Bekijk volle/desktop versie : Hadithontkenner of Koranist: hoe verklaar je dit ?



Pagina's : [1] 2

17-04-2017, 17:39
God will not held day of resurrection unless Arab land returns greens and rivers again. (in S. Muslim)

Hoe zou de profeet zoiets (falsifieerbaar) kunnen riskeren ?

Yallah awid šin redelijke verklaring !

Ben benieuwd!

17-04-2017, 21:40



Citaat door Jacobus_Golius:
God will not held day of resurrection unless Arab land returns greens and rivers again. (in S. Muslim)

Hoe zou de profeet zoiets (falsifieerbaar) kunnen riskeren ?

Yallah awid šin redelijke verklaring !

Ben benieuwd!
Heeft hij dat dan al niet geriskeerd met zijn antwoord op de vraag van Abdullah bin Salam : Why does a child resemble its father, and why does it resemble its maternal uncle?

17-04-2017, 21:47

Citaat door HoBBiT123:
Heeft hij dat dan al niet geriskeerd met zijn antwoord op de vraag van Abdullah bin Salam : Why does a child resemble its father, and why does it resemble its maternal uncle?
De vraag voor hadithontkenners, beste HoBBiT123, niet voor jou want tussen ons is een discussie op een ander niveau, waarbij "ik eet en ik drink" als hadiith riskant en tegelijk niet riskant afhankelijk van wat 't opbrengt in overleven. Daar sprelen we niet van fout en juist, maar van iets anders dat we zogezegd subjectief verwerken: nuttig of niet.

17-04-2017, 21:50
Hobbit moet weer bemoeien

17-04-2017, 22:06



Citaat door Jacobus_Golius:
De vraag voor hadithontkenners, beste HoBBiT123, niet voor jou want tussen ons is een discussie op een ander niveau, waarbij "ik eet en ik drink" als hadiith riskant en tegelijk niet riskant afhankelijk van wat 't opbrengt in overleven. Daar sprelen we niet van fout en juist, maar van iets anders dat we zogezegd subjectief verwerken: nuttig of niet.
(Pfff.Ik ben nochtans Hadith ontkenner. :ego

Beantwoord mijn vraag dan alsof de beoogde Koraniet ze heeft gesteld. Dat moet wel lukken toch?

17-04-2017, 22:20

Citaat door HoBBiT123:
(Pfff.Ik ben nochtans Hadith ontkenner. :ego

Beantwoord mijn vraag dan alsof de beoogde Koraniet ze heeft gesteld. Dat moet wel lukken toch?
ik ben onzin, jij bent onzin, allen onzin laat staan wat we schrijven en uitspreken.
dat is wat uwe geloof inhoudt, en je mag hierbij hoog of laag springen, maar onzin is onzin en blijft als zodanig.
dus wat voor zin heeft de maan of de zon ontkennen dan ? niks, een big 0.

en nu een reactie voor u als persoon als mens (ik forceer een scheiding tussen u en uwe credo):
ik gebruik geen dubbelzinnige hadiths met hadithontkenners en de hadiith die je aanhaalt is dubbelzinnig in de zin van:
- hoe meer kennis (info) hoe ruimer begrijpen
- door die info anders te verwerken is de tekst vatbaar voor meerdere interpretaties.
dat verklaart waarom al die discussies (zie hier http://www.ummah.com/forum/showthread.php?341709-Hadith-546-is-it-scientific&)

dat is een voorbeeld.

17-04-2017, 22:29

Citaat door Uli-Noeha:
Hobbit moet weer bemoeien
in de avonturenfilm doet hij dat ook, maar hier gebeurt het omdat hij denkt dat ik mutašaabih hadiiths ga gebruiken.
en dat zal ik niet, en de verklaring van de koranist ga ik ook niet tegenspreken.
verklaard? de volgende eenduidige hadith die voor zowel de geleerden als de leken in alle tijden begrijpbaar is, en dezelfde vraag stellen: hoe verklaar je het ?

dat is wat sommige koranisten ook doen, maar meestal met emoties: kan niet dat de profeet dit dat heeft gedaan.

