Bekijk volle/desktop versie : Drie daagse conferentie - Shaykh Sulaymān ar Ruhaylee.



Pagina's : [1] 2 3

24-03-2017, 11:26


Biografie van de Shaykh:

Velen van ons kennen de shaych enkel bij naam en gezicht van zijn (online) lezingen. Daarom leek het ons als organisatie van de dawrah een goed idee om in het kort stil te staan bij zijn biografie.

De shaych vertelt over zichzelf (op verzoek van zijn studenten):

Geboortejaar en plaats

Ik ben geboren en getogen in Medina, stad van de profeet vrede zij met hem. En Allah vraag ik om mij te doen sterven in deze stad.

Ik ben geboren in het jaar 1386 Hidjri. (We leven nu in het jaar 1438. Dat wil zeggen dat de shaych dus 52 jaar is.)

Ik ben getrouwd met één vrouw en heb zeven kinderen, waarvan vijf jongens.

Pad van kennis

Ik ben begonnen met het opdoen van kennis in de moskee van de profeet vrede zij met hem. Nog voordat ik begon aan het reguliere onderwijs.

Voor mijn zesde woonde ik al een aantal zittingen bij van Shaych al-Ameen (dat was een hele grote geleerde in uitleg van de Koran).

Daarnaast heb ik zittingen bijgewoond van Shaych al-Albaani, Shaych bin Baaz en Shaych al-Uthaimeen. (De drie grote geleerden van deze tijd).

Hij vertelt dat hij zijn vroege interesse voor de zittingen van kennis - na Allah - aan zijn vader te danken heeft. Die woonde deze namelijk ook bij.

De shaych vervolgt en vertelt dat hij op zijn zesde is begonnen met het memoriseren van de Koran en voor zijn tiende had hij - met de gunst van Allah - de gehele Koran gememoriseerd.

De shaych heeft zijn bachelor, master, en doctoraal behaald aan de Islamitische universiteit van Medina. Eén van zijn leraren gedurende zijn studie was de edele shaych Abdessalam as-Suhaymi en shaych Saalih as-Suhaymi.

De shaych vertelt dat hij en een andere student qua cijfers altijd als eerste eindigden van de hele universiteit.

De shaych is gelijk na het behalen van zijn bachelor aangesteld als leraar aan de islamitische universiteit van Medina. En zodoende doorgegaan met doceren totdat hij is gepromoveerd tot professor die les geeft aan de Master en Doctoraal leerlingen. Dit doet hij tot op de dag van vandaag.

Zijn functies

De shaych bekleedt vele functies binnen Saudi Arabië. Een aantal daarvan:

- Professor aan de islamitische universiteit van Medina
- Leraar in moskee van de profeet vrede zij met hem
- Lid van het adviesorgaan van opgepakte 'terroristen'
- Lid van het adviesorgaan aan het 'hoofdkantoor' van de religieuze politie.

Dit was in het beknopt de biografie van de shaych ontleend aan zijn officiële website: http://www.sualruhaily.com

Moge Allah de shaych vermeerderen van Zijn gunsten en ons allen doen profiteren van zijn bezoek.

Team Moskee al-Islaam

24-03-2017, 13:44


Dit is goed nieuws, in chaa'Allah.

24-03-2017, 19:08
Super nieuws.

24-03-2017, 20:37
voor degene die hem niet kennen:


[video=youtube;UrLnkWHQK-w]https://www.youtube.com/watch?v=UrLnkWHQK-w[/video]

25-03-2017, 15:45


Biografie van de Shaykh:

Velen van ons kennen de shaych enkel bij naam en gezicht van zijn (online) lezingen. Daarom leek het ons als organisatie van de dawrah een goed idee om in het kort stil te staan bij zijn biografie.

De shaych vertelt over zichzelf (op verzoek van zijn studenten):

Geboortejaar en plaats

Ik ben geboren en getogen in Medina, stad van de profeet vrede zij met hem. En Allah vraag ik om mij te doen sterven in deze stad.

Ik ben geboren in het jaar 1386 Hidjri. (We leven nu in het jaar 1438. Dat wil zeggen dat de shaych dus 52 jaar is.)

Ik ben getrouwd met één vrouw en heb zeven kinderen, waarvan vijf jongens.

Pad van kennis

Ik ben begonnen met het opdoen van kennis in de moskee van de profeet vrede zij met hem. Nog voordat ik begon aan het reguliere onderwijs.

Voor mijn zesde woonde ik al een aantal zittingen bij van Shaych al-Ameen (dat was een hele grote geleerde in uitleg van de Koran).

Daarnaast heb ik zittingen bijgewoond van Shaych al-Albaani, Shaych bin Baaz en Shaych al-Uthaimeen. (De drie grote geleerden van deze tijd).

Hij vertelt dat hij zijn vroege interesse voor de zittingen van kennis - na Allah - aan zijn vader te danken heeft. Die woonde deze namelijk ook bij.

De shaych vervolgt en vertelt dat hij op zijn zesde is begonnen met het memoriseren van de Koran en voor zijn tiende had hij - met de gunst van Allah - de gehele Koran gememoriseerd.

De shaych heeft zijn bachelor, master, en doctoraal behaald aan de Islamitische universiteit van Medina. Eén van zijn leraren gedurende zijn studie was de edele shaych Abdessalam as-Suhaymi en shaych Saalih as-Suhaymi.

De shaych vertelt dat hij en een andere student qua cijfers altijd als eerste eindigden van de hele universiteit.

De shaych is gelijk na het behalen van zijn bachelor aangesteld als leraar aan de islamitische universiteit van Medina. En zodoende doorgegaan met doceren totdat hij is gepromoveerd tot professor die les geeft aan de Master en Doctoraal leerlingen. Dit doet hij tot op de dag van vandaag.

Zijn functies

De shaych bekleedt vele functies binnen Saudi Arabië. Een aantal daarvan:

- Professor aan de islamitische universiteit van Medina
- Leraar in moskee van de profeet vrede zij met hem
- Lid van het adviesorgaan van opgepakte 'terroristen'
- Lid van het adviesorgaan aan het 'hoofdkantoor' van de religieuze politie.

Dit was in het beknopt de biografie van de shaych ontleend aan zijn officiële website: http://www.sualruhaily.com

Moge Allah de shaych vermeerderen van Zijn gunsten en ons allen doen profiteren van zijn bezoek.

Team Moskee al-Islaam

26-03-2017, 21:24

27-03-2017, 00:19

Citaat door Hidayah.:
djazakillahugayran voor de programma

27-03-2017, 11:43
Kei jammer dat het niet zaterdag, zondag is, maandag en dinsdag moet ik werken : (

27-03-2017, 12:11
Je kunt zondag nog gaan. Meest profijtvolle dag.

30-03-2017, 11:50
De tijden staan er niet bij

30-03-2017, 13:47
Jawel, 1e pagina een beetje door scrollen.

01-04-2017, 15:22
Hij is NU live te beluisteren >>>>>> http://mixlr.com/massjid-ar-rahman/

01-04-2017, 23:39


Kan niet wachten.. Up!

02-04-2017, 08:20
Ook al op? Hhh.

02-04-2017, 08:55
Vertrouw deze neppe sheikh voor geen ene meter.
Ik vind hem maar zo vals en hypocriet als de pest.

Pagina's : [1] 2 3