Bekijk volle/desktop versie : Zou je als moslim gewoon naar de Efteling kunnen gaan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

15-04-2017, 17:57
Of is het haram?
Of is het zo, wanneer je gaat dat je juist die attracties zoals droomvlucht enz moet vermijden?

15-04-2017, 17:58


Ik kan er helaas niet veel over vinden

15-04-2017, 18:12
Ik zou er niet gaan vanwege de muziek overal, de mix met vrouwen.

15-04-2017, 18:38
wat is er met droomvluchtr?

15-04-2017, 18:48





( 28 ) En weet dat jullie bezittingen en jullie kinderen slechts een beproeving zijn en dat er bij Allah een geweldige beloning is. Soerat al-Anfaal aayah 28

15-04-2017, 19:36

Citaat door A_bdars:
Ik zou er niet gaan vanwege de muziek overal, de mix met vrouwen.
Er is geen 1 authentieke Hadith waarin de Profeet muziek instrumenten verbiedt - geen 1 - er zijn wel 10tallen die een bekende muziek instrument toestaat.

Mixen tussen mannen en vrouwen ... dat is ook in de markt, bus, bieb, school, ... zelfs in HAJJ lopen mannen en vrouwen gemixt!

Gaan we dat ook laten?!

Zolang het geen Fitnah is , is dat iets normaals ... dit segregation is Saudi cultuur , geen religie .

Khalwah (alleen zijn met een vrouw) is verboden, niet Ikhtilaat (samen in aanwezigheid van anderen).

Laat kinderen kinderen zijn ... verpest hun kindertijd niet met dit soort dingen, die geen basis hebben in de Qur'an/Sunnah en weg van de Salaf.

15-04-2017, 19:55

Citaat door BilalElKhattabi:




( 28 ) En weet dat jullie bezittingen en jullie kinderen slechts een beproeving zijn en dat er bij Allah een geweldige beloning is. Soerat al-Anfaal aayah 28
Dus ... geen kinderen en geen bezittingen nemen?

15-04-2017, 19:57

Citaat door Durani:
Er is geen 1 authentieke Hadith waarin de Profeet muziek instrumenten verbiedt - geen 1 - er zijn wel 10tallen die een bekende muziek instrument toestaat.Mixen tussen mannen en vrouwen ... dat is ook in de markt, bus, bieb, school, ... zelfs in HAJJ lopen mannen en vrouwen gemixt! Gaan we dat ook laten?!Zolang het geen Fitnah is , is dat iets normaals ... dit segregation is Saudi cultuur , geen religie .Khalwah (alleen zijn met een vrouw) is verboden, niet Ikhtilaat (samen in aanwezigheid van anderen).Laat kinderen kinderen zijn ... verpest hun kindertijd niet met dit soort dingen, die geen basis hebben in de Qur'an/Sunnah en weg van de Salaf.
Luister gast, ik doe wat ik wil en volg wat ik wil. Ga jij maar lekker jumpen met je gezin op muziek waar je maar wilt en halal verklaren wat je maar wilt. Jij bent geen geleerde dus ga ergens anders knikkeren aub. Ik volg dat muziek HARAM is en mixen met vrouwen HARAM is. Ga jij fijn met je vrouw tussen schaars geklede vrouwen en mannen chillen en gillen en lachen in achtbanen en lekker muziek luisteren met je vrouw en kinderen en laat mij met rust met je baatil. Jij bent geen muhadith en niet eens een nagel van een muhadith waard zoals shaykh albani rahimahulah. Dus ga jouw dwalende aqida en Manhaj ergens anders verkondigen want muziek en mixen is bij mij haram behalve in zaken die niet te vermijden zijn zoals in markten bv. Ama dat ik ga dokken om te gaan naar een Efteling om daar tussen schaars geklede vrouwen te gaan en achtbanen in treedt met mijn vrouw en kinderen en lekker luisteren naar muziek? Nee.Jij mag doen wat jij wilt met jezelf en je gezin en jij zult jezelf moeten verantwoorden tegenover je Heer. Ken je lage plek waar je thuis hoort en doe je niet voor als een mujadid die de moslims de Deen komt leren vanachter je internet in Engeland. Ik ben lang genoeg beleeft tegen je geweest maar blijf nu uit mijn buurt met je gif. De Sahaba gingen niet met hun vrouwen lekker mixen met vrouwen en mannen swingen op muziek van kuffaar of Marokkaanse regadda of wat dan ook. Lieg niet over de Sahaba voordat Allaah je tong verlamt en je handen waarmee je tikt.

