Bekijk volle/desktop versie : ‘Barcelona betaalt 24 miljoen euro en stuurt Jordi Alba naar Madrid’



04-05-2017, 21:43
Barcelona heeft de strijd om de handtekening van Theo Hernández gewonnen, zo schrijven diverse Spaanse media donderdag. Volgens onder meer de radiozender Onda Cero stapt de linkerverdediger, die dit seizoen door Atlético Madrid aan Deportivo Alavés is verhuurd, in de zomer over naar het Camp Nou, ondanks interesse van Bayern München, Liverpool, Real Madrid en Olympique Marseille.

Real Madrid en de negentienjarige Hernández bereikten zelfs een principe-akkoord over een contract voor vijf jaar: zes miljoen euro in de eerste twee seizoenen, zeven miljoen euro in het derde seizoen, acht miljoen euro in de vierde voetbaljaargang en in het laatste contractjaar een vergoeding van negen miljoen euro. De gedeeld lijstaanvoerder van LaLiga was ook bereid om de transferclausule van 24 miljoen euro te betalen.

Barcelona, dat ook de transferclausule wenst te betalen, lijkt Hernández echter het beste project te hebben voorgesteld. Bij Real Madrid zou de Frans jeugdinternational hooguit de opvolger van de vrijwel zeker vertrekkende Fábio Coentrao zijn, en daarmee de stand-in van Marcelo. Dat was voor de linksback een belangrijke reden om meer te neigen naar een contract met Barcelona, ook al kan hij in Catalonië minder verdienen.

Jordi Alba is bovendien bezig aan zijn laatste maanden bij Barcelona, zo klinkt het. Volgens onder meer AS en Onda Cero zal de Spaans international op huurbasis naar Atlético Madrid vertrekken. Het liefst gaat Barcelona tot verkoop over, daar de linksback niet meer aan de verwachtingen kan voldoen en zijn verkoop geld zou vrijmaken voor de contractverlengingen van Lionel Messi, Marc-André ter Stegen, Andrés Iniesta en Gerard Piqué.

04-05-2017, 21:45


Dit is volgens mij een oud bericht. Barça reageerde hierop door te zeggen dat Alba nergens naar toe gaat en ze hem willen houden.

04-05-2017, 21:47
Je hebt gelijk..deze is toevallig van een paar uur terug: http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2017/05/04/35208912/alba-wil-bij-barcelona-blijven-trots-dat-ik-hier-ben

Theo wordt waarschijnlijk wel zijn concurrent.

04-05-2017, 21:48
Jammer dat ie daarheen gaat. Zou een goeie back-up zijn voor Marcelo. Barça heeft die Lucas Digne al als stand-in.

04-05-2017, 21:54


Blijft 90min gaan aan de linkertkant,..maar wat ik van hem gezien heb was niet echt speciaal ofzo
Geen basis materiaal iig .. als back up wel ok.

04-05-2017, 21:54
Alba is goed genoeg, alleen Enrique is niet zo gecharmeerd van hem. Ze kunnen beter ff bieden op Karsdorp voor de andere kant

04-05-2017, 22:03

Citaat door smooth_a:
Alba is goed genoeg, alleen Enrique is niet zo gecharmeerd van hem. Ze kunnen beter ff bieden op Karsdorp voor de andere kant
Walker...??

Al is een Engelse speler in Spanje altijd wel een risico ,kan geen Engele speler herinneren die daar is geslaagd.

04-05-2017, 22:06

Citaat door Izanovic.:
Walker...??

Al is een Engelse speler in Spanje altijd wel een risico ,kan geen Engele speler herinneren die daar is geslaagd.
Vind hem ook niet passen daar, hij gaat denk ik naar City

Je zou zeggen Bellerin maar die speelt al een paar maanden waardeloos

04-05-2017, 22:09

Citaat door smooth_a:
Vind hem ook niet passen daar, hij gaat denk ik naar City

Je zou zeggen Bellerin maar die speelt al een paar maanden waardeloos
Zou ie wel beter passen ja ,City / United.
Zag in Bellerin ook altijd een Barca speler ( een paar maanden terug ), sinds ie die gekke knot op zijn hoofd heeft speelt ie waardeloos.

Hebben ze niks in de jeugd rondlopen?

04-05-2017, 22:20

Citaat door Izanovic.:
Zou ie wel beter passen ja ,City / United.
Zag in Bellerin ook altijd een Barca speler ( een paar maanden terug ), sinds ie die gekke knot op zijn hoofd heeft speelt ie waardeloos.

Hebben ze niks in de jeugd rondlopen?
Geen idee, volg de jeugd niet

Douglas komt gelukkig wel terug van Gijon eind van het seizoen

04-05-2017, 22:23
Misschien dat Aleix Vidal zich beest ontwikkeld. Hij speelde sterk voordat ie geblesseerd raakte. Ik zou hem een kans geven.

04-05-2017, 22:25

Citaat door smooth_a:
Geen idee, volg de jeugd niet

Douglas komt gelukkig wel terug van Gijon eind van het seizoen

Die was ik alweer vergeten,Danilo 2.0.

04-05-2017, 22:26


Die backs van Monaco zijn wel goeie

04-05-2017, 22:59
Zeker.. vooral die linksback Mendy.