Bekijk volle/desktop versie : Van liefde tot vijand



Pagina's : [1] 2

21-03-2017, 21:43
Ik luisterde naar een nummer, hoorde "Mon ami, a mes futur ennemi", en dacht aan het verleden.. hoe kan het dat die ex in het begin een "ami" was en na verloop van tijd veranderde in een ennemi? Schatten we mensen verkeerd in en leren we ze beter kennen of is het wat anders?

22-03-2017, 10:55


Ze zeggen niet voor niets: haat en liefde staan dicht bij elkaar. het ene moment ben je volledig in de ban van je grote liefde, het andere moment walg je van die zelfde persoon.

22-03-2017, 11:00

Citaat door CoveredSecrets:
Ze zeggen niet voor niets: haat en liefde staan dicht bij elkaar. het ene moment ben je volledig in de ban van je grote liefde, het andere moment walg je van die zelfde persoon.
Exactly!

22-03-2017, 11:21
Iemand van wie je houdt en voor wie je je hart hebt geopend. Als diegene jou een dolkstoot in de rug geeft en jou belazerd, dan kun je diegene meer haten dan iemand anders die jou wat aandoet.

Simpel voorbeeld: een persoon die ik niet ken steelt wat van mij of liegt tegen mij, ik word boos en ik haat hem hierom en klaar. Maar als die persoon die van je steelt of tegen je liegt je partner is van wie je houdt, dan zou ik nog meer boos zijn dan bij een dief/leugenaar die ik niet ken.

---------------------------


Verder zou ik niet je zonden openbaren en het luisteren van muziek laten.

Van `Abdoellaah ibn Ahmed ibn Hanbal die heeft gezegd: “Ik vroeg mijn vader over muziek, en hij antwoordde: “Het verrast me niet dat muziek hypocrisie ontwikkelt in het hart.” Sahieh: Overgeleverd door al-Khallaal in al-Amr bil Ma`roef wan Nahie `anil Moenkar (p. 142). En Ibnoel Djowzie heeft het ook vermeld in Talbies Iblies (p. 280).

Op gezag van Ishaaq ibn `Iesaa at-Tabbaa` die Maalik ibn Anas vroeg over wat de mensen van al-Madienah van muziek vonden. Hij antwoordde: “Voorwaar, diegenen die dat doen worden door ons als foessaaq (zondaars) beschouwd!!! Sahieh: Overgeleverd door al-Khallaal in al Amr bil Ma`roof wan Nahie `anil Moenkar (p.142) en IbnoelDjawzie
in Talblies Iblies (p.282) op gezag van `Abdoellaah ibn Ahmed op gezag van zijn vader, op gezag van Ishaaq. Ik (Shaych Fawzie) zeg: zijn isnaad is sahieh en deze is authentiek verklaard door al-Albaanie in Tahriemoel Aalaatit Tarab (p.98)

22-03-2017, 15:31


Zoals Shakespeare zei..

'Love me or hate. Both are in my favor.. If you love me, I'll be always in your heart.. If you hate me, I'll always be in your mind..'

Het lijkt soms wel of het beide een onderdeel is van een emotie. Haat en liefde zijn diep aan elkaar verbonden. Maar toch zo verschillend. Hoe dan ook herinner je die gene. Of het nou uit pijnlijke momenten voortvloeit.. of zoete.

22-03-2017, 16:03

Citaat door Cecil:
Zoals Shakespeare zei..

'Love me or hate. Both are in my favor.. If you love me, I'll be always in your heart.. If you hate me, I'll always be in your mind..'

Het lijkt soms wel of het beide een onderdeel is van een emotie. Haat en liefde zijn diep aan elkaar verbonden. Maar toch zo verschillend. Hoe dan ook herinner je die gene. Of het nou uit pijnlijke momenten voortvloeit.. of zoete.
Juist verwoord!

22-03-2017, 16:13
I donnow, maar k haat niemand. Weleens gehouden van iemand en die persoon gehaat om iets maar uiteindelijk laat ik het los, laat het niet aan me vreten!
De reden dat je iemand blijft haten is omdat je het niet los kunt laten, je probeert ergens bij te komen met je hoofd (iets dat diegene je bijv aangedaan heeft waardoor je hem of haar bent gaan haten)
Maar je zult daar nooit komen en antwoorden zul je nooit krijgen omdat jij diegene niet bent en nooit zult zijn, iedereen heeft zijn redenen/gevoelens die hem of haar toe bepaalde daden zetten, de een heeft een geweten en zegt het spijt me, i didn't know what i was do'in en de ander blamed jou en ziet zichzelf als engel.
Hoe? en waarom? die antwoorden zijn bij allah swt, daar laat ik het bij en judgement ook. Als iemand me wat aandoet laat ik het daar het liefst bij, degene die alles ziet en in onze harten kan kijken en onze intenties ziet, is watching!

22-03-2017, 16:15
Meestal ligt het aan hoe het afscheid is verlopen.

22-03-2017, 17:00
Iemand die je niks doet kun je ook niet haten. Simpel he kiddos.

22-03-2017, 17:11

Citaat door Asfoureh:
Iemand die je niks doet kun je ook niet haten. Simpel he kiddos.
Ligt eraan ook. Uit sommige handelingen kan je niks anders dan kwade bedoelingen achter zien. In andere gevallen kan een goede bedoeling een verkeerde handeling hebben gedreven... xzucht

22-03-2017, 17:13

Citaat door Edge:
Ligt eraan ook. Uit sommige handelingen kan je niks anders dan kwade bedoelingen achter zien. In andere gevallen kan een goede bedoeling een verkeerde handeling hebben gedreven... xzucht
Deze moet je even nader verklaren.

22-03-2017, 17:24

Citaat door Asfoureh:
Deze moet je even nader verklaren.
Ik legde de nadruk op intentie, maar bij nader inzien denk ik dat het meer ligt aan hoe iets aankomt. Ik begrijp wat je bedoelt met niks doen, maar 'niks doen' kan bij wijze van ook zorgen voor vijandigheid. Het is eigenlijk niet zo moeilijk als beiden volledig hun best doen om elkaar ten alle tijden gerust te stellen. Ten alle tijden benaderbaar en bereikbaar zijn voor elkaar etc

22-03-2017, 18:28



Citaat door Edge:
Ik legde de nadruk op intentie, maar bij nader inzien denk ik dat het meer ligt aan hoe iets aankomt. Ik begrijp wat je bedoelt met niks doen, maar 'niks doen' kan bij wijze van ook zorgen voor vijandigheid. Het is eigenlijk niet zo moeilijk als beiden volledig hun best doen om elkaar ten alle tijden gerust te stellen. Ten alle tijden benaderbaar en bereikbaar zijn voor elkaar etc
Ik denk dat de meeste het nieