Bekijk volle/desktop versie : schoonmaak en nog eens schoonmaak



04-05-2005, 17:58
er was hier een topic over schoonmaken en schoonhouden van je huis.Maar ik dacht ik open een nieuwe.

Geef alle tips die je hebt en plaats ook tips van het programma :hoe schoon is jouw huis



hier wat tips van mij:

Dusty is een wondermiddel vooral voor ovens,kookplaten,koelkasten en tegels.Als je hele vuile oven hebt, dan doe je Dusty erop spuiten en dan doe je je oven aan op ongeveer 220 geraden voor ongeveer een kwartier, en wellah je kan gewoon met een doekje erover heen



Wil je streeploos je ramen wassen, doe dan een ui doormidden en stop het in je emmer water waarmee je je ramen wast.



iewa en nu jullie

04-05-2005, 18:12


salaam visagist

vanwaar haal je die dusty schoonmaakmiddel?


04-05-2005, 18:17

Citaat door ranya23:
salaam visagist

vanwaar haal je die dusty schoonmaakmiddel?

bij de wibra en het is een gele spuitfles

04-05-2005, 18:27

Citaat door visagist:
er was hier een topic over schoonmaken en schoonhouden van je huis.Maar ik dacht ik open een nieuwe.

Geef alle tips die je hebt en plaats ook tips van het programma :hoe schoon is jouw huis



hier wat tips van mij:



Je kan je vieze bad schoonmaken met Karnemelk (heb ik trouwens van die programma), als je hele vieze bad hebt met kalk en al dat vuil dan is het zo weg met karnemelk en het gaan echt blinken



iewa en nu jullie
met alle respect visagiste maar de tip met de karnemelk is niet goed
je kan niet met karnemelk schoonmaken het is haram
de profeet vzmh nam alles met een hand maar (karne)melk nam hij met 2 handen aan.
maar de is prima hier heb je een van mij als je thermos of theekannen hebt in zilverkleur dan moet je het gewoon met tandpasta afwassen en ze blinken als nooit te voor ,geld trouwens ook voor je gouden juwelen

04-05-2005, 18:35



Citaat door goudlokje:
met alle respect visagiste maar de tip met de karnemelk is niet goed
je kan niet met karnemelk schoonmaken het is haram
de profeet vzmh nam alles met een hand maar (karne)melk nam hij met 2 handen aan.
maar de is prima hier heb je een van mij als je thermos of theekannen hebt in zilverkleur dan moet je het gewoon met tandpasta afwassen en ze blinken als nooit te voor ,geld trouwens ook voor je gouden juwelen
o sorry kwist het niet

04-05-2005, 20:31
Asperine = bij snijbloemen als ze wat gaan uitvallen

Met een speld door de steel vlak onder de bloem, dan blijft de tulp rechtop.

kaugum in kleding ,kleding in de vriezer leggen
, steradent in de wasmachine gooien om gordijnen mooi wit te maken ,
beetje 7up in vaas gieten als je roosjes mooi wilt laten bloeien

.
mKalkvlekken op tegels: Met een bloemenspuit azijn op de tegels spuiten en laten inwerken. Later wegwrijven en de lelijke kalkvlekken zijn verdwenen.
Messing: Messing met een mengsel van zout en azijn poetsen.

Onaangename geur :In onaangenaam ruikende vertrekken een laurierblad verbranden.

Ontkalken :Met citroenzuur kunnen waterketels en koffiezetapparaten ontkalkt worden.

Ontkalken:
De douchekop afschroeven en een poosje in heet zout- of azijnwater leggen.

Ontroesten: IJzeren delen met uiensap inwrijven, het sap inwerken laten, afwassen en tot slot het ijzer met olie inwrijven.

Ramen :Een goedkoop middel om ramen even tussendoor te doen. Een spuitfles vullen met een mengsel van een liter water, een scheut azijn, een scheut afwasmiddel en een scheut spiritus. Net zo goed als de dure gekochte middelen.

Verstopte afvoer
: Een beetje soda in de verstopte afvoer gooien en met heet water naspoelen.

Zilver en goud :Sieraden en bestek glanzen weer als ze met jawel
,tandpasta afgewreven worden.

_________________ooi te laten glanzen, daarna wel goed uitspoelen
....vieze oven schoon: Onderin een grote pan met kokend water en op het rooster een schaaltje ammoniak, deurtje dicht, even laten sudderen en daarna kun je al dat aangekoekte spul er heel gemakkelijk uitpoetsen.

Heb in een tijdschrift nog een paar handige tips gevonden:

-Hang na een feestje een paar vochtige doeken in de huiskamer. De rook- en luchtjes trekken in de doeken. Een schaaltje azijn werkt hetzelfde.

- Vaak zijn koelkastluchtjes afkomstig van bedorven voedsel. Haal dat eerst weg. Blijft het stinken, dan kun je de nare luchtjes proberen te laten absorberen. Bijvoorbeeld door een droog theezakje, een halve appel, een witte boterham, oude droge koffieprut, een schoteltje soda of bakpoeder.

-Vette plakkerige aanslag van je (rvs) afzuigkap verwijder je met lampenolie.

-Een ouderwetse manier om streepvrij te zemen. Zeem je ramen na met een prop kranten.

vlekken op je houten meubels? spiritus mengen met wat olie en de vlekken met een kurk, die je in t mengsel gedoopt heb, weghalen

!Aanslag in je thermosfles? Doe er een zakje bakpoeder in en vul langzaam op met kokend water. Pas op, het bruist heel erg. Nachtje laten staan en je fles is weer als nieuw. een frituurpan schoon maken.

Water erin doen en daar een tablet voor de vaatwasser indoen. Dan aanzetten en een tijdje laten pruttelen. Glasgordijnen wassen met een protesetablet ze worden weer als nieuw