Bekijk volle/desktop versie : Exclusief interview: FC Utrecht haalt vijfde Marokkaan binnen, Bilal Ould-Chikh



09-06-2017, 21:02
Ould-Chikh is nu de vijfde Marokkaanse speler op de loonlijst van de Domstedelingen, Marokko.nl sprak met de nog maar 19-jarige balvirtuoos.



1.Salam Bilal, bedankt voor je tijd. Bij deze feliciteer ik je ook met jeoverstap. We hebben een tijd weinig van je gehoord. Vertel kort over deafgelopen periode.
‘Dankjewel allereerst, afgelopen periodeheb ik mee mogen trainen met FC Utrecht. De indruk die ik heb achtergelaten waszo goed dat de clubleiding genoeg vertrouwen in me had om me vast te leggen. Ikben blij dat ik terug ben in Nederland en weer kan voetballen.’

2. Je ligt nu voor minimaal 2 seizoenen vast, met een optie voor nog éénseizoen. Wat voor plannen heeft FC Utrecht met je?
‘Ik ben in principe voor het eersteelftal gehaald. Echter ligt de bal nu helemaal bij mezelf, of ik aan spelen toega komen hangt af van mijn inzet. Ik zal hard moeten werken om m’n minuten temaken bij de club.’

3. Je bent nu de 5e vanorigine Marokkaanse speler die FC Utrecht in haar A-kern heeft. Hoe vertaaltzich dit naar de sfeer binnen de groep, hoe is je contact met jongens alsAmrabat, Ayoub, Barazite en Labyad?
‘Ik kende een aantal jongens al van vroeger.Yassin en Sofyan bijvoorbeeld, tegen Sofyan heb ik in de jeugd een aantal kerengevoetbald. Wat ik je kan vertellen over deze jongens is dat het dragendespelers zijn, ze maken momenteel een stormachtige ontwikkeling door. Zakariaheb ik goed leren kennen tijdens m’n periode in Portugal. Ik kan eigenlijk nietwachten om met ze samen te werken.’

4. Hoe kijk je achteraf terug naar je relatief vroege keus om naar SLBenfica te vertrekken? Je genoot destijds ook interesse van topclubs als Valencia CF, Borussia Dortmund, Bayern Munchen en Manchester United.
‘Het is een keuze waar ik heel erg veelvan heb geleerd, daar wil ik het eigenlijk bij laten.’

5. Hoe was je band met Adel Taarabt en Mehdi Carcela-Gonzalez? Zij kwamen op nagenoeg hetzelfde moment binnen bij SL Benfica.
‘Ik heb veel van ze geleerd, het zijnjongens met veel ervaring in het topvoetbal. Bij SL Benfica hebben ze me goedopgevangen. In die periode heb ik een goede relatie met ze opgebouwd.’

6. Waarom is het uiteindelijk FC Utrecht geworden?
‘Toen ik transfervrij werd is het contacteigenlijk langzaam op gang gekomen. Mijn periode bij deze club gaf me een goedgevoel, de trainer sprak z’n vertrouwen in me uit en het totaalplaatje kloptegewoon. Vandaar de keus voor Utrecht.’

7. Je komt momenteel uit voor de jeugdelftallen van Oranje. Een tijdgeleden kreeg je interesse van de Marokkaanse voetbalbond, in de persoon vanMarokko U20 bondscoach Mark Wotte. Hoe sta je tegenover een definitieve interlandkeus,Marokko of Nederland?
‘Qua ontwikkeling ben ik nu nog niet ophet moment om een definitieve keus te maken. Pas wanneer ik aan spelen toe kombij m’n club en het moment daar is ga ik die afweging maken. Ik ben ereigenlijk niet zo mee bezig.’

8. Ik dank je voor je tijd Bilal, sowieso wens ik je het beste toe inclubverband volgend seizoen in de Eredivisie. Is er nog iets wat je kwijt wilaan de bezoekers van Marokko.nl?
‘Ik wil alle bezoekers van Marokko.nl eengezegende Ramadan toe wensen, dat Allah jullie vasten mag accepteren.’

