Bekijk volle/desktop versie : Carriere vrouw... Of huisvrouw ?



03-05-2005, 21:29
Als alles je goed meezit.... Je hebt alles wat je in het leven nodig hebt, maar niemand om het leven mee te delen, ... Dan vind je die persoon...
Zou je dan je dromen opgeven om een andere droom te realiseren....?

( moet ik eraan beginnen of niej..? xxxjes )

03-05-2005, 21:32


jah meid

lijkt me een leuk verhal vooral de onderwerp...

03-05-2005, 21:56
ja het lijkt mij ook leuk
dussss ga gauw verder

bye bye

03-05-2005, 23:07
ewaa vrtel dan

04-05-2005, 12:19


Tuut Tuut...
Dounia zwierde haar arm uit het bed en sloeg heel hard op de wekker. Ze deed het laken van haar bed van zich af en ging rechtop zitten. Zo bleef ze er wel zeker 5 minuten zitten.
Het was half 7 s morgens en zoals elke morgend deed ze haar floefjes aan, haar badjas en liep naar de badkamer. De rest van het huis sliep nog, enkel haar moeder hoorde ze in de keuken bezig om weer eens een grot ontbijt te maken die niemand eigenlijk opat. De enig die altijd veel at s morgens was hun vader, maar sinds 5 jaar geleden was hij er niet meer geweest.
Dounia was een jaar of 17 geweest de dag dat hun oom het nieuws kwam vertellen... Papa was vertrokken naar Marokko een week ervoor, en zou nooit meer terugkomen, ... Hij is begraven in Marokko en dounia en haar moeder waren gegaan, terwijl de twee jongsten in Belgie bij hun tante bleven.
Hun moeder was half belgisch en was heel vrij opgevoed, daardoor waren dounia en haar zusje en broertje waarschijnlijk ook heel vrij geweest in hun keuzes, de enige die steeds wat tsrenger was, was hun vader, ...
Dounia keek in de spiegel en bekeek zichzelf. "Tjonge toch ik zie er niet uit vandaag" daht ze bij zichzelf en gooide wat koud water over haar gezicht. Terwijl ze haar tanden poetste liet ze de kraan lopen voor de douche.
Als ze uit de douche kwam keek ze nog eens in de spiegel.. Pfieejj ziet er al veel beter uit merkte ze glimlachend op.
Ze keek zichzelf aandachtig aan, .... Ze had de heel licht bruine ogen van har moeder geerfd en de bruine haren. Het getinte velletje en de lange zwarte winpers van haar vader, aahjah en ook de krullen in haar haren had ze van haar vader.
Ze knoopte haar haren bij elkaar in een dotje, tja dot beter gezegt want ze had echt veel haar en deed haar badjas aan en liep trg naar haar kamertje.
Terwijl ze haar kast onmderzocht m te zien wat ze vandaag zou aandoen hoorde ze haar moeder roepen achter Zohair en Rania. Ze moesten opstaan voor het ontbijt want om 8 uur moesten ze ten laatste de bus nemen om naar school te gaan.
Zohair is 17 jaar en lijkt echt sprekend op hun moeder, ... Hij heeft plat licht bruin haar, lichte ogen en een getint gezichtje ( dat wel van de zonnebank komt). Hij was lang en mager en had de mooiste glimlach die je kon bedenken.
Rania daarentegen was een donkere schoonheid, behalve dan de iets lichtere haren die ze van moeder had geerfd. Zehad de grote donkere sprekende ogen van haar vader, en het donkere velletje. Het enieg dat zij van hun moeder had geerft was de sluike haren, Waar dounia stiekem heel jaloers op was.
Alledrie hadden ze wel het figuur van hun vader geerfd, ... eet maar alles dat je wil, maar geen van drieen kwamen ze echt veel bij.
UIeteindelijk had dounia besloten haar bruine broek pk aan te doen met een beige truitje met een kolletje eronder en haar beige platte puntschoenen. Ze deed een beetje mascare op en wat lipglos en liep naar beneden en zocht haar beige handtas die bij haar schoenen gingen.
