Bekijk volle/desktop versie : Geslachtgemeenschap voor de bruiloft



Pagina's : [1] 2

04-04-2017, 19:20
Wat zullen de mensen wel denken?


http://https://al-yaqeen.com/va/geslachtsgemeenschap-voor-de-bruiloft/

04-04-2017, 19:22


Huwelijksakte afgesloten maar nog niet samenwonend

http://https://al-yaqeen.com/va/huwelijksakte-afgesloten-maar-nog-niet-samenwonend/

04-04-2017, 20:14
Het wordt wellicht afgeraden, maar je bent partners van elkaar dus waarom niet. Tenzij je duidelijk met je wali hebt afgesproken dat het niet mag, dan houd je je daaraan.. maar voor de rest

Tja, als hij komt te overlijden en je bent zwanger, dan zeg je dat je getrouwd was.

04-04-2017, 23:25

Citaat door OumHunayn:
Het wordt wellicht afgeraden, maar je bent partners van elkaar dus waarom niet. Tenzij je duidelijk met je wali hebt afgesproken dat het niet mag, dan houd je je daaraan.. maar voor de rest

Tja, als hij komt te overlijden en je bent zwanger, dan zeg je dat je getrouwd was.
Zolang je maar een bonnetje hebt. Ken je naar de rechter gaan om zo je recht te eisen van je kind. De erfenis

04-04-2017, 23:26



Citaat door Jacobus_Golius:
De Marokkanen respecteren meestal madhab van imam Maalik. Zonder bruiloft, geen consumptie van het huwelijk. Dat is wat mij in onze moskee is verteld.
Dat wist ik niet. Maar er zijn vele gevallen in Marokko dat dit dus niet gebeurd.

05-04-2017, 00:17
Het is toegestaan , en zwangerschap lossen we op met contraception in de 21ste eeuw .

05-04-2017, 06:42
Hier in deze fatwa staat dat een huwelijksfeest niet verplicht is:

[FONT=wf_segoe-ui_light]According to sharee’ah, marriage is done through the contract between the two spouses, with the consent of the woman’s guardian and in the presence of two witnesses. Such a contract is complete even if there is no celebration or party. See question no. 2127.

[/FONT][FONT=wf_segoe-ui_light]With regard to the celebration of the marriage, announcing it and inviting people to a feast on this occasion as an expression of joy and to publicize the marriage, all of these are things which are mustahabb (encouraged) on the occasion of marriage. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Announce marriage.” (Narrated by Ahmad, 4/5; classed as saheeh by al-Haakim, 2/200; classed as hasan by al-Albaani in Saheeh al-Jaami’, 1072).

[/FONT][FONT=wf_segoe-ui_light]And the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said to ‘Abd al-Rahmaan ibn ‘Awf when he got married, “Give a feast, even with one sheep.” (Narrated by al-Bukhaari, 1943; Muslim, 3475). [/FONT][/SIZE][FONT=wf_segoe-ui_light][SIZE=3]See al-Mughni, 8/105.

Bron: https://islamqa.info/en/20066

05-04-2017, 16:02
Bekend maken is ook verplicht hoor. We doen niet aan stiekemheid

05-04-2017, 16:24

Citaat door Taktubu:
Bekend maken is ook verplicht hoor. We doen niet aan stiekemheid
Zeker.

05-04-2017, 22:09

Citaat door Taktubu:
Zolang je maar een bonnetje hebt. Ken je naar de rechter gaan om zo je recht te eisen van je kind. De erfenis
Je hebt toch getuigen bij je huwelijksvoltrekking. Snap nooit waarom het zo geheimzinnig moet. Als je trouwt, dan trouw je. Dan ben je Halaal voor elkaar.

Als hij dan dood gaat en je hebt geen bon, dan heb je nog altijd je getuigen.

06-04-2017, 14:09

Citaat door OumHunayn:
Je hebt toch getuigen bij je huwelijksvoltrekking. Snap nooit waarom het zo geheimzinnig moet. Als je trouwt, dan trouw je. Dan ben je Halaal voor elkaar.

Als hij dan dood gaat en je hebt geen bon, dan heb je nog altijd je getuigen.
Bekend maken is verplicht. En mensen die het niet bekend maken, doen aan geheimzinnigheid. Ik snap jouw opmerking niet.

Dus de man gaat dood, en jij hebt geen bonnetje. Je wilt het recht halen van je kind. Dan ga je naar de rechter en die zegt, waar is de bon? Je zegt ik heb getuigen. Die zegt ik vroeg waar de bon is. Zonder bon heb jij en je kind geen rechten. Dit is hoe het gaat.
Zelf als jij zegt ik ben die en die, dan word er gezegd geeft je paspoort of indentiteit. Je zegt ik heb mijn ouders die kunnen getuigen dat ik ben wie ik ben. Dat word niet geaccepteerd en je word opgepakt omdat je illegaal bent.
Maar blijkbaar gaat dat bij jouw anders. Jij doet niet aan bonnetjes en documenten.

06-04-2017, 14:12
Niemand zegt dat wanneer je geen bonnetje hebt dat je zina hebt gepleegd. Zoals sommige verdorven zielen dit zeggen. Het gaat mij om je rechten en je rechten van je kind.

06-04-2017, 14:20


gewoon lekker doen

06-04-2017, 14:29
Zelf als je gescheiden bent, en iedereen weet dat je gescheiden bent. Vragen ze om de bonnetje van scheiden. Heb je dat niet meer, en je wilt opnieuw trouwen dan ken je in dat land zoals Marokko niet trouwen. Omdat men denkt dat je getrouwd bent. Dus je kan wel trouwen volgens de islam, maar als je naar maroko gaat word je opgepakt

06-04-2017, 22:30

Citaat door Taktubu:
Bekend maken is verplicht. En mensen die het niet bekend maken, doen aan geheimzinnigheid. Ik snap jouw opmerking niet.

Dus de man gaat dood, en jij hebt geen bonnetje. Je wilt het recht halen van je kind. Dan ga je naar de rechter en die zegt, waar is de bon? Je zegt ik heb getuigen. Die zegt ik vroeg waar de bon is. Zonder bon heb jij en je kind geen rechten. Dit is hoe het gaat.
Zelf als jij zegt ik ben die en die, dan word er gezegd geeft je paspoort of indentiteit. Je zegt ik heb mijn ouders die kunnen getuigen dat ik ben wie ik ben. Dat word niet geaccepteerd en je word opgepakt omdat je illegaal bent.
Maar blijkbaar gaat dat bij jouw anders. Jij doet niet aan bonnetjes en documenten.
Ehm, oké.

Pagina's : [1] 2