09-06-2017, 22:59


hopelijk dat de rest blijft. barazite als 9 op de van plaats haller. labyad en ould chikh op de vleugels, of labyad op 10. amrabat en ayoub erachter als controleurs.

10-06-2017, 02:56
Weer een Marokkaan die weer te vroeg vertrok. Hebben we vaker last van Bouy, Labyad, Ould Cheikh, Tissoudali, Assaidi, Mokhtar, Tannane en noem maar op. Ze moeten leren van Amrabat, Ziyech, en Affelay.

10-06-2017, 03:13

Citaat door NBDC:
Weer een Marokkaan die weer te vroeg vertrok. Hebben we vaker last van Bouy, Labyad, Ould Cheikh, Tissoudali, Assaidi, Mokhtar, Tannane en noem maar op. Ze moeten leren van Amrabat, Ziyech, en Affelay.
typische redenatie van een jood

hij is vertrokken, heeft zich financieel onafhankelijk gemaakt en terwijl zijn leeftijdgenootjes nu nog furore maken in belofte elftallen kan ould chikh nu instromen op het hoogste niveau in nederland

10-06-2017, 03:16



Citaat door Sinister:
hopelijk dat de rest blijft. barazite als 9 op de van plaats haller. labyad en ould chikh op de vleugels, of labyad op 10. amrabat en ayoub erachter als controleurs.
Zou ghatar zijn alleen vertrekt Barazite zo goed als zeker,,,is volgens mij transfervrij of wil zijn contract niet verlengen..

En Ten Hag speelde dit seizoen zonder vleugels en met 2 spitsen,, denk dat ie Bilal als 1 van de spitsen(als vervanger van Zivcovic) gaat gebruiken.
Of hij moet zijn systeem opeens om gaan gooien.

10-06-2017, 03:19

Citaat door Catenaccio-:
Zou ghatar zijn alleen vertrekt Barazite zo goed als zeker,,,is volgens mij transfervrij of wil zijn contract niet verlengen..

En Ten Hag speelde dit seizoen zonder vleugels en met 2 spitsen,, denk dat ie Bilal als 1 van de spitsen(als vervanger van Zivcovic) gaat gebruiken.
Of hij moet zijn systeem opeens om gaan gooien.
barazite > luuk de jong. bij psv zou die wel passen

dan moet ten hag alleen nog ff zakaria bakkali ophalen uit spanje en dat is feestje compleet in utrecht

10-06-2017, 03:25

Citaat door Sinister:
barazite > luuk de jong. bij psv zou die wel passen

dan moet ten hag alleen nog ff zakaria bakkali ophalen uit spanje en dat is feestje compleet in utrecht
Sowieso,, Barazite heeft in zijn kleine teen meer balgevoel dan De Jong in heel zijn lichaam.
Kan op een goeie dag alleen maar koppen die man.




Bakkali-Barazite-Bilal
------------Labyad---
--Amrabat---------Ayoub


FC Maroc


De rest mag achterin het vuile werk opknappen

10-06-2017, 03:35

Citaat door Catenaccio-:
Sowieso,, Barazite heeft in zijn kleine teen meer balgevoel dan De Jong in heel zijn lichaam.
Kan op een goeie dag alleen maar koppen die man.




Bakkali-Barazite-Bilal
------------Labyad---
--Amrabat---------Ayoub


FC Maroc


De rest mag achterin het vuile werk opknappen
hahahah inshallah wordt utrecht volgend jaar kampioen met dat team. sowieso zal er een zelfmoord golf volgen onder die miljoenen pvv stemmers

10-06-2017, 03:45

Citaat door Sinister:
hahahah inshallah wordt utrecht volgend jaar kampioen met dat team. sowieso zal er een zelfmoord golf volgen onder die miljoenen pvv stemmers
En Johan Derksen die dan elk week over de prestaties van FC utrecht moet praten,met tegenzin.

Als die Troupe weggaat halen ze inscAllah Karami op voor de rechtsback.
Deed het vorig seizoen goed bij Excelsior