Bekijk volle/desktop versie : De demonstraties in Alhoceima,Nador en de rest van Marokko.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

06-06-2017, 02:05
De mensen uit rif zeggen dat zij worden achtergesteld, en zij hebben punten waarin iedereen zich wel in kan vinden. Normale ziekenhuizen, niet dat iemand die ziek is naar Oujda Rabat of Fes moet. En aangezien er veel kankerpatiënten zijn een ziekenhuis dat zich daarop richt. Universiteiten, zodat men niet moet reizen naar andere steden om te studeren. Vaak is dit een belemmering en gaat men niet studeren omdat zij naar andere steden moeten reizen, daar moeten huren, dit kost teveel en zo blijft een studie uit. Mensen uit de rif zeggen dat dit bewust is zodat shab rif achtergesteld blijft. Het creëren van werkgelegenheid en natuurlijk het opheffen van de militaire zone in Alhoceima. Het tegengaan van corruptie etc etc etc.

Allemaal goede en legitieme punten, elk weldenkend mens staat achter deze punten. MAAAAR..



In een lange overlevering zegt de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam, aan de metgezel 'Hudhaifa bnu Alyamaan, radia Allahu 'anhuma:

"Er zullen na mij leiders komen die niet leiden volgens mijn leiding en niet mijn sunna praktiseren, en er zullen mannen van hen zijn wiens harten als die van de duivels zijn in lichamen van mensen. 'Hudhaifa vroeg toen wat hij dan moet doen wanneer hij dat nog zal meemaken? toen zei de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam:

"Luister naar de leider en gehoorzaam hem, ook al slaat hij jou op je rug en pakt hij jou geld af, luister naar hem en gehoorzaam hem."

In deze uitspraak zit hikma, en voor ons (moslims) staat de Islaam op nr 1

Niemand zal ontkennen dat er corruptie is, dat er van alles en nog wat mis is in Marokko, maar dit is niet de manier om de problemen op te lossen.

De oplossing is te vinden in de Quraan en Sounnah. En niet in het creeeren van chaos en demonstreren.

Moge Allaah onze broeders en zusters hun situatie in Marokko doen vergemakkelijken, en hen en ons leiden naar het rechte pad.

06-06-2017, 02:08


Dit dus. Ik snap niet wat mensen hier moeilijk aan vinden om te begrijpen.

Niemand ontkent dat de basisrechten waar zij voor demonstreren terecht zijn. Het gaat om de manier waarop. Dit is haram.

06-06-2017, 02:23

Citaat door RealBlood_:
Dit dus. Ik snap niet wat mensen hier moeilijk aan vinden om te begrijpen.

Niemand ontkent dat de basisrechten waar zij voor demonstreren terecht zijn. Het gaat om de manier waarop. Dit is haram.
Velen spreken en handelen uit emotie, anderen zijn gewoon onwetend en denken dat dit juist iets goeds is. En dan heb je nog een groep die uit is op chaos.

Kijk, ik heb een tijdje in Marokko gezeten. In Nador om precies te zijn, en corruptie is overal te vinden. Wil jij je papierwerk eerder geregeld hebben, met de juiste connecties en wat geld is het proces zo versneld.

En mensen uit Nador, ik weet niet of jullie ooit in al hasani ziekenhuis zijn geweest. Dit is werkelijk waar schandalig en daar wil je nog niet dood gevonden worden. En toch dienen wij bij al deze ontevredenheid te kijken wat de Quraan en sounnah zegt. Hadith van hier boven is duidelijk. Maar het volk doet vrolijk mee aan de corruptie. En velen maken er gebruik van.

Vele mensen hebben weinig tot geen kennis van de Islaam, men is bezig met hele anderen dingen. En Allaah soubhanahou wa ta3ala zegt in de Qoran:

Voorwaar, Allah verandert de toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen.

Ook duidelijk toch

06-06-2017, 02:27
.
Citaat door Espirite:

Salaf gingen heel anders om met onrechtvaardige leiders.[/SIZE]
[SIZE=5]Het is algemeen bekend dat de merendeel van de sahabah het opstaan tegen de onrechtvaardige leider als een verplichting zagen.[/SIZE] Dit gaat over[SIZE=3] onrechtvaardige MOSLIM leiders he.[/SIZE] En niet over leiders die kufr hebben begaan, daar moet je sowieso tegen opstaan.



