Bekijk volle/desktop versie : Wat geven jullie aan familie in Marokko als Sadaka in de vakantie ?



Pagina's : [1] 2 3

27-06-2017, 13:23

Citaat door mocrosoussia:
Hebben jullie ideetjes wat je aan familie in Marokko kan geven als een soort Sadaka waar ze blij mee zullen zijn,

ik heb tot nu toe kleding - snoepjes - paracetamol ( vragen ze altijd na ) - geld

hebben jullie nog andere dingen wat in de smaak zal vallen
.

27-06-2017, 13:38


koffie-pindakaas en mayonase of ja borrelnootjes willen ze ook altijd.
meestal koop ik door het hele jaar heen in de reclames, tuniekjes, leggings,ondergoed, bloesjes, kortebroeken, handdoeken etc
na een jaar heb ik een behoorlijke lading, en maak voor elke gezin een pakketje.

27-06-2017, 15:17
Het zou je vakantie maar zijn zelfmoord. Respect voor iedereen die dit nog doet!

27-06-2017, 15:33
Gewoon geld joh.

Ben niet meer zo naief. Gewoon geld.
Moge Allah je goede daden accepteren.

27-06-2017, 15:44



Citaat door mocrosoussia:
Geld stuur ik meestal ook maar is zo saai en gaat zo snel op, ik heb zelf kleding liggen die mijn kids niet passen, is zonde om het weg te gooien toch terwijl ze er super blij mee zijn.

Wil gewoon wat extra's doen voor de kids, omdat het geld meestal naar de ouders gaat, gewoon iets waar ze blij mee zijn.
Kleding van de kids deed ik ook wel...maar mn man wil dat ook niet altijd ivm kiloos en mn kiloos in vliegtuig ga ik er ook niet voor opofferen.
Gewoon geld. Kunnen ze ook kleding mee kopen.

27-06-2017, 16:18

Citaat door Riannah:
koffie-pindakaas en mayonase of ja borrelnootjes willen ze ook altijd.
meestal koop ik door het hele jaar heen in de reclames, tuniekjes, leggings,ondergoed, bloesjes, kortebroeken, handdoeken etc
na een jaar heb ik een behoorlijke lading, en maak voor elke gezin een pakketje.
Tbarkallah 3liek.
Ik doe gewoon simpel al is dat wel veel bijelkaar qua kilo's maar goed wij gaan niet vaak en als we er komen vind ik t fijn om met iets bij mn oma's te komen en ook wat familieleden van mn man. Ik zorg dat ik waar we gaan 1 pak koffie, zak holanda snoep, kauwgom vooral sportlife zijn ze gek op, hoofddoek/sjaal evt chocolaatjes etc. Ook al zeggen ze hoeft niet ze zijn er wel heel blij mee, gaat om t idee dat je toch aan die familie hebt gedacht. Voor de meiden neem ik meestal haar accesoires mee, sokken etc gewoon kleine dingen

27-06-2017, 16:21
Voor de mensen die t raar vinden, als ik hier op bezoek ga neem ik ook altijd iets mee, ook evt lekker dingetjes voor kids etc.
Neem zelfs extra snoep mee om af en toe uit te delen aan buurkindjes, gewoon leuk hou ervan om die blij koppies te zien

27-06-2017, 16:29
Correctie ligt eraan als je het opstuurt met zo een busje begrijp ik het maar als je zelf gaat zeulen ermee nee man ik zou gek worden en eerlijk zelfs dan liever niet.

Dan liever geld geven aan zij die het echt nodig hebben en voor de rest niet. Winkel in en uit braderieën afstruinen voor spullen zie het om me heen. Die hele stress ik vind het echt vermoeiend alleen al ernaar kijken.

Daarbij ken echt niemand die het waardeert altijd commentaar als niet in je gezicht is dan achter je rug om.


Uiteraard telt intentie maar dan liever centjes dan mezelf in NL gek maken door alles bij elkaar te zoeken dragen sprokkelen.

27-06-2017, 17:22

Citaat door nisrineke22:
Correctie ligt eraan als je het opstuurt met zo een busje begrijp ik het maar als je zelf gaat zeulen ermee nee man ik zou gek worden en eerlijk zelfs dan liever niet.