<mama, heb je mn handtas gezien mss, die beige dan? >
Haar moeder wees naar de trap terwijl ze met haar andere hand de pan van het vuur haalde om de nog half slapende kinderen hun eten te geven.
Dounia moest lachen en nam haar tas in haar handen.
< Aleej mama ik ben door hej>
< Neej, niets ervan eerst eten, je weet dat ik het haat om je zo te laten gaan>
< mama is niets ik neem wel een koffie onderweg.> en ze sloeg de deur achter zich dicht.
Het begon eindelijk wat warmer te worden, en ze stapte tot het einde van de straat om haar auto te vinden... Ze had juist een zilvere bmw gekocht met haar eindejaarspremie... Haar broer was stikjaloers geworden, en dounia was apetrots op haar autotje.
Ze stapte inde auto en zette de muziek extra luid op en reed naar haar werk.
Ze dacht aan de klanten die vandaag zouden komen om de hulp te krijgen van hun bedrijf. Dounia had namelijk heel haar leven reclame en publicieit gedaan en had nog geen drie maanden na haar studies een baan gevonden vorige jaar. Ze was nu 22 en werkte al bijna een jaar in een groot bedrijf. Zij was degene die mee besliste over de reclame spotjes en mee naar vergaderingen moets enzo.
Het was best wel hard werken, .. soms late overuren in het bureau kijkend naar de ideen van anderen en moeten beslissen wat het beste zou verkopen en het verwerken en al die dingen, maar de cheque die op het einde van de maand hiervoor kwam, maakte dounia meer dan blij...
Voor ze het doorhad was ze nog maar twe straten verwijderd van haar werk en stopte even in het kleine cafeetje waar ze nu al elkemorgend kwam voor de afgelopen 8 maanden om haar koffie te halen.
< een koffie om mee te nemen zeker? >
Dounia glimalchte naar de man achter de toog en knikte
< Je weet het al haha >
< hoe kan ik nu mn lievelingsklant vergeten, en dan nog zon schoonheid ook> en de man knipoogde naar haar.
Als dounia niet had geweten dat de man op andere mannen viel, had ze gedacht dat hij flirte met haar.
Ze knippogde trg en nam de koffie aan en gaf het geld en ging trg door.
Ze stapte inde auto en dronk van haaar koffie terwijl ze verder reed om een parkeer plekje te vinden op de parking.
Juist als ze eentje vond tuute er iemand heel luid en dounia verschoot zo erg dat al de koffie over haar vloog.
<xxxxx, pfff, mn nieuwe pak> Ze probeerde met wat zakdoeken de schade te beperken en stapte uit. Dan zag degene die getuut had...
Hij had getuut naar zijn een andere man en hij waaide ernaar... ZIjn witte tanden vielen meteen op als hij lachte,... Owww hij had zon mooie lach... Nadat hij geparkeerd had stapte hij uit zijn zwarte lexus en dounia kon niets anders dan staren... zon schoonheid... Hij had pekzwarte haren wild door elkaar gedaan met gel en zijn mooie bruine huidje gliste gewoon in de morgend zon. ZIjn witte mooie tanden lieten zich zien toen hij doorhad dat dounia zo aant kijken was.
Ze keek naar de grond vanaf hij kwam, ...
< Ik zie dat ik je had laten schrokken daarnet>
Ayda keek naar hem en zag hem wijzen naar de koffie over haar hele brokepak.
"pff leuk,"dacht ze bij zichzelf... " kben 22 jaar en kom eindelijk eens een leuke jongen tegen en ik ruik naar sterke koffie en mn kleden zijn doorweekt"
Alsof hij haar gedachten kom lezen vertelde hij haar...
< Hahah, koffie is ook mn lievelings drank s morgens hoor, enne zeker de geur ervan is lekker> Hij knippogde en ging door en dan zag ze zijn kopje koffie... Het was van hetzelfde cafeetje als waar zij ging elke morgend al 8 maanden, ... Maar hoe komt dat ze hem nog nooit hier had gezien?