17-04-2017, 22:58

Citaat door Jacobus_Golius:
ik ben onzin, jij bent onzin, allen onzin laat staan wat we schrijven en uitspreken.
dat is wat uwe geloof inhoudt, en je mag hierbij hoog of laag springen, maar onzin is onzin en blijft als zodanig.
dus wat voor zin heeft de maan of de zon ontkennen dan ? niks, een big 0.

en nu een reactie voor u als persoon als mens (ik forceer een scheiding tussen u en uwe credo):
ik gebruik geen dubbelzinnige hadiths met hadithontkenners en de hadiith die je aanhaalt is dubbelzinnig in de zin van:
- hoe meer kennis (info) hoe ruimer begrijpen
- door die info anders te verwerken is de tekst vatbaar voor meerdere interpretaties.
dat verklaart waarom al die discussies (zie hier http://www.ummah.com/forum/showthread.php?341709-Hadith-546-is-it-scientific&)

dat is een voorbeeld.
Hm. Zoveel onduidelijkheid en vaagheid. Dat valt tegen voor een toegankelijke, eenvoudige, universele religie.

Btw, waarom is de hadith in jouw openingspost ondubbelzinnig ?

Slopel.

17-04-2017, 23:00

Citaat door Jacobus_Golius:
in de avonturenfilm doet hij dat ook, maar hier gebeurt het omdat hij denkt dat ik mutašaabih hadiiths ga gebruiken.
en dat zal ik niet, en de verklaring van de koranist ga ik ook niet tegenspreken.
verklaard? de volgende eenduidige hadith die voor zowel de geleerden als de leken in alle tijden begrijpbaar is, en dezelfde vraag stellen: hoe verklaar je het ?

dat is wat sommige koranisten ook doen, maar meestal met emoties: kan niet dat de profeet dit dat heeft gedaan.
Excuseer, in de avonturenfilm heb ik zomaar eventjes Midden Aarde en al haar inwoners van de ondergang gered.


17-04-2017, 23:02
probleem is dat de koraniet geen enkele hadieth accepteerd, ze zullen zeggen bewijs maar dat de profeet salla Allahu alaihi wasalam dit heeft gezegd...

17-04-2017, 23:07

Citaat door HoBBiT123:
Hm. Zoveel onduidelijkheid en vaagheid. Dat valt tegen voor een toegankelijke, eenvoudige, universele religie.

Btw, waarom is de hadith in jouw openingspost ondubbelzinnig ?

Slopel.
eenvoudig en universeel, klopt. als alles eenduidig en direct is, dan is het niet eenvoudig en universeel omdat verandering (o.a in kennis) een eigenschap van universaliteit is.

waarom is niet ondubbelzinnig ?

dat beweer ik en de hadithontkenner mag aantonen dat dat niet het geval is, dan kies ik een andere hadith!

17-04-2017, 23:18

Citaat door abu_jousouf:
probleem is dat de koraniet geen enkele hadieth accepteerd, ze zullen zeggen bewijs maar dat de profeet salla Allahu alaihi wasalam dit heeft gezegd...
als gewone mensen dat soort dingen konden verzinnen 400jaar geleden, dan zijn ze ook profeten.

18-04-2017, 20:03



Citaat door Jacobus_Golius:
als gewone mensen dat soort dingen konden verzinnen 400jaar geleden, dan zijn ze ook profeten.
Maar wat is er dan zo uitzonderlijk aan die Hadith?

18-04-2017, 20:06

Citaat door HoBBiT123:
Maar wat is er dan zo uitzonderlijk aan die Hadith?
kip zonder kruiden.

18-04-2017, 20:09
Uit die andere discussie, waarvan je de link gaf, onthoud ik - in 't licht van discussiëren over reverse engineered hadith:

1. the BASE rule is that an established scientific fact can never contradict an authentic hadeeth or the Qur'an AND vice versa.

2. The realm of contradiction lies in one of the sources as NOT being established, either the scientific theory that is promoted as fact (when in reality it is a theory under a theoretical [phase) or the hadeeth is weak or is not to be understood in the tangent it was mistakenly understood.

3. conclusively- if there seems to be a contradiction, then most likely the scientific theory that is viewed as a fact in reality is not a fact, or the hadeeth has a flaw in it in terms of its chain back to the prophet, or its understanding was not reached accurately by those who accepted the hadeeth and it is estbalished as correctly attributed to the prophet (alaihi salatu salaam).

4- The Prophet (pbuh)doesn't speak from his own inclination. وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ

Pagina's : [1] 2