Bekijk volle/desktop versie : Door te werken in de schulden?



Pagina's : [1] 2

29-04-2017, 01:47
Ik kom net dit (http://https://wnl.tv/2017/03/29/gevangen-toeslagen-bijstandsmoeder-krijgt-zoveel-geld-werken-geen-zin) vreemde verhaal tegen over een bijstandsmoeder die meer inkomen heeft door haar bijstand + toeslagen, dan ze zou hebben door te werken. Dat is een bekend verhaal, maar

Suzanne’s laatste baan was dan ook al jaren geleden. Ze werkte toen in deeltijd bij supermarkt, maar ook dat leverde haar geen geld op. Sterker nog, ze kwam erdoor in de schulden. “Ik kreeg een enorme aanslag van de belasting”, aldus Suzanne.



Hoe kan dat? Dus ze werkte parttime, maar dat was dus zinloos? Ze kwam immers door te werken in de schulden Zie 1:51 - 2:17:

[video=youtube;5uL45NEmEuA]https://www.youtube.com/watch?v=5uL45NEmEuA[/video]



Dus toch maar niet werken? Ik wil niet volgend jaar ineens een 'enorme aanslag van de belastingdienst' krijgen

29-04-2017, 10:13


Haha, je bent niet eens begonnen en je stresst alweer.

29-04-2017, 10:30
dat krijg je ervan als je je school niet afmaakt. en alleen maar bezig bent met mannen.

29-04-2017, 10:58

Citaat door zenzi:
dat krijg je ervan als je je school niet afmaakt. en alleen maar bezig bent met mannen.
Ze heeft universiteit gedaan. Ga je woorden maar inslikken, haha!

29-04-2017, 11:34


uni gedaan maar nog minder dan minimum krijgen. nou dan doet ze wel iets heel erg verkeerd.

Citaat door Dakduif:
Ze heeft universiteit gedaan. Ga je woorden maar inslikken, haha!

29-04-2017, 11:56

Citaat door zenzi:
uni gedaan maar nog minder dan minimum krijgen. nou dan doet ze wel iets heel erg verkeerd.
Niet onnodig zoeken naar het negatieve. Probeer de positieve punten te ontdekken. Je bent ziek. Beterschap!

29-04-2017, 12:16
en jij geilt teveel. neem een koude douche of ga trouwen.
Citaat door Dakduif:
Niet onnodig zoeken naar het negatieve. Probeer de positieve punten te ontdekken. Je bent ziek. Beterschap!

29-04-2017, 13:01
Je zieligheid kent geen grenzen

29-04-2017, 13:05
Jezelf in de schulden werken heeft niks met je salaris te maken. Je geeft meer uit dan je te besteden hebt waardoor je in de schulden beland. Mensen die in de bijstand zitten en met smoesjes komen zoals wat voor zin heeft werken als het toch niet veel scheelt irriteren mij mateloos. Luie mensen die niet eens in staat zijn om hun eigen centjes op de juiste manier te verdienen. Ga werken net zoals iedereen en draagje steentje bij in de samenlevening.

29-04-2017, 13:26
Bloemie ja jezelf kapot werken voor de koninklijke familie. Iets bijdrage doen we al alles wat we kopen en doen betalen we belasting voor. Ik geef die vrouw gelijk werken in Nederland heeft geen nut

29-04-2017, 13:31

Citaat door marcogirl:
Bloemie ja jezelf kapot werken voor de koninklijke familie. Iets bijdrage doen we al alles wat we kopen en doen betalen we belasting voor. Ik geef die vrouw gelijk werken in Nederland heeft geen nut
Werken gaat niet alleen om het geld. Het voegt wat toe aan het leven. Je hebt een dagtaak en een gezonde structuur.

29-04-2017, 13:35

Citaat door bloemie:
Werken gaat niet alleen om het geld. Het voegt wat toe aan het leven. Je hebt een dagtaak en een gezonde structuur.
Dat heb je als huisvrouw/moeder ook.

29-04-2017, 14:43



Citaat door bloemie:
Werken gaat niet alleen om het geld. Het voegt wat toe aan het leven. Je hebt een dagtaak en een gezonde structuur.
voor een minimumloon ga ik niet elke ochtend mijn bed uit .. werken is goed maar je leven moet niet alleen uit werken bestaan brrrr

29-04-2017, 16:00
Steentje bijdragen ontwikkelen idd groot goed maar 5 euro meer krijgen per week door je rug te breken nee sorry als dat echt zo zou zijn dan zou ik ook een uitkering aanvragen.


Werk hoort te lonen punt uit. Hier maken ze je af als je een beetje verdient belastingstelsel is nergens ter wereld zo moordend

02-05-2017, 11:07
De bijstand is er voor mensen die echt niet kunnen werken. Soort van aalmoes. Waarom snappen mensen dat niet. Kun je werken, dan MOET je werken. Zit je in de bijstand, terwijl je wel kunt werken, dan ben je een fraudeur. Dan bedel je bij de staat, terwijl je gewoon gezond bent. Zo zie ik dat.
Wat ik misschien wel begrijp is dat er mensen zijn die in de bijstand zitten en er niet meer uitkomen omdat ze 'vastgeroest' zitten, geen netwerk, gat in hun CV etc. Dat snap ik, maar om nou te zeggen, blijf lekker in de bijstand dan dat ik ga werken, nou dan ben je gewoon een profiteur.

Pagina's : [1] 2