[SIZE=3]Hierover zegt sheikh Abdullah ibn Muhammad ibn AbdelWahhab zegt in (جواب أهل السنة ص 70)

وذهبت طائفة من الصحابة ومن بعدهم من التابعين ثم الأئمة بعدهم ـ أي أبو حنيفة ومالك والشافعي ـ إلى أن سل السيوف في الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر واجب إذا لم يقدر على إزالة المنكر إلا بذلك وهو قول علي رضي الله عنه وكل من معه من الصحابة وهو قول أم المؤمنين ومن معها من الصحابة ـ كطلحة والزبير ـ وهو قول عبد الله بن الزبير والحسين بن علي وهو قول كل من قام على الفاسق الحجاج كابن أبي ليلى وسعيد بن جبير والحسن البصري والشعبي ومن بعدهم…

vertaling:

"Een groep van de sahabah en na hen van de tabi3ien en de imams na hen -Abu Hanifa, Malik en al Shafi3i- dat het opheffen van de zwaard voor het oproepen naar het goede en het veranderen van de verwerpelijke verplicht is als het veranderen niet zonder dat kan. Dat is de mening van Ali en alle Sahabah die met hem waren, en de mening van Umm Al Muminien -Aisha- en alle sahabah die met haar waren -zoals Talha en Zubair- en dat is de mening van Abdullah ibn aZubair en al Husain ibn Ali en de mening van iedereen die opstond tegen de fasiq al Hadjaj, als ibn Abi Laila, Said ibn Jubair, al Hasan al Basri, Ashabi en degenen na hen."

En vele andere zoals:

De sahabi Abdullah ibn Amru pakte zijn wapens en bereide zich op het vechten toen de leider Muawiyah iemand stuurde om zijn grond in al Taif te pakken, Abdallah ibn Amru gebruikte als bewijs dat de profeet zei: "wie onrechtvaardig vermoord wordt verdedigend van zijn geld (eigendom ) is een martelaar."

ثبت في الحديث أن عبدالله بن عمرو لبس سلاحه وتهيأ لقتال عامل معاوية الذي أرسله معاوية لأخذ أرضه في الطائف، واحتج عبدالله بن عمرو رضي الله عنه بقول النبي صلى الله عليه وسلم: “من قُتل من دون ماله مظلوماً فهو شهيد”


Het is niet alleen een madhab van de sahaba of de tabi3ien, maar ook een madhab van de tabi3ien van de tabi3ien zoals ibn Hazm al Thahiri zegt:

ق (ثم من بعد هؤلاء من تابعي التابعين كعبد الله بن عمر بن عبد العزيز، وعبد الله بن عمر بن عبد الله، ومحمد بن عجلان، ومن خرج مع محمد بن عبد الله بن الحسن، وهاشم بن بشر، ومطر الوراق، ومن خرج مع إبراهيم بن عبد الله، وهو الذي تدل عليه أقوال الفقهاء كأبي حنيفة، والحسن بن حي، وشريك بن عبد الله، ومالك، والشافعي، وداود وأصحابهم، فإن كل من ذكرنا من قديم وحديث، إما ناطق بذلك في فتواه، وإما فاعل لذلك بسل سيفه في إنكار ما رأوه منكرا).

vertaling:

"Na hen van de tabi3ien van de tabi3ien zoals Abdallah ibn Omar ibn Abdel Aziz, en Abdallah ibn Omar ibn Abdallah, en Muhammad ibn Ajlan, en wie met Muhammad ibn Abdallah ibn al Hasan opstond, en Hashim ibn Bishr, en Matar al Wariq, en wie met Ibrahim ibn Abdallah opstond, en het zelfde waarnaar de meningen van de fuqaha (geleerden) verwijzen zoals Abu Hanifa, en Al Hasan ibn Hay, en Sharik ibn Abdallah, en Malik , en al Shafi3i, en Dawod en zijn groep, elke die wij noemden van de vroegen of de lateren, of hebben die fatwa gedaan, of ze hebben zelf de zwaard getrokken om te verwerpen van de slechte die zij zagen."

