Bekijk volle/desktop versie : Zes Marokkanen geïdentificeerd onder dodelijke slachtoffers bij brand in Londen



Pagina's : [1] 2 3

17-06-2017, 20:01
Het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse Zaken meldde gisterenavond al in een verklaring dat er 7 Marokkaanse slachtoffers zijn te betreuren na de brand in de Grenfell-woontoren in Londen. Vandaag werden zes van deze slachtoffers officieel geïdentificeerd.



Onder die 7 slachtoffers is 1 heel gezin van vijf personen. De familie El Wahaby zou niet levend uit de brand zijn gekomen. Het gezin bestaat uit Abdelaziz El Wahabi (52 jaar), zijn vrouw Faouzia en hun drie kinderen, Yassine (21 jaar), Nur Huda (15 jaar) en Mehdi (8 jaar).

De Londen Evening Standard citeerde een neef van het gezin, Othman Boujettif: "Een hele familie is weggevaagd". Hij zou om 1:30 uur die nacht nog met hen via de telefoon hebben gesproken.

"De brandweerlieden vertelden dat ze in hun appartement (op de 21e verdieping) moesten blijven, de vloer moesten nat maken en natte handdoeken onderaan de deuren moesten leggen. Ze hebben het verkeerde advies gevolgd en nu zijn ze er niet meer", zei hij.

Hanane El Wahaby, de zus van Abdelaziz, zei: "'Ik sprak hem aan de telefoon. Het vuur had nog niet hun etage bereikt. Hij vertelde me dat hij instructies had dat de familie binnen moest blijven, in één kamer en de rook moesten blokkeren door de bodem van de deur met de handdoeken af te dekken. Ik vertelde hem dat hij weg moest gaan. Hij vertelde me dat hij zou gaan. Hij vertelde me later dat er te veel rook was. De laatste keer dat ik hem zag, was toen het hele gezin door het raam naar ons wuifde."

"Als ze niet naar de brandweerlieden hadden geluisterd en op het juiste moment eruit waren gekomen, dan zouden ze nog geleefd hebben", zei buurvrouw Amina Ahmed. "Mijn hart is gebroken, ik heb hun roep om hulp gehoord. Ik voelde me zo hulpeloos", voegde ze toe.


xAfbeelding bij het artikel is een door de familie vrijgegeven foto van Nur Huda en Faouzia El Wahabi

17-06-2017, 20:12







17-06-2017, 20:20
Vervallen oude huizen uit hitler jaren ook in belgie en nederland frankrijk zitten veel van zulke huizen. Onze nederlandse belasting geld gaat naar griekenland ipv fatsoenlijke woningen te bouwen proppen ze iedereen op een hoopje

Nu hoor je niemand praten dit gebeurd in engeland !! Als dit in marokko was waren die fitna zaaiers er allemaal snel bij.

17-06-2017, 20:24
@elzhar als dit in Marokko gebeurde schreeuwde ze hier moord en brand. Allahie rhamoem.

17-06-2017, 20:31


Allah yer7amhom. Inna lillaah wa inna ilayhi raji'oen.

17-06-2017, 20:47
inna lillahi wa inna ilayhi raji3oen..

17-06-2017, 21:14
Inna lillaahi wa inna illaahi raji'oun! Verschrikkelijk wat daar gebeurd is.

17-06-2017, 21:20

Citaat door elzhar8:
Vervallen oude huizen uit hitler jaren ook in belgie en nederland frankrijk zitten veel van zulke huizen. Onze nederlandse belasting geld gaat naar griekenland ipv fatsoenlijke woningen te bouwen proppen ze iedereen op een hoopje

Nu hoor je niemand praten dit gebeurd in engeland !! Als dit in marokko was waren die fitna zaaiers er allemaal snel bij.
De huizen zijn geprivatiseerd. Als je een beter huis wil moet je studeren en harder gaan werken en niet leunen op de overheid. Het was 2 jaar geleden flink geinversteerd alleen niet goed, verkeerde materialen die in VS en Nederland verboden zijn.
Diegene die je de schuld moet geven is die Ethiopische man waarvan zijn koelkast in brand stond en zijn spullen ging inpakken ipv de brand tegenhouden. Hij had zijn deur opengelaten volgens buren en het was eerst een klein brand

17-06-2017, 21:22

Citaat door GoldenDinar:
Alles is kapot geprivatiseerd daar. De armen moesten sowieso daar weggejaagd worden, dit komt de pedo rijken daar maar al te goed uit. Bovendien als je die engelse premierheks May hoort praten weet je gewoon dat die wijf en haar mensen geen hart hebben.
Diegene die ze de schuld moeten geven en arresteren is die Ethiopische man die eerst zijn spullen ging inpakken ipv de brand blussen wat gemakkelijk had gekund.

17-06-2017, 21:31

Citaat door GoldenDinar:
was je er bij?
Buren hebben het zien gebeuren en gingen andere waarschuwen. Die man wist waarschijnlijk niet wat hij had moeten doen en dacht eerst mijn spullen pakken en wegwezen. maar dat de brand zo uit de hand is gelopen is fout van de beheerder van de flat. verkeerde materialen en sproeiers en brandalarm die het niet deden.

18-06-2017, 01:39
Subhan Allah! Zo zie je maar weer, de dood kan elke moment toeslaan. Inna li Allahi wa inna 'ilayhi rajioen.

18-06-2017, 01:45

Citaat door Gigi7:
Diegene die ze de schuld moeten geven en arresteren is die Ethiopische man die eerst zijn spullen ging inpakken ipv de brand blussen wat gemakkelijk had gekund.
Aahhh case closed mensen, het is de schuld van een buitenlander

18-06-2017, 01:55


Vreselijk. Moge Allah de families sabr geven

18-06-2017, 02:30

Citaat door Ras-Al-Ghul:
Aahhh case closed mensen, het is de schuld van een buitenlander
Sommige mensen zijn niet te geloven.


Citaat door Adyghe:
Vreselijk. Moge Allah de families sabr geven
Allaahumma ameen!

18-06-2017, 02:41

Mijn hart brandt ook,

Pagina's : [1] 2 3