Bekijk volle/desktop versie : Visum voor Nederland vanuit Marokko



03-04-2017, 21:36
Salam aleikum,

Ik heb een vraag aan mensen die ervaring hebben met het verkrijgen van een visum.
Mijn huidige vriend en toekomstige man Insha Allah heeft een afwijzing gehad voor een vakantie van drie weken in Nederland, terwijl alle papieren in orde waren en hij ook aan alle eisen voldoet. We hebben een 'visit friends and family' visum aangevraagd. Op de ambassade willen ze geen toelichting geven, dus ik weet even niet hoe we dit het best aan kunnen pakken.

Nu hoop ik dat iemand ervaring heeft met de aanvraag. Ik hoorde via via dat hij misschien meer kans maakt als hij gewoon een toeristenvisum aanvraagt. Zelf lijkt me dat onlogisch omdat er dan niemand garant voor hem staat. Het is heel belangrijk voor me omdat ik hem graag aan mijn familie wil voorstellen en het zou fijn zijn als hij ook Nederland leert kennen omdat ik zelf het liefst hier zou blijven wonen en hij helemaal 'thuis' is in Marokko.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Shokran

03-04-2017, 22:07


De afwijzing heeft soms weinig te maken met hebben van de juiste papieren.
Soms wijzen ze verzoeken af, omdat ze denken dat een persoon na visumdatum in Nederland zal blijven.
Ondanks, dat een toeristenvisum niemand garant staat, kan de kans op een akkoord groter zijn.

Je kunt met een toeristenvisum via België proberen. Misschien dat ze daar coulanter zijn.

03-04-2017, 22:50
Hij moet kunnen aantonen dat hij een binding heeft met Marokko: vaste baan, opleiding, woning. Zodra ze denken dat hij in NL zal blijven wordt de aanvraag afgewezen. Een toeristenvisum is makkelijker omdat de IND dan een stok achter de deur heeft: garantsteller.

Als hij liever in Marokko blijft (wat ik betwijfel) en jij in Nederland, dan is het maar de vraag of de relatie überhaupt kans van slagen heeft.

04-04-2017, 08:50
Zoek aub iemand uit Nederland. Genoeg Marokkanen hier.

Mannen zijn leugenaars
Marokkaanse mannen hebben hun doctoraal in liegen
Marokkaanse mannen uit Marokko zijn de professoren op de universiteit der liegen waar de marokkaanse man (uit nl) slechts het diploma heeft.
Marokkaanse mannen uit Marokko die geen eens een visum friends & family krijgen betekent gewoon dat hij niet genoeg binding heeft met marokko (lees: geen goede baan ofzo). En deze laatste groep hebben de hele term liegen uitgevonden. De studie drchter en zijn de universiteit begonnen der liegen.



TRAP ER NIET IN.
Voor advies mag je mij pmen. Ze liegen alles bij elkaar.


Juist JUIST als je denkt: maar mijn vriend niet. Adviseer ik je om mij te pmen. Dan hoort hij namelijk bij de laatste categorie.


Allereerst. Ik hoef geen man uit Marokko. Echt niet, maar ik kan je heel makkelijk laten zien dat het klootzakken zijn. Ook hij!

04-04-2017, 09:51



Citaat door Zemmita:
Zoek aub iemand uit Nederland. Genoeg Marokkanen hier.

Mannen zijn leugenaars
Marokkaanse mannen hebben hun doctoraal in liegen
Marokkaanse mannen uit Marokko zijn de professoren op de universiteit der liegen waar de marokkaanse man (uit nl) slechts het diploma heeft.
Marokkaanse mannen uit Marokko die geen eens een visum friends & family krijgen betekent gewoon dat hij niet genoeg binding heeft met marokko (lees: geen goede baan ofzo). En deze laatste groep hebben de hele term liegen uitgevonden. De studie drchter en zijn de universiteit begonnen der liegen.



TRAP ER NIET IN.
Voor advies mag je mij pmen. Ze liegen alles bij elkaar.


Juist JUIST als je denkt: maar mijn vriend niet. Adviseer ik je om mij te pmen. Dan hoort hij namelijk bij de laatste categorie.


Allereerst. Ik hoef geen man uit Marokko. Echt niet, maar ik kan je heel makkelijk laten zien dat het klootzakken zijn. Ook hij!

04-04-2017, 10:19
Elke Marokkaan dat geen eigen bankrekening heeft, of sterker gezegd onvoldoende geld op de rekening zal automatisch worden afgewezen.

Dus waarschijnlijk heeft hij al het geld dat je hem hebt opgestuurd opgemaakt!

04-04-2017, 20:23

Citaat door miharbi:
Elke Marokkaan dat geen eigen bankrekening heeft, of sterker gezegd onvoldoende geld op de rekening zal automatisch worden afgewezen.

Dus waarschijnlijk heeft hij al het geld dat je hem hebt opgestuurd opgemaakt!
Ikasasan jib

04-04-2017, 23:06
Heeft hij misschien familie in Spanje? Daar blijkt het namelijk veel makkelijker te zijn zonder veel gedoe. En hij kan gewoon direct naar Nederland vliegen.

Ze kunnen over van alles moeilijk doen namelijk. Ik heb het voor mijn oma geregeld en zonder connecties zou het zelfs voor haar moeilijk zijn geweest. Vooral als het om de eerste keer gaat.

05-04-2017, 09:12

Citaat door vacaciones:
Ikasasan jib
En als je een heel jaar onder een bepaald bedrag zit zullen ze jouw bankrening sluiten zonder dat je het doorhebt. Dan ben je maar 200/300 euro kwijt, dikke oplichters!

05-04-2017, 19:40

Citaat door miharbi:
En als je een heel jaar onder een bepaald bedrag zit zullen ze jouw bankrening sluiten zonder dat je het doorhebt. Dan ben je maar 200/300 euro kwijt, dikke oplichters!
Bank chaabi?

05-04-2017, 20:26

Citaat door Zemmita:
Zoek aub iemand uit Nederland. Genoeg Marokkanen hier.

Mannen zijn leugenaars
Marokkaanse mannen hebben hun doctoraal in liegen
Marokkaanse mannen uit Marokko zijn de professoren op de universiteit der liegen waar de marokkaanse man (uit nl) slechts het diploma heeft.
Marokkaanse mannen uit Marokko die geen eens een visum friends & family krijgen betekent gewoon dat hij niet genoeg binding heeft met marokko (lees: geen goede baan ofzo). En deze laatste groep hebben de hele term liegen uitgevonden. De studie drchter en zijn de universiteit begonnen der liegen.



TRAP ER NIET IN.
Voor advies mag je mij pmen. Ze liegen alles bij elkaar.


Juist JUIST als je denkt: maar mijn vriend niet. Adviseer ik je om mij te pmen. Dan hoort hij namelijk bij de laatste categorie.


Allereerst. Ik hoef geen man uit Marokko. Echt niet, maar ik kan je heel makkelijk laten zien dat het klootzakken zijn. Ook hij!

06-04-2017, 09:06

Citaat door vacaciones:
Bank chaabi?
Onder andere!