Zoals je zag was dit de madhab van de grote imams van de salaf. Zoals imam Abu Hanifa, Al Djassaas zegt over hem:

وكان مذهبه [يعني أبا حنيفة] رحمه الله مشهورًا في قتال الظلمة وأئمة الجور وقضيته في أمر زيد بن علي مشهورة، وفي حمله المال إليه، وفتياه الناس سرًّا في وجوب نصرته والقتال معه، وكذلك أمره مع محمد وإبراهيم ابني عبد الله بن حسن)


Vertaling:

"En zijn madhab [Abu Hanifa] rahimahullah is bekend met het vechten tegen de onrechtvaardigen en de onrechtvaardige leiders, en zijn verhaal met met Zaid ibn Ali is bekend, met het brengen van geld naar hem, en het uitbrengen van geheime fatwas onder de mensen zodat ze hem steunen en met hem meevechten, en het zelfde als zijn verhaal met Muhammad en Ibrahim de zonen van Abdallah ibn Al Hasan".

Voor de imam al shafi3i geldde het zelfde zoals Azzubaidi zei:

إن الخروج على الإمام الجائر هو مذهب الشافعي القديم

"Het opstaan tegen de onrechtvaardige leider is de oude madhab van de shafi3ies"

Of bij de madhab van de Malikies zegt ibn al Arabi:

(قال علماؤنا:وفي رواية سحنون، إنما يقاتل مع الإمام العدل، سواء كان الأول أو الخارج عليه، فإن لم يكن عدلين فأمسك عنهما إلا أن تراد بنفسك أو مالك أو ظلم المسلمين، فادفع ذلك، هؤلاء لا بيعة لهم إذا كان بويع لهم على الخوف)


vertaling:

"Onze geleerden zeiden: en uit Sahnoen: er wordt gevochten met de 3adl ("geschikte&quot leider, zei het de eerste of degene die tegen hem is opgestaan, als ze allebei niet 3oedoel ("geschikten&quot zijn dan stop je, alleen als je voor jezelf of voor je geld of voor de moslims onrechtvaardigheid tegenhoudt, houd dat tegen, deze mensen hebben geen ode als de ode is afgedaan uit angst.


een hadith en een commentaar erop:


عن عبدالله بن مسعود، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: “ما من نبيّ بعثه الله قبلي إلا كان له من أمّته حواريون وأصحاب يأخذون بسنّته ويقتدون بأمره، ثم إنها تخلف من بعدهم خلوف، يقولون ما لا يفعلون ويفعلون ما لا يؤمرون، فمن جاهدهم بيده فهو مؤمن، ومن جاهدهم بلسانه فهو مؤمن، ومن جاهدهم بقلبه فهو مؤمن، وليس وراء ذلك من الإيمان حبة خردل”

[vertaling betekenis]

Abdallah ibn Masoed zegt: de boodschapper van Allah zei dat elke profeet die Allah voor mij stuurde had van zijn volk vrienden en "hawarioen" die zijn sunnah volgden en zijn opdrachten, daarna worden ze opgevlogd door opvolgers, die niet doen wat ze zeggen en doen wat ze niet zijn gevraagd zijn, wie tegen hen jihad doet met zijn hand is een gelovige (mo2min), en wie tegen hen jihad doet met zijn tong is een gelovige (mo2min), en wie tegen hen jihad doet met zijn hart is een gelovige (mo2min), en minder dan dat is er geen graantje geloof (imaan).

Ibn Rajab al Hanbali zegt over de vorige hadith:

(... وهذا يدل على جهاد الأمراء باليد)

vertaling:

"En dit is een bewijs van jihad met de hand tegen de leiders"


06-06-2017, 02:36


TS Baraka Allahu fiek.

The Ruling on Demonstrations and Speaking without Knowledge | Shaykh Saalih al-Fawzaan

http://https://youtu.be/PtfQS-5_JIk?list=PL...429C7D626&t=19

The Prohibition of Demonstrations in Islâm | Shaykh al-Fawzân

http://https://youtu.be/tGE8e2lPFA8?list=PL...429C7D626&t=30

Demonstrations and manifestations belong to corruption upon the earth | al-Luhaydân