15-04-2017, 19:58

Citaat door Durani:
Er is geen 1 authentieke Hadith waarin de Profeet muziek instrumenten verbiedt - geen 1 - er zijn wel 10tallen die een bekende muziek instrument toestaat.

Mixen tussen mannen en vrouwen ... dat is ook in de markt, bus, bieb, school, ... zelfs in HAJJ lopen mannen en vrouwen gemixt!

Gaan we dat ook laten?!

Zolang het geen Fitnah is , is dat iets normaals ... dit segregation is Saudi cultuur , geen religie .

Khalwah (alleen zijn met een vrouw) is verboden, niet Ikhtilaat (samen in aanwezigheid van anderen).

Laat kinderen kinderen zijn ... verpest hun kindertijd niet met dit soort dingen, die geen basis hebben in de Qur'an/Sunnah en weg van de Salaf.
De islamitische scholen die ik ken zijn mannen en vrouwen apart.
Mesjid elharam is de enigste plaats waar dat mag klopt. Dus ik snap egt niet waar je de ballen van haalt om dat te zeggen. Zie je in andere moskeeën ook een mix?? Niemand verpest de kinderen hun kindertijd. Maar waarom per se een efteling of een walibi. Er zijn oon speeltuinen. Zwembaden voor kinderen. Allerlei leuke dingen die je met kinderen kan doen. Zulke dingen zijn een gevaar. Dan kunnen vreemde dingen als een held beschouwd worden en wnnr men ouder zijn zich kleden als bekende persoon of de kapsel ervan. En dat valt niet te ontkennen want dat is gwn weg wat er met ons gemeenschap is gebeurt! Kijk naar ons jeugd! Gescheurde broeken, kapsels die erger zijn dan een struik waar een hond zijn boodschap heeft op gedaan. Praten als "hun helden". Wie dat niet allemaal inziet dat er in veel dingen gevaar in zit dan moet die gwn zen smoel houden

15-04-2017, 20:07

Citaat door A_bdars:
Luister gast, ik doe wat ik wil en volg wat ik wil. Ga jij maar lekker jumpen met je gezin op muziek waar je maar wilt en halal verklaren wat je maar wilt. Jij bent geen geleerde dus ga ergens anders knikkeren aub. Ik volg dat muziek HARAM is en mixen met vrouwen HARAM is. Ga jij fijn met je vrouw tussen schaars geklede vrouwen en mannen chillen en gillen en lachen in achtbanen en lekker muziek luisteren met je vrouw en kinderen en laat mij met rust met je baatil.

Jij bent geen muhadith en niet eens een nagel van een muhadith waard zoals shaykh albani rahimahulah. Dus ga jouw dwalende aqida en Manhaj ergens anders verkondigen want muziek en mixen is bij mij haram behalve in zaken die niet te vermijden zijn zoals in markten bv. Ama dat ik ga dokken om te gaan naar een Efteling om daar tussen schaars geklede vrouwen te gaan en achtbanen in treedt met mijn vrouw en kinderen en lekker luisteren naar muziek? Nee.

Jij mag doen wat jij wilt met jezelf en je gezin en jij zult jezelf moeten verantwoorden tegenover je Heer. Ken je lage plek waar je thuis hoort en doe je niet voor als een mujadid die de moslims de Deen komt leren vanachter je internet in Engeland. Ik ben lang genoeg beleeft tegen je geweest maar blijf nu uit mijn buurt met je gif.
Doe rustig ... niet emotioneel heen en weer gillen LOL

Ik praat normaal tegen jou.

Wie zegt dat ik een "geleerde", "muhadith zoals Albani" ben?!

Heb ik dat gezegd?

Of heeft iemand anders dat gezegd?!

Nee!

Dus hoe kom je hierop?

Ik ben een leek , en ik volg juristen van ahlus-Sunnah .

Ik citeer voor ALLES wat ik zeg geleerden.

Dat jij de geur van de klassieke Islam niet hebt geroken is niet mijn schuld.

Vecht dat uit met degenen die jou onwetend hebben gehouden hierover.

Als jij hier domheid verspreidt in de naam van Islam , dan krijg je een antwoord - of je nou wilt of niet.

Verbod op gemix is jouw Saudi cultuur , het is geen Islam - ik gaf je de voorbeeld van Hajj die gemixt is.

Over muziek is geen 1 authentieke Hadith te vinden die het verbiedt ... is dat waarom begint te gillen?

