Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over harsha



04-05-2005, 22:30
Ik heb vandaag de mini harsha gemaakt van KP, ze zijn gelukt...denk ik maar ik heb het recept niet goed gevolgd. Er stond op dat ik groffe smid moest gebruiken...ik heb fijne smid gebruikt. Is dat erg?? Het is zo zanderig in de mond...is dat normaal? Ik heb niet vaak harsha gegeten, héél lang geleden, daarom dat ik niet meer weet hoe het eigenlijk moet zijn.

Hoop op jullie reactie??

P.S.: Plaats ook jou harsha recept ondertussen ff

04-05-2005, 22:45


Ik gebruik altijd fijne smid en het kan wel hoor. De smaak is inderdaad iets zanderig, maar zo hoort het ook.

04-05-2005, 22:47
ik gebruik ook altijd fijn smidh,das normaal dat het zanderig proeft,voeg jij er boter toe in het deeg?

05-05-2005, 12:36
ja, suiker, melk en bakingpoeder, zout. het is wel héél zanderig in de mond. volgende keer probeer ik groffe smid. thanx

05-05-2005, 13:37


Jij ook met je elharcha altijd
Heb je die van AR ondertussen al geprobeerd?

05-05-2005, 15:33

Citaat door saadia29:
Jij ook met je elharcha altijd
Heb je die van AR ondertussen al geprobeerd?
Ik heb het er niet voor. het is mijn man die me dwingt om dat te maken.

Neen niet geprobeerd van AR, jij?? Het lijkt me wel erg vettig.

05-05-2005, 17:34
Voor mij is elharscha geen succes.
ik weet wat je bedoelt zusterke, het is: heel zacht en smelt in de mond zeg maar zo vind ik het absoluut niet lekker mag wel een beetje vast blijven.
Ik heb het laatst met olijf olie geprobeerd en was heerlijk!

05-05-2005, 18:49
salaam zusterke001,

Ik heb ook een keer die harsha van kp gemaakt. Hij was bij mij ook zanderig. Volgens mijn moeder komt het door de boter. Want kp doet er erg veel boter in. Ik zou je adviseren de hoeveelheid boter te halveren.
Bij mij is het in ieder geval daarna goed gelukt.
Groetjes

26-05-2005, 00:28
Ik doe het zonder boter.
Een beetje zonnebloem olie dat gebruiken de meeste

Boessa