http://https://youtu.be/6Ey9lKymwjI?list=PL...429C7D626&t=19

Demonstrations are an evil, says Shaykh Ibn Bâz

http://https://youtu.be/g92CyqBmp20?list=PL...429C7D626&t=16

Demonstrations are always chaotic and harmful to a Society | Shaykh al Fawzan

http://https://youtu.be/QrtgQnXLVok?list=PL...429C7D626&t=17

Demonstrations only became known through the West | Shaykh al Fawzan

http://https://youtu.be/6e2lhhrbt28?list=PL...429C7D626&t=18

Shaykh Abdullah al Ghudayaan on Street Demonstations

http://https://youtu.be/vN9SG6RYVzg?list=PL...429C7D626&t=18

Shaykh 'Abdul-Muhsin Al Abbaad on Protests and Demonstrations

http://https://youtu.be/o21dWsKPwCM?list=PL...429C7D626&t=23

Jihaad is not Demonstrations and hollow Slogans - Shaykh Muhammad Amaan bin 'Alee Al-Jaamee

http://https://youtu.be/AL5Hb0BYqoE?list=PL...429C7D626&t=18

What if the ruler allows demonstrations?

http://https://youtu.be/NBddq12Xhfg?list=PL...429C7D626&t=16

The One Who Dies In Demonstrations - Shaykh Al Fawzaan

http://https://youtu.be/a_AwIEPl-gs?list=PL487347F429C7D626

Hunger strike

http://https://youtu.be/xZI0G1ZydzE?list=PL...429C7D626&t=17

06-06-2017, 02:37
Luister naar de leider en gehoorzaam hem. Want zij zijn verantwoordelijk voor wat hen opgedragen is en jullie zijn verantwoordelijk voor wat jullie opgedragen is." [moeslim;3/1474]

"het is een VERPLICHTING voor een moslim om naar de leider te luisteren en hem te gehoorzamen, of hij het nu leuk vindt of niet, behalve als hem wordt opgedragen (door de leider) om een zonde te begaan,als hij wordt opgedragen omdat te doen dan moet hij er geen gehoor aan geven en dat niet gehoorzamen."
[bouchari: 13/121. moeslim 3/1469]

"er zullen na mij leiders komen die niet leiden volgens mijn leiding en niet mijn sunna praktiseren, en er zullen mannen van hen zijn wiens harten als die van de duivels zijn in lichamen van mensen.

'Hudhaifa vroeg toen wat hij dan moet doen wanneer hij dat nog zal meemaken? toen zei de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam:

"luister naar de leider en gehoorzaam hem, OOKAL slaat hij jou op je rug en pakt hij jou geld af, luister naar hem en gehoorzaam hem." [moeslim; 3/1476]

als er iemand leider over jullie wordt en jullie zien dat hij iets slechts doet dan moet hij datgene wat die leider voor slechts doet haten, maar jullie mogen dan niet ongehoorzaam worden aan de leider." [moeslim: 3/1481]

wie van jullie iets ziet wat hij afkeurt van zijn leider die moet sabr hebben, want degene die, al is het maar een klein beetje, ongehoorzaam is aan zijn leider en sterft in die staat die sterft in een staat van zonde. [albouchari; 13/5, moeslim; 3/1477]

"[...] wie de leider gehoorzaamt die gehoorzaamt mij, en wie ongehoorzaam is aan de leider die is ongehoorzaam aan mij." [albouchari: 13/111, moeslim: 3/1466]

"wie advies wil geven aan de leider die moet het niet in het openbaar doen maar moet hem bij zijn hand nemen en zich afzonderen waar niemand hen ziet. Als de leider van hem aanneemt dan heeft hij zijn doel bereikt en als de leider niet van hem aanneemt dan heeft heeft hij zijn plicht gedaan."
[ahmad;3/403, ibn abi 'Aaseem; 2/521: sa'hi'h verklaard door Al-albaani]

De metgezel 'Umar bnu algattab, radia Allahu 'anhu zegt: "[...] luister dus en gehoorzaam je leider, ook al slaat hij jou; heb dan sabr, ook al ontneemt hij jou iets; heb dan sabr..." [Almusannaf; 12/544; met een goede keten van overleveraars]