Is het mijn schuld dat niets over het verbod authentiek is?

If you don't like the image in the mirror, don't break the mirror ... break your face.

15-04-2017, 20:10

Citaat door marocci10:
De islamitische scholen die ik ken zijn mannen en vrouwen apart.
Mesjid elharam is de enigste plaats waar dat mag klopt. Dus ik snap egt niet waar je de ballen van haalt om dat te zeggen. Zie je in andere moskeeën ook een mix??
Lees dit: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5331981&

15-04-2017, 20:10

Citaat door Durani:
Doe rustig ... niet emotioneel heen en weer gillen LOL

Ik praat normaal tegen jou.

Wie zegt dat ik een "geleerde", "muhadith zoals Albani" ben?!

Heb ik dat gezegd?

Of heeft iemand anders dat gezegd?!

Nee!

Dus hoe kom je hierop?

Ik ben een leek , en ik volg juristen van ahlus-Sunnah .

Ik citeer voor ALLES wat ik zeg geleerden.

Dat jij de geur van de klassieke Islam niet hebt geproefd is niet mijn schuld.

Vecht dat uit met degenen die jou onwetend hebben gehouden hierover.

Als jij hier domheid verspreidt in de naam van Islam , dan krijg je een antwoord - of je nou wilt of niet.

Verbod op gemix is jouw Saudi cultuur , het is geen Islam - ik gaf je de voorbeeld van Hajj die gemixt is.

Over muziek is geen 1 authentieke Hadith te vinden die het verbiedt ... is dat waarom begint te gillen?

Is het mijn schuld dat niets over het verbod authentiek is?

If you don't like the image in the mirror, don't break the mirror ... break your face.
Als je zo'n grote smoel hebt. Breng dan ahadieth of versen uit de koran dat muziek halal is. Dat mixplaatsen halal is.

15-04-2017, 20:12



Citaat door marocci10:
De islamitische scholen die ik ken zijn mannen en vrouwen apart.
Mesjid elharam is de enigste plaats waar dat mag klopt. Dus ik snap egt niet waar je de ballen van haalt om dat te zeggen. Zie je in andere moskeeën ook een mix?? Niemand verpest de kinderen hun kindertijd. Maar waarom per se een efteling of een walibi. Er zijn oon speeltuinen. Zwembaden voor kinderen. Allerlei leuke dingen die je met kinderen kan doen. Zulke dingen zijn een gevaar. Dan kunnen vreemde dingen als een held beschouwd worden en wnnr men ouder zijn zich kleden als bekende persoon of de kapsel ervan. En dat valt niet te ontkennen want dat is gwn weg wat er met ons gemeenschap is gebeurt! Kijk naar ons jeugd! Gescheurde broeken, kapsels die erger zijn dan een struik waar een hond zijn boodschap heeft op gedaan. Praten als "hun helden". Wie dat niet allemaal inziet dat er in veel dingen gevaar in zit dan moet die gwn zen smoel houden
Wat hebben gescheurde broeken met de Efteling te maken? Is kuddedier gedrag, mode. Dan moet je je kinderen van straat houden want daar komt mode vandaan.

In de speeltuin spelen ook kindjes dat zij superheld zijn en de wereld gaan redden. Of een meisje dat zij een fee is. Zijn ook veeemde dingen toch?

Moeten je kinderen ook geen tv kijken. Geen fictie lezen. Etc. Waar houdt het op dan?

15-04-2017, 20:13

Citaat door marocci10:
Als je zo'n grote smoel hebt. Breng dan ahadieth of versen uit de koran dat muziek halal is. Dat mixplaatsen halal is.
Je eerste domheid is dat je om bewijs voor toegestaanheid vraagt ... terwijl ALLES oorspronkelijk is toegestaan!

Lees dit: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5540707

Maar hier is toch bewijs dat muziek is toegestaan:



عن محمد بن حاطب رضي الله عنه- قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: "[SIZE=6]فصل ما بين الحلال والحرام الدف والصوت في النكاح[/SIZE]" النسائي (3371)، الترمذي (1088)، ابن ماجة (1896)، أحمد (3/418)، وصحَّحه الحاكم ووافقه الذهبي، وحسَّنه الألباني في (إرواء الغليل 1994


De Profeet zei: "[SIZE=3]Het toegestane huwelijk wordt van het verboden (i.e. geheime) huwelijk onderscheden met het geluid van de handtrommel (doeff - tamboerijn) en de stem (i.e. gezang).[/SIZE]"

[SAHIH: "Al-Nasai" (3371), "Ibn Majah" (1896), "Ahmad" (3/418) and by "Al-Tirmidhi" (1088), who said: "Hadith Hassan.". Al-Haakim zei: "De keten is Sahih (authentiek)", en Ad-Dhahabi was het daarmee eens. Het is "Hassan" verklaard door Al-Albaani in "Irwaa al-Ghaleel", 1994).



