Bekijk volle/desktop versie : Micro-agressie; 'Wat spreek je goed Nederlands!'



13-06-2017, 16:06
http://www.zamanvandaag.nl/nieuws/binnenland/6887/micro-agressie

13-06-2017, 16:12



Citaat door Reallover:
http://www.zamanvandaag.nl/nieuws/binnenland/6887/micro-agressie
3 december 2014 en jij vind het nieuws.... lag je de rest van de tijd onder een steen?

13-06-2017, 16:19
Martijn de Koning vindt altijd racisme, micro-agressie zelfs als het er niet is.

Alles onder een vergrootglas leggen, diep nadenken, desnoods weken en verdraaien en bingo!

Voor alle zekerheid, autochtonen, zeg niets, ik herhaal zeg niets tegen Nederlanders met wortels in andere gebieden!
Kijk ze niet aan!

Want voor sommige mensen is het altijd fout.
Oeps, nu ik er nog eens over denk, niets tegen ons mede Nederlanders met wortels elkders zeggen, niet naar ze kijken, stilletjes voorbij lopen kan ook weer als racisme, micro-agressie worden uitgelegd, zeker als men dat wil.

Tja, wat nu?

14-06-2017, 01:29
je begrijpt het niet
Citaat door Joosje:
Martijn de Koning vindt altijd racisme, micro-agressie zelfs als het er niet is.

Alles onder een vergrootglas leggen, diep nadenken, desnoods weken en verdraaien en bingo!

Voor alle zekerheid, autochtonen, zeg niets, ik herhaal zeg niets tegen Nederlanders met wortels in andere gebieden!
Kijk ze niet aan!

Want voor sommige mensen is het altijd fout.
Oeps, nu ik er nog eens over denk, niets tegen ons mede Nederlanders met wortels elkders zeggen, niet naar ze kijken, stilletjes voorbij lopen kan ook weer als racisme, micro-agressie worden uitgelegd, zeker als men dat wil.

Tja, wat nu?

14-06-2017, 09:14



Citaat door Reallover:
je begrijpt het niet
Toch wel.

14-06-2017, 10:04

Citaat door Joosje:
Toch wel.

14-06-2017, 10:42

Citaat door Reallover:
Papier is geduldig.
En vooral de groep blanke westerlingen die zich bijna schamen blank te zijn omdat eventueel, misschien er niet-blanken zouden kunnen zijn die zich daardoor niet prettig voelen weten van alles op papier te zetten dat echt onzin is.
Een voortdurende verontschuldiging dat zij zelf blank zijn.

Blanke mensen die onzeker zijn, zullen zich aangesproken voelen, of zelfs gekwetst voelen, er iets kwaadaardigs achter zoeken waar mensen die wel goed in hun vel zitten als het tegen hen gezegd zou worden totaal niets kwaadaardigs achter zoeken.
Er niet eens bij stil staan.

Zo is dat ook bij niet-blanke mensen.
Dat dit fenomeen bij hen nog versterkt wordt omdat de overgrote meerderheid van de samenleving niet hun etniciteit heeft kan is zeker mogelijk.

14-06-2017, 10:45

Citaat door Lastpost:
Beter zeg je niks meer want alles kan nen opvatten als racisme.

Vriendin van mij kwam kennis tegen met pasgeboren baby..zij " oh wat mooi kindje ".
Mama..ja he dat kan ook met blacks.

Hoezo achterlijkheid ten top
Eigen onzekerheid die blanke mensen ook nog wordt verweten!