Toen er fitna was tijdens de khalifaat van 'de metgezel Uthmaan bnu 'Afaan, radia Allahu 'anh, werd aan de metgezel Usaama bnu Zayd, radia Allahu 'anhuma, gezegd: "waarom ga je niet naar binnen bij 'Utmaan om met hem te praten?" toen zei Usaamah: "denken jullie dat ik met hem ga praten pas als jullie het kunnen horen? Bij Allah ik heb hem gesproken onder 4 ogen zonder dat ik een deur open waar ik niet wil dat ik de eerste ben die het open." [albouchari; 6/330, moeslim; 4/2290]

imam ibn 'hadjar zegt in zijn uitleg op deze woorden: "dat hij de deur van het in het openbaar bekritiseren van leider niet wil openen uit vrees voor de verdeeldheid die zal ontstaan." [Fat'h albari; 13/52]

Er werd aan de metgezel ibn 'Abbaas radia Allahu 'anhuma gevraagd of men de leider moet aansporen om het goede te doen, waarop hij antwoordde: "als je bang bent dat hij je zal doden dan niet, en als je hem gaat adviseren doe dat dan tussen jou en hem, en ga niet roddelen over je leider."
[authentieke uitspraak, almusannaf; 15/75]

De metgezel Anas bnu Malik, radia Allahu 'anh, zegt: "de groten onder ons van de metgezellen hebben ons verboden om de leiders uit te schelden, hen te bedriegen en ongehoorzaam te zijn aan hen..." [Assunna van ibn abi 'Aaseem; 2/488, met een goede keten]

Al-fudail bnu 'Iyaad, ra'himahu-Allah, zegt: "als ik een smeekbede mocht doen die verhoord wordt dan zou ik smeekbede doen voor de leider." toen hem gevraagd werd hoezo dat? antwoordde hij: "als ik voor mezelf deze smeebede zou doen dan blijft het goede alleen bij mij, maar als ik deze smeekbede verricht voor de leider dan zal het goede voor iedereen zijn, want als ik Allah vraag om de leider goed te laten zijn dan zal zijn goedheid resulteren in de goedheid van de mensen en van het land..." [Al'hilyah; 8/91; met een authentieke keten]

imam Ahmad zegt: "ik verricht dag en nacht smeekbede voor de leider, dat Allah hem standvastig laat zijn en hem succes brengt . En ik zie dat als een verplichting." [Assunna van Al-gallaal;1/83]

En in al de bekende grondteksten van 'aqida en sunna zoals al'qidah atta'hawiyyah, al'aqida alqairawaniyyah, 'aqidat assalaf as'haab al-'hadith enz, staat dat de mensen van ahl assunna wa aldjamaa'a de goede en slechte leiders gehoorzamen en het verboden is om in opstand tegen hen te komen en smeekbede voor hun verrichten en geen smeekbede tegen hen verrichten. en er is hieromtrent consensus (overeenstemming) onder de moslims. zoals de geleerden dat hebben aangegeven o.a: imam albouchari, imam annawawi, imam ibn 'hadjar, imam ibn 'hazm, imam ibn abi zayd alqayrawani, imam alqurtubi en nog veel meer.

sheich Burdjis zegt: "dat de geleerden bij het opnoemen van de wijsheden uit deze heilige teksten, zeggen dat het ongehoorzaam zijn van de leiders en in opstand komen tegen hen een zonde is en tegenstrijdig is met waarop de mensen van ahl assunna zijn." [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 101]

sheich al-islaam ibn Taymiyyah zegt: "geen een van de mensen van kennis staat het toe dat men de leiders bedriegt en in opstand tegen hun komt op wat voor manier dan ook. Want zoals het bekend is, was dat niet de gewoonte van de mensen van sunna van toen en nu." [Madjmoo' fatawa ibn Taymiyyah:35/12]

en hij zegt ook: "[...] want het in opstand komen tegen de leiders brengt nog meer onrecht en verderf dan het onrecht van de leiders, dus dient men sabr te hebben in het onrecht wat zij verrichten [...]" [Madjmoo' fatawa ibn Taymiyyah:28/179]

ibn Al-azraq zegt: "want sabr hebben in het onrecht van de leiders, behoort tot de vastberadenheid van de religie en tot de adviezen die oprechte geleerden geven" [Badaa-i' assulki fi tabaa-i' almulki: 1/76]