[SIZE=6]2: Hadith:[/SIZE]

[SIZE=4] أن امرأة أتت النبي صلى الله عليه وسلم فقالت[SIZE=6] يا رسول الله إني نذرت أن أضرب على رأسك بالدف قال أوفي بنذرك[/SIZE] [/SIZE]



[SIZE=3]Een vrouw kwam naar de Profeet en zei: "O boodschapper van God, ik had een eed gezworen dat ik de handtrommel boven uw hoofd zou slaan." De Profeet zei: "Vervul je eed."[/SIZE]

[SAHIH: Dit is overgeleverd in "Sunan Abu Dawud", 3312 en ook in "Musnad Ahmad" 5/353. Het is ook overgeleverd door Imam al-Tirmidhi, 3690 die zei: "Hasan Sahih Gharib". Shaykh al-Albani zei: "Hasan; de Hadith heeft een Sahih keten."]



[SIZE=6]3: Hadith:[/SIZE]
[SIZE=4]

جاء النبي صلى الله عليه وسلم فدخل حين بني علي ، فجلس على فراشي فجعلت جويريات لنا ، [SIZE=6]يضربن بالدف[/SIZE] ويندبن من قتل من أبائي يوم بدر ، إذ قالت إحداهن : وفينا نبي يعلم ما في غد ، فقال : دعي هذا ، وقولي بالذي كنت تقولين

[/SIZE]
Roubay'i 'Bint Mou'awidh zei: "[SIZE=3]De Profeet kwam op mijn trouwdag en zat op mijn bed. Er waren ook een paar kleine meisjes die op de handtrommel (tamboerijn) sloegen en liederen ter ere van onze vaderen zongen die tijdens de slag van Badr waren gedood. Tot een van hen zei: "Onder ons is een Profeet die weet wat morgen brengt..." De Profeet onderbrak hen en zei: "Zeg dat niet, maar ga verder met wat jullie daarvoor zeiden (i.e. zongen).[/SIZE]"

[SAHIH: "Saheeh al-Bukhaari", 5147 - "Tabaqaat Ibn Sa'd", 8/328 - "Sunan Ibn Majah", 1/611 - "Sunan Abu Dawud", 4/282 - "Al-Bayhaqi", 7/288 - "Ahmad", 6/359].



[SIZE=6]4: Hadith:[/SIZE]

Nog een Hadith authentiek verklaard door Albani en anderen ("Silsilah Sahihah", 3154):


[SIZE=5]عن أنس بن مالك: (أن النبي صلى الله عليه وسلم مر ببعض المدينة فإذا هو بجوار[SIZE=7] يضربن بدفهن ويتغنين[/SIZE] ويقلن :
نحن جوار من بني النجار يا حبذا محمد من جار
فقال النبي صلى الله عليه وسلم الله يعلم إني لأحبكن

Found in: The Chapters on Marriage
Hadith no: 1899
Narrated: Anas bin Malik:

The Prophet (saw) passed by some part of Al-Madinah and saw some girls beating their Daff And singing, saying: "We are girls from Baniu Najjar what an excellent neighbor is Muhammad." The Prophet (saw) said: "Allah knows that you are dear to me."

أخرجه ابن ماجه (1/612 ح 1899)، والطبراني في المعجم الصغير (1/65) بنحوه وقال: "لم يروه عن عوف إلا عيسى تفرد به مصعب بن سعيد".
كلاهما من طريق: (ثنا عيسى بن يونس ثنا عوف عن ثمامة بن عبد الله عن أنس).
وقال البوصيري في مصباح الزجاجة (2/106): "هذا إسناد صحيح رجاله ثقات وبعضه من الصحيحين من حديث عائشة وفي البخاري وأصحاب السنن الأربعة من حديث الربيع بنت معوذ"
وصححه الألباني في سلسلته الصحيحة (مجلد 7 قسم 1 حديث 3154).

15-04-2017, 20:13

Citaat door Durani:
Lees dit: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5331981&
Denk je nu echt dat ik jou gezever ga lezen? Ben je een geleerde ben je een student van de kennis ben je een imaam wat ben jij? A ta9i lah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12