Bekijk volle/desktop versie : Hirak: de laatste cijfers omtrent politiebewaring, vervolging en veroordeling



29-06-2017, 20:03
Aan het einde van de ministerraad vandaag leverde de regeringswoordvoerder Mustapha El Khalifi de laatste cijfers omtrent de gebeurtenissen in de Rif, meldt medias24.



Hij rapporteerde:

- 108 gewonden aan de kant van de veiligheidsdiensten. Note van de redactie: Hierbij moet worden opgemerkt dat dit enkel de cijfers zijn van de autoriteiten, er zijn ook gewonden bij de demonstranten, maar hier zijn geen officiële cijfers van bekend. Veelal zullen zij niet naar ziekenhuizen gaan omdat zij bang zijn opgepakt te worden;

- aan de kant van de demonstranten, zijn er 66 aanvragen ingediend voor medische onderzoek in verband met beschuldigingen van marteling;

- 45 mensen zitten in hechtenis in Al Hoceima en 2 in Casablanca;

- er loopt momenteel een gerechtelijk onderzoek naar 97 personen, waarvan 48 bij het Hof van Beroep in Casablanca, 21 bij het Hof van Beroep in Al Hoceima en 28 bij het Gerecht van eerste aanleg ook in Al Hoceima;

- 40 personen werden veroordeeld tot een gevangenisstraf of tot een voorwaardelijke gevangenisstraf;

- 18 personen worden vervolgd in een staat van vrijheid;

- de dossiers van 16 personen zijn gesloten.

29-06-2017, 20:22


''108 gewonden aan de kant van de veiligheidsdiensten''

Dan vraag ik me eerder af hoe groot het aantal gewonden onder de demonstranten is, maar dat zal natuurlijk niet bekend worden gemaakt aangezien het, naar mijn mening, een heleboel zijn.

29-06-2017, 20:38
Gelukkig is het bij gewonden gebleven, zodra er een dode valt aan de kant van politie of demonstranten dan zijn de rapen gaar en zie ik het alleen maar verergeren en geweldadiger worden

29-06-2017, 20:54
Royal maroc als er doden vallen zal leger komen dan is het voorbij met avond klok iedereen na 8 uur in groepje word meegenomen

29-06-2017, 21:19


7irak al fitan

29-06-2017, 22:38
Nou,waar blijft Kapstokk met zn grote muil en fake-news.

30-06-2017, 17:19
Dit soort berichten kun je niet verifiëren wat kunnen we ermee maar dat het getal veel hoger ligt bij hirak is duidelijk

30-06-2017, 17:20

Citaat door Masser:
Dit soort berichten kun je niet verifiëren wat kunnen we ermee maar dat het getal veel hoger ligt bij hirak is duidelijk
We moeten het er maar mee doen. Het zijn wel officiele berichten.

30-06-2017, 20:07

Citaat door _Exclusief:
Nou,waar blijft Kapstokk met zn grote muil en fake-news.
Waarom zit je mensen op te hitsen en te liegen a jood?