Al-hasan al-basriy zei: "weet, moge Allah jullie beschermen, dat een onrechtvaardige leider een straf is van Allah op jullie, en dat de straf van Allah niet geweerd kan worden met zwaarden, maar met smeekbeden, berouw tonen en terugkeren naar Allah en het verlaten van zonden."
[ashari'a van imam Al-adjoori: 38]

sheich Burdjis zegt: dit is hoe de mensen van ahl assunna wa aldjamaa'a omgaan met de onrechtvaardige leiders. ze gaan ermee om door sabr te hebben en hoop te hebben in Allah. en zoeken naar oplossingen voor dit probleem door te kijken naar de oorzaken; de zonden die zij zelf hebben begaan, zoals Allah de Verhevene zegt: "en wat jullie treft aan rampen/problemen komt door wat jullie eigen handen hebben verricht en Allah vergeeft vele zonden."{Ashura; 30}. dus zij haasten zich naar berouwtoning en vergeving en vragen Allah om hen uit deze benarde situatie te halen." [Mu'amalat al'hukkaam fi dau-i alkitabi wassunnati; 136]

06-06-2017, 02:40

Citaat door Abu_Qudamah:
De mensen uit rif zeggen dat zij worden achtergesteld, en zij hebben punten waarin iedereen zich wel in kan vinden. Normale ziekenhuizen, niet dat iemand die ziek is naar Oujda Rabat of Fes moet. En aangezien er veel kankerpatiënten zijn een ziekenhuis dat zich daarop richt. Universiteiten, zodat men niet moet reizen naar andere steden om te studeren. Vaak is dit een belemmering en gaat men niet studeren omdat zij naar andere steden moeten reizen, daar moeten huren, dit kost teveel en zo blijft een studie uit. Mensen uit de rif zeggen dat dit bewust is zodat shab rif achtergesteld blijft. Het creëren van werkgelegenheid en natuurlijk het opheffen van de militaire zone in Alhoceima. Het tegengaan van corruptie etc etc etc.

Allemaal goede en legitieme punten, elk weldenkend mens staat achter deze punten. MAAAAR..



In een lange overlevering zegt de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam, aan de metgezel 'Hudhaifa bnu Alyamaan, radia Allahu 'anhuma:

"Er zullen na mij leiders komen die niet leiden volgens mijn leiding en niet mijn sunna praktiseren, en er zullen mannen van hen zijn wiens harten als die van de duivels zijn in lichamen van mensen. 'Hudhaifa vroeg toen wat hij dan moet doen wanneer hij dat nog zal meemaken? toen zei de profeet salla Allahu 'aleihi wasallam:

"Luister naar de leider en gehoorzaam hem, ook al slaat hij jou op je rug en pakt hij jou geld af, luister naar hem en gehoorzaam hem."

In deze uitspraak zit hikma, en voor ons (moslims) staat de Islaam op nr 1

Niemand zal ontkennen dat er corruptie is, dat er van alles en nog wat mis is in Marokko, maar dit is niet de manier om de problemen op te lossen.

De oplossing is te vinden in de Quraan en Sounnah. En niet in het creeeren van chaos en demonstreren.

Moge Allaah onze broeders en zusters hun situatie in Marokko doen vergemakkelijken, en hen en ons leiden naar het rechte pad.
Zie jij m6 als jou leider dan ??

06-06-2017, 03:01
Voor alle duidelijkheid, deze mensen komen niet in opstand tegen de leider in het bijzonder. Maar tegen de corruptie die heerst onder de taakverdelers. Tevens komen zij op straat om hun basisbehoeften te eisen.
AlHoceima werd in het verleden geteisterd door een chemische aanval gebruikt door de Spanjaarden, wat betekend dat het aantal kankerpatienten tot op de dag van vandaag hoog is in die regio. Wat de noodzaak van een kankerbehandelcentrum extra noodzakelijk maakt.

In mijn ogen zijn ze in hun volle recht. Wie dit tegenspreekt doet dit uit persoonlijke belangen of voorkeuren en niet uit een gemeenschappelijke noodzaak.

06-06-2017, 04:04

Citaat door ParisienBelge:
Voor alle duidelijkheid, deze mensen komen niet in opstand tegen de leider in het bijzonder. Maar tegen de corruptie die heerst onder de taakverdelers. Tevens komen zij op straat om hun basisbehoeften te eisen.
AlHoceima werd in het verleden geteisterd door een chemische aanval gebruikt door de Spanjaarden, wat betekend dat het aantal kankerpatienten tot op de dag van vandaag hoog is in die regio. Wat de noodzaak van een kankerbehandelcentrum extra noodzakelijk maakt.

