Bekijk volle/desktop versie : Hoe denken jullie over uithuwelijken in Marokko



Pagina's : [1] 2

05-05-2005, 10:21
Het gebeurt al jaren dat vee vrouwen en weinig mannen uitgehuwelijkt worden in Marokko maar onze eigen mening was altijd taboe.


Laat mij horen wat jullie ideeen en of meningen hierover zijn.
Misschien is het jezelf overkomen of bij vrienden en familie.


Alleen serieuze reactie graag.

05-05-2005, 14:45


kom op mensen laat toch wat horen het heeft geen zin om een topic te openen als niemand reageert mak er wat van.

05-05-2005, 17:08
Het is haram uithuwlijken mag niet! er is geen mening over, het is een feit en feiten kan je niet veranderen in meningen.

05-05-2005, 17:57
ik heb het zelf meegemaakt in mijn fam. zoals moslimanour al zei het is een feit dat het haram is.

mijn achter neef is uitgehuwd en jah, dat breng dus veel probleemen met zich mee, nu 10 jaar later wilt hij scheiden, omdat hij zo niet kan leven, en heeft 2 kids 2 dochtertjes, en hij wijst nu zijn ouders aan van julie wouden dat ik ging trouwen, om die vrouw jou te helpen nou hier heb je haar, en geniet jij maar van haar, want ik wil een vrouw waar ik van hou ( hij was trouwens 18 toen hij met haar ging trouwen) wel stom dat hij 2 kids van haar heeft, maar hij moest van zijn ouders aan haar blijken dat hij gewoon is getrouwd uit vrije wil.
maar goed het is een super lang verhaal maar uiteindelijk is hij niet gelukkig, zijn vrouw, zijn ouders en de ergste zijn kinderen want hun hebben helemaal niks gedaan en hun zijn de dupe '

dus HARAM= GEWOON HARAM
NAJAT

08-05-2005, 12:28



Citaat door MoslimaNour:
Het is haram uithuwlijken mag niet! er is geen mening over, het is een feit en feiten kan je niet veranderen in meningen.
jah ik zelf weet dat het HARAM is om te UIHUWELIJKEN maar weten die ouders of familieleden dat ook of zijn ze blind voor de haram en halal regels!!!!

08-05-2005, 12:29
De meeste weten het natuurlijk wel maar bij hun gaat cultuur boven het geloof en natuurlijk familie eer

08-05-2005, 12:32

Citaat door najatmoh:
ik heb het zelf meegemaakt in mijn fam. zoals moslimanour al zei het is een feit dat het haram is.

mijn achter neef is uitgehuwd en jah, dat breng dus veel probleemen met zich mee, nu 10 jaar later wilt hij scheiden, omdat hij zo niet kan leven, en heeft 2 kids 2 dochtertjes, en hij wijst nu zijn ouders aan van julie wouden dat ik ging trouwen, om die vrouw jou te helpen nou hier heb je haar, en geniet jij maar van haar, want ik wil een vrouw waar ik van hou ( hij was trouwens 18 toen hij met haar ging trouwen) wel stom dat hij 2 kids van haar heeft, maar hij moest van zijn ouders aan haar blijken dat hij gewoon is getrouwd uit vrije wil.
maar goed het is een super lang verhaal maar uiteindelijk is hij niet gelukkig, zijn vrouw, zijn ouders en de ergste zijn kinderen want hun hebben helemaal niks gedaan en hun zijn de dupe '

dus HARAM= GEWOON HARAM
NAJAT
Je hebt gelijk dat hij geen kinderen met haar moets nemen maar waarschijnlijk wilde hij normaal leven. Enne de kinderen zijn altijd de dupe in een huwelijk. En het maakt niet eens uit wat voor huwelijk dat is.

Maar meestal wordt je verteld dat er geen liefde bestaat voor je met elkaar trouwt want het is ook haram om elkaar te leren kennen voor het huwelijk en als het kan moet er een derde persoon bij zijn ja dan ben je ook niet vrij om alles te zeggen.

08-05-2005, 12:33

Citaat door MoslimaNour:
De meeste weten het natuurlijk wel maar bij hun gaat cultuur boven het geloof en natuurlijk familie eer
Jazekers dat klopt. En dat maakt mij nou zo boos.

08-05-2005, 12:50
Het enigste wat je kan doen is blijven herhalen dat het Haram is en overleveringen en Hadith erbij halen maar geloof mij ik heb het vaak geprobeerd ze blijven meestal bij hun standpunt...

Gair in Sha Allah

08-05-2005, 20:10
salaam oe3aleykoem

subhana allah, de mensen die hun dochters uithuwelijken zijn onwetend, want anders zouden ze het niet doen,
onwetendheid is de bron van alle kwaad!

maar jammer genoeg gebeurd het heel vaak, is echt jammer....

08-05-2005, 20:34
Uithuwelijken in Marokko


SubhanaAllah..

08-05-2005, 20:59
Ja oeght Kadija en door al die onwetendheid is er zoveel fitna in marokko en de rest van de wereld, wij marokanen worden niet zomaar overal uitgekost. Dat is omdat de meerderheid zo slecht is.

Die aardbevingen in marokko, denk je dat zomaar is gebeurd...lees soerat al zalzalah Hfdst. 99 en je zult het begrijpen. Moge Allah onze ummah leiden en hen kennis geven van de islam (de waarheid).

08-05-2005, 22:55



Citaat door Umm_Umarah:
Ja oeght Kadija en door al die onwetendheid is er zoveel fitna in marokko en de rest van de wereld, wij marokanen worden niet zomaar overal uitgekost. Dat is omdat de meerderheid zo slecht is.

Die aardbevingen in marokko, denk je dat zomaar is gebeurd...lees soerat al zalzalah Hfdst. 99 en je zult het begrijpen. Moge Allah onze ummah leiden en hen kennis geven van de islam (de waarheid).
Amin inshallah.

09-05-2005, 10:36
echt om te huilen...wie huwelijkt nou zijn kinderen uit...ik zou het nooit doen...je ziet dan toch zo dat hij of zij ongelukkig word,,,,ikk heb het ook meegemaakt..dat iemand die ik goed heel goed kende werd uitgehuwelijkt..weet je hoe ongelukkig hij is ..elke dag te huilen..niet normaal

dus OUDERS,,,,OPHOUDEN HIERMEE..TFOOEEE SORRY HOOR MAAR IK HAAT ZULKE OUDERS,,,,, EN HET IS HARAM OOK NOG...ZE BIDDEN ZE VASTEN EN DAT MOET..MAAR DAN NOG ZOIETS HARAMS DOEN..OM JE ZOON OF DOCHTER ONGELUKKIG TE MAKEN....TFOEEEE BAH BAH!!!

ZULKE MENSEN MOETEN OPxxxxxxxEN..ALS JULLIE VAN JULLIE KINDEREN HOUDEN MOET JE DAT ZEKER NIET DOEN

...BESLAMA ZOU IK ZEGGEN EN TOT NOOIT..DIT MAAKT ME ECHT BOOS....

09-05-2005, 13:27
salamoalaikoem

uithuwelijken is haram, het gebeurd wel maar je mag er tegen protesteren want volgens de shari3a en soena kan het niet en is het niet toegestaan.

maar wat ik wil zeggen is uithuwelijken is iets van cultuur en niet van onze geloof waar veel mensen het op afschuiven.

walaikoem salam

Pagina's : [1] 2