Dan liever geld geven aan zij die het echt nodig hebben en voor de rest niet. Winkel in en uit braderieën afstruinen voor spullen zie het om me heen. Die hele stress ik vind het echt vermoeiend alleen al ernaar kijken.

Daarbij ken echt niemand die het waardeert altijd commentaar als niet in je gezicht is dan achter je rug om.


Uiteraard telt intentie maar dan liever centjes dan mezelf in NL gek maken door alles bij elkaar te zoeken dragen sprokkelen.
Mee eens hoor.

Ze waren eens vergeten dat ik er was en onder elkaar zaten ze alles af te kraken. Wel blij doen als ze het krijgen...

Of als kind te horen krijgen of ik niet tegen mn moeder wilde zeggen dat ze de volgende keer bepaalde spullen mee wilde nemen.
En idd land en stad afsruinen...oe debba...ze behandelen je nu als stront.

Met het geld dat je ze geeft kunnen ze ook speeltjes kopen...maar gehaaid...van jou is makkelijker.
Snoep is ook in Marokko te koop...delen we ook uit hoor. Denk dat weinig van ons zowel hier als daar met lege handen komt. Daar nog tassen met boodschappen als je er gaat eten en geld nog apart.
Nee ik ben niet meer zo naief. Hier is het geld oe Allah 3awen oe sahel 3liek oe 3liena.

27-06-2017, 17:31
Ja joh zag dat vroeger bij mijn ouders echt triest al hun geld met moeite sparen en geven terwijl ze zelf soms gewoon goed hebben afhankelijk van oogst soms zelfs heeeeel goed en dan toch blablablaz

Dan denk ik sorry hoor die arme man heeft 1 inkomen in nl rijzen de kosten de pan uit vult hij zijn auto hele end rijden of sturen met best veel geld tassen met zo een busje

Wat krijgen ze achter rug om alleen maar afkraken terwijl ze zelf altijd bescheiden schoenen dragen van Bristol en kleding van c en a.

Ze kennen geen ra7ma dus waarom temara.
Zoals je zegt altijd snoep koekjes Raibi nootjes en als je gaat eten zelfde verhaal eigenlijk neem je zelf mee wat je eet (meestal dan).

Moet nog bijkomen in eigen agenda plannen winkelen in NL voor anderen ajuus.


Sluit me volledig aan op je laatste zin Allah ie Sahel 3liek oe 3liena.

Want ze denken ect dat voor ons super makkelijk is en alles aankomt waaien!

27-06-2017, 17:34
Begrijp me niet verkeerd verder....als je lgheer wilt doen op jou manier vooral doen.

27-06-2017, 17:46
Ik doe dat niet. BEhalve aan mensen die het echt echt nodig hebben. Het is maar wat je ze zelf aanleert! Ze gaan later afkraken, maar jij geeft ze die ruimte. Ik zie heel vaak mensen pleasen en zich verantwoorden. Sorry ik had niet veel tijd kon niet anders meenemen, sorry ik kon niet blabla had dit of dat. Zwaq o la3waq fel hadra.

Als je iets kleins wilt geven, geeef het met een glimlach en zoek voor je donaties weeshuizen of bejaardetehuizen. Die mensen hebben het hard nodig.

27-06-2017, 17:47


Ik begin er echt niet aan.
Te veel mensen ,dat is een, ik haat winkelen, dat is twee, ik winkel niet eens voor mezelf
Omdat ik geen zin heb om winkel in winkel uit.
Kinderen krijgen snoep.
Vrouwen niks, want ze lopen er beter gekleed bij dan ik, dan ist al geen sadaqa meer, want hebben t niet nodig,
En nadat iedereen vond dat ie te weinig had gkregen, dan maar niks.

Riannah wat kost t je ongeveer alles bij elkaar, ik heb daar echt geen geduld voor.

27-06-2017, 18:57
Hier in Nederland denk ik, ik ga alleen geld geven...maar als ik daar ben deel ik ook bijna alles wat er in de koffers ligt uit. Heerlijk gevoel is dat !

28-06-2017, 09:31
de echte behoeftige hebben geld nodig

Pagina's : [1] 2 3