In mijn ogen zijn ze in hun volle recht. Wie dit tegenspreekt doet dit uit persoonlijke belangen of voorkeuren en niet uit een gemeenschappelijke noodzaak.
Dankjewel!!

06-06-2017, 04:06
Bovendien: op welke manier mag je dan wel onvrede uiten? Je moet je leider volgen? Welke leider behalve de Heer? Graag uitleg.
Tot nu toe verloopt alles vreedzaam.

06-06-2017, 04:06
Wat snappen jullie niet aan het feit dat niemand ontkent dat ze in hun recht staan om hun basisbehoeften te eisen?
Niemand ontkent dat de rif achtergesteld is.
Niemand ontkent dat er ziekenhuizen nodig zijn in dat gebied.
Niemand ontkent dat werk daar broodnodig is.
Niemand ontkent dat een universiteit daar niet zou mistaan.

Het gaat om de manier waarop men het wil bereiken. Dit is in strijd met de Islam.

06-06-2017, 04:13
Misschien helpt het om een lieve brief te schrijven aan de regering en handtekeningen te verzamelen.

06-06-2017, 04:19



Citaat door RealBlood_:
Wat snappen jullie niet aan het feit dat niemand ontkent dat ze in hun recht staan om hun basisbehoeften te eisen?
Niemand ontkent dat de rif achtergesteld is.
Niemand ontkent dat er ziekenhuizen nodig zijn in dat gebied.
Niemand ontkent dat werk daar broodnodig is.
Niemand ontkent dat een universiteit daar niet zou mistaan.

Het gaat om de manier waarop men het wil bereiken. Dit is in strijd met de Islam.
“Verkondig daarom openlijk hetgeen u is bevolen en wend u van de afgodendienaren af. Wij zijn u zeker toereikend tegen degenen die bespotten, Die andere goden met Allah vereenzelvigen; maar zij zullen het weldra te weten komen.” (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Hidjr 15, vers 94 – 96)

Na openbaring van dit vers stelde één van de moslims voor om een demonstratie te doen. De Boodschapper van Allah (saw) was akkoord met dit idee en leidde daarop al de moslims in Mekka naar buiten in twee rijen, waarvan de ene aangevoerd werd door ‘Oemar en de ander door Hamza . Zij marcheerden tezamen naar de Ka’aba en deden daar omcirkelingen van de Ka’aba, terwijl de ongelovigen vol boosheid toekeken en met stenen gooiden naar de moslims. (Al Isaaba door Ibn Hadjr). Dit is een duidelijk voorbeeld van demonstreren en betogen.

06-06-2017, 04:23
Wat er in Al Hoceima gaande is, is wat mij betreft de mooiste manier van demonstreren. De boodschap is duidelijk. De jongeren weten wat ze willen. Ze zijn standvastig. Er wordt extra aandacht gevestigd op het vreedzame aspect. Man en vrouw is gescheiden. etc.. etc...

06-06-2017, 04:23

Citaat door ParisienBelge:
“Verkondig daarom openlijk hetgeen u is bevolen en wend u van de afgodendienaren af. Wij zijn u zeker toereikend tegen degenen die bespotten, Die andere goden met Allah vereenzelvigen; maar zij zullen het weldra te weten komen.” (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Hidjr 15, vers 94 – 96)

Na openbaring van dit vers stelde één van de moslims voor om een demonstratie te doen. De Boodschapper van Allah (saw) was akkoord met dit idee en leidde daarop al de moslims in Mekka naar buiten in twee rijen, waarvan de ene aangevoerd werd door ‘Oemar en de ander door Hamza . Zij marcheerden tezamen naar de Ka’aba en deden daar omcirkelingen van de Ka’aba, terwijl de ongelovigen vol boosheid toekeken en met stenen gooiden naar de moslims. (Al Isaaba door Ibn Hadjr). Dit is een duidelijk voorbeeld van demonstreren en betogen.
Zucht, lees de context van hetgeen dat jij plaatst. Dit gaat totaal niet op voor de situatie in arif.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10