Bekijk volle/desktop versie : Zeker vijftig doden bij zelfmoordaanslag in Noord-Irak



Pagina's : [1] 2 3 4

04-05-2005, 13:45
(Novum/AP) - Zeker vijftig doden bij zelfmoordaanslag in Noord-Irak


Een zelfmoordaanslag op een rekruteringscentrum van de Iraakse politie in het Noord-Iraakse Irbil heeft woensdag zeker vijftig Irakezen het leven gekost, heeft het Amerikaanse leger bekendgemaakt.

De aanslag werd gepleegd door een Irakees die zich opblies bij het gebouw, waar op dat moment veel sollicitanten voor een baan bij de politie waren. De Iraakse televisie en de tv-zender Al Arabiya zeiden van medische bronnen te hebben vernomen dat er zestig doden en honderdvijftig gewonden zijn gevallen. Irbil, waar voornamelijk Koerden wonen, ligt ongeveer 350 kilometer ten noorden van Bagdad.

Ten minste zeven voertuigen werden vernield. Verscheidene gebouwen in de omgeving raakten beschadigd. Aanvankelijk werd gezegd dat de dader het gebouw was binnengedrongen en zich in het centrum had opgeblazen. Later werd dit gerectificeerd. De man zag vermoedelijk vanwege de strenge veiligheidsmaatregelen van af een poging naar binnen te gaan en pleegde de aanslag net buiten het gebouw. Of hij de explosieven op zijn lichaam droeg of in een tas of koffer was onbekend.

Een Iraakse burger, de 37-jarige Hawra Mohammed, zei dat hij net zijn 32-jarige broer Ahmed bij het centrum had afgezet toen de explosie zich voordeed. Ahmed wilde solliciteren. Hawra vond zijn broer te midden van het puin. Hij was aanvankelijk bewusteloos maar kwam snel bij. Volgens Hawra waren veel slachtoffers werkloos, net als zijn broer, en wilden zij solliciteren in de hoop op een inkomen.

Het ziet er naar uit dat de aanslag de zwaarste is in Irak sinds 28 februari, toen er 110 doden en 133 gewonden vielen bij een zelfmoordaanslag met een autobom te midden van een menigte rekruten bij een kliniek in Hillah, ten zuiden van Bagdad. Dat was de dodelijkste aanslag die Iraakse opstandelingen tot nu toe hebben gepleegd. De opstandelingen hebben hun aanvallen op rekruteringscentra en patrouilles van de Iraakse politie en op Amerikaanse en Iraakse soldaten de afgelopen week opgevoerd.

Het Amerikaanse leger maakte woensdag bekend dat bij bomaanslagen op twee Amerikaanse legerkonvooien in Bagdad twee Amerikaanse soldaten zijn omgekomen. Het dodental onder Amerikaanse militairen sinds het begin van de oorlog in maart 2003 kwam daarmee op 1.585, van wie minstens 1.211 sneuvelden bij vijandige aanvallen.

Bron : http://www.nieuws.nl/bericht/5/57703

04-05-2005, 16:10



Citaat door Charafeddine:
?
Precies, die reactie kwam ook bij mij naar boven toen ik dit las : waanzin en zinloos toch ?

04-05-2005, 16:21

Citaat door AlZawahiri:
Ik begrijp niet dat er zijn mensen die bij de politie willen!

Ik vind het jammer voor de onschuldige mensen, maar de politiemensen mogen ze van mij gewoon s
Ja ik vind het ook JAMMER. Het zijn gelukkig niet jou kinderen, moeder, vader, broertje,zusje en ga maar door.....ja JAMMER.....

En politiemensen...tja....dat vindt je niet jammer......ahum....

Dat is een broeder die broeders opblaast...toch? En waarom eigenlijk......?

Jij begrijpt niet dat er zoveel mensen bij de politie willen werken...?
Dan ben jij zeker de tegenpartij....de vernieler....de niksnut......jij bent tegen vrede....want daar zijn die politie mensen voor....


Ja JAMMER......dat er zo weinig hersens in die leegstaande ton, wat jij hoofd noemt, zit....

04-05-2005, 16:22

Citaat door AlZawahiri:
Ik begrijp niet dat er zijn mensen die bij de politie willen!

Ik vind het jammer voor de onschuldige mensen, maar de politiemensen mogen ze van mij gewoon s
Zo d8 ik eerst ook, dood aan verraaiers. Maar besef wel dat deze mensen onschuldig zijn en brood willen verdienen door agentje te spelen. En het voordeel is dat ze orde kunnen handhaven, maar vind niet dat ze zich met de strijders bezig moeten houden. Zeg maar,een soort van melkertiers, orde handhaven oke maar geen steun aan die varkens!

