloop moest echt lachen !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
haha ja ik probeer alles om mijn huis heel te laten.

10-07-2017, 22:46
ROmaysa en Asfoureh baraka Allaho fikoem voor jullie reactie. Ik heb lego thuis, ze speelt kort mee, maar ze is meer geinteresseerd in spullen die stuk gaan.

Het lijkt alsof ze onderzoekt hoe het in elkaar steekt.
ZE vindt het leuk om knopen af te scheuren, pennen uit elkaar te halen, loopfietsje van zusje is stuk, wiel is eraf.

10-07-2017, 22:49
Lijkt me handiger dat je haar leert hoe je alles weer maakt dan steeds weer ander prul in huis te halen.

10-07-2017, 22:50



Citaat door Born-confused:
Met alle respect hoor, dit is absoluut geen aanval, maar toen zij dus de 1ste spinner kapot had gemaakt, kocht jij een 2de, en toen zij die ook kapot had gemaakt, kocht jij toen een 3de en toen zij ook die weer sloopte was jij het eindelijk zat? Ik zou niks meer nieuw/duur kopen, behalve op haar verjaardagen. Dus dat kringloop gebeuren is een heel goed idee
Nee kocht ze niet allemaal voor haar. Zijn ook van de zus en ze krijgt ze van nichten, die dingen liggen nu overal haha

Ja ik dacht aan zoiets, met dit soort dingen. Ze trekt ook heel graag touwtjes van kleding los.


10-07-2017, 22:52

Citaat door ilovesoap:
Lijkt me handiger dat je haar leert hoe je alles weer maakt dan steeds weer ander prul in huis te halen.
Ik moet ook eerlijk zeggen, ik weet nog niet helemaal goed hoe ik er mee moet omgaan. Maar je begrijpt dat ik het probeer te accepteren ipv de energie te steken in boos worden. Ze haalt daar iets uit, waar ze van leert, dat is wel duidelijk. Maar ze heeft wel grenzen nodig.
Daarom dacht ik als het een behoefte is, dan maar spullen halen die wel stuk mogen 'voor de wetenschap' en regels maken dat ze niet aan andere spullen thuis mag zitten.

11-07-2017, 00:33

Citaat door firefly:
geef r een stapel bakstenen......................
Wolahilla

Pagina's : [1] 2