Bekijk volle/desktop versie : Visbestilla en wat erbij? HELlup



04-05-2005, 17:06
Hallo zuster,

wat kan ik bij een visbestilla serveren? Salade en nog een gerecht en nog een toetje.....wie kan me helpen??

Bedankt!!!

Wie heeft er trouwens een recept van visbestilla die van alhopceimarose heb ik al gr

04-05-2005, 17:14


Doe gewoon een salade met groenten, frisse salade. Niet met aardapelen of macaroni of zo. is veel te zwaar.

Toetje zou ik ijs reserveren of tiramisu of fruit met blauwe druiven mmmm.

05-05-2005, 10:32
Visbestilla

Benodigdheden:

1 pak filodeeg (bij de slager, marokkaanse visboer)
500 gram verse kabeljauw
1 kg ongepelde garnalen (zelf wel pellen natuurlijk )
1 pakje surimi in blokjes (lidl)
1 bakje champignons (in hele kleine stukjes)
zakje geraspte wortel (bij de albert heijn)
kosbar, maknoes (allebei half bosje)
citroensap
3 blokjes visbouillon
half pepertje fijngesneden
miehoen (ongeveer half pak, ook bij de Marokkaanse visboer)
zout en peper
boter (voor het smeren)

Bereidingswijze

Champingons in een grote pan met een beetje olie bakken...kosbar, maknoes, pepertje, garnalen en geraspte wortel toevoegen. visbouillon in een beetje heet water oplossen en daarin de kabeljauw stoven op een laag vuurtje. alles in een grote kom mengen, surimi en citroensap toevoegen...miehoen even weken in kokend water..in hapklare stukken knippen (met een schaar gaat het erg makkelijk)...alles mengen met elkaar..zout en peper toevoegen naar smaak.

leg 4 blaadjes overlopend in een metalen ronde bakvorm (je kunt ook ronde wegwerpbakvormen gebruiken, te koop bij makro)....tussen de vellen lekker veel boter smerenvismengsel erin..bladerdeeg eroverheen vouwen..boter erop smeren...weer bladerdeeg overheen en onder de bestilla vouwen...daarna weer boter smeren....in de oven en wachten maar....

eet smakelijk

05-05-2005, 10:52

Citaat door amira84:
Hallo zuster,

wat kan ik bij een visbestilla serveren? Salade en nog een gerecht en nog een toetje.....wie kan me helpen??

Bedankt!!!

Wie heeft er trouwens een recept van visbestilla die van alhopceimarose heb ik al gr
met dank aan mmu heb ik hier voor je haar receptZo maak ik visbastilla
Bastilla

Vulling

500 gram visfilet
500 gram garnalen
Filodeeg
250 gram champignons
1 groene en 1 rode paprika
pakje mihoen


Marinade
1 kesbour
1 mehdnouz
Saffraan
Peper
Gember
Paprikapoeder
Kl. Beetje Komijn
Olijfolie
Citroen
Sambal
knoflook
Zout
Visknor

Bereiding

1. Gekookt water over de mihoen, 4 min laten weken
2. Olie, Saffraan, gember, peper, zout, knor, paprikapoeder, komijn en de gehakte kesbour en mehdnouz, geraspte knoflook en geperste citroen in een pannetje doen, roeren en 5 min zachtjes pruttelen, doe er een beetje water bij.
3. Visfilet in middelgrote stukken, en de garnalen in een steelpannetje.
4. Champignons kan je bakken in een koekenpan met een gesnipperd uitje, (of gewoon uit pot en zonder ui, wat je lekker vindt.), hierbij de geroosterde paprika’s die in blokjes gesneden zijn, ook in een steelpan.
5. Over elk steelpannetje doe je een soeplepel marinade
6. De mihoen uitlaten lekken en ook hierover een soeplepel saus.
7. Van tevoren alles een beetje uitlaten lekken in een vergietje.


8. Ronde ovenplaat bedekken met bakpapier.
9. Boter smelten
10. 4 vellen filodeeg over de rand heen hangen, besmeren met boter
11. hierop de mihoen
12. daarboven op de vis
13. Daarboven op de champignons/paprika
14. Als laatst steeds een deeg over het midden leggen, en het overgebleven deeg onder de bastilla stoppen en bestrijken met boter, zo door gaan totdat het deeg op is, laatste goed bestrijken met boter.


15. TIP: Koop de duurste filodeeg in karton, niet terug in de vriezer, je kan hem 3 weken in de xxxxxng bewaren. Je kan s’ochtends de bastilla in een dichte zak doen, maar besmeer hem dan s’avonds nog een keer met boter
Voeg toe aan mmu2's reputatie Meldt deze reactie bij een beheerder Reageren met quote Gebruik de 'Quick Reply' voor dit bericht

05-05-2005, 13:37


visbestilla is goor...kip is veel lekkerder

05-05-2005, 14:40

Citaat door Yasmina811:
visbestilla is goor...kip is veel lekkerder
`


nietus

05-05-2005, 18:25
verschillende olijfjes, gewone salade