04-05-2005, 16:22



Citaat door Charafeddine:
?
Ben je je tekst vergeten? Ik zal je helpen: op dit moment hoor jij te roepen: Allahu Akbar!

04-05-2005, 16:23

Citaat door AlZawahiri:
Ik begrijp niet dat er zijn mensen die bij de politie willen!

Ik vind het jammer voor de onschuldige mensen, maar de politiemensen mogen ze van mij gewoon s
Van mij mogen de cassieres en de bloemschikkers dood, ik begrijp niet dat er mensen zijn met die beroepen.

04-05-2005, 16:25

Citaat door Danielle2:
Van mij mogen de cassieres en de bloemschikkers dood, ik begrijp niet dat er mensen zijn met die beroepen.

04-05-2005, 16:26

Citaat door AlZawahiri:
Ik begrijp niet dat er zijn mensen die bij de politie willen!

Ik vind het jammer voor de onschuldige mensen, maar de politiemensen mogen ze van mij gewoon s
allahiehsel el3awen, je moet weten dat die mensen anders geen inkomen hebben, en dan dood van de honger gaan...

het is te ingewikkeld voor ons om zo iets te zeggen als wat jij zegt..

allah oe 3alem

04-05-2005, 16:41

Citaat door AlZawahiri:
Broeder ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ken de mentaliteit van de politiemensen, het zijn meestal gewetenloze, arrogante mensen die de bevolking het leven zuur maken.

Kijk alleen maar naar de politie in nederland en niet te vergeten die van marokko. En dan heb ik het niet eens over de politie in sommige landen die het recht in eigen handen nemen en zwerfkinderen om het leven brengen.
Jou zou ik nooit als "broeder" willen hebben. Ik denk de meeste gelovigen niet.

Volgens mij hield de profeet ook van orde, en jouw god allah ook. dus waar baseer jij jouw mening op. Volgens mij ben jij helemaal niet gelovig.

04-05-2005, 16:49

Citaat door #soso#:
IK geloof niet dit soort GEPROPAGANDEERDE ARTIKELEN niet voor de 100%????
Ik geloof niet in media?? Kijk maar hier in nederland...ook leugenaars!!?? DE LEUGENACHTIGE MEDIA_MACHINES die HAATZAAIERIJ ontwikkelen!!

In tijden van oorlog gebruik men VEEL PROPAGANDA....Kijk maar naar de 1e/2e wereldoorlog?

Ik wil me gedachtes niet laten bepalen door kranten die zogenaamd nieuws bepalen?? Ik vindt dat dit zeer gevaarlijk is en vaak in strijd zijn MET DE REALITEIT !!!!!!
Sloop je dan ook even die schotelantenne van je dak?

04-05-2005, 16:51

Citaat:


Dat klopt! maar die mensen die zogenaamd bij de politie gaan werken worden ingezet om de amerikanen te beschermen en hun taken over te nemen en zo de aanslagen op hun weg te nemen.
Nee, ze moeten Iraakse burgers beschermen tegen destructief denkende mensen zoals jij.

04-05-2005, 17:00

Citaat door Charafeddine:
Weet je ook hoe je aan geld kan komen? Hout gaan hakken en gaan verkopen, beter dan een politieagent worden en de amerikaanse zionisten gaan beschermen toch??
Zei hij de held vanachter zijn computer...
Welk hout ?

04-05-2005, 17:00


Leuke vrijheidstrijder . Je eigen landgenoten vermoorden enkel en alleen omdat ze een baan bij de overheid wensen , Deze mensen deze agenten zijn helden ondanks zulke dramas en bloedige aanslagen kiezen zij ervoor om hun land en regering te dienen en zijn ze bereid om te bouwen aan veiligheid in Iraq

04-05-2005, 17:02

Citaat door garf23:
Leuke vrijheidstrijder . Je eigen landgenoten vermoorden enkel en alleen omdat ze een baan bij de overheid wensen , Deze mensen deze agenten zijn helden ondanks zulke dramas en bloedige aanslagen kiezen zij ervoor om hun land en regering te dienen en zijn ze bereid om te bouwen aan veiligheid in Iraq
Precies

04-05-2005, 17:15

Citaat door Charafeddine:
Iraakse politieagenten zijn meestal atheistische en christelijke irakezen, want een echte gelovige zou echt geen politieagent of een soldaat worden voor de opgezette iraakse regering. Want wat doe die politieagenten, het enige wat ze doen is amerikaanse soldaten beschermen.
Sorry hoor maar je kan me niet wijsmaken dat moslims niet willen bouwen aan een veilig en welvarend iraq . elke moslim wil vrede voor zijn geloofsgenoten en zal dat dan ook steunen. Ware moslims verafschuwen de zogenaamde vrijheidstrijders

Pagina's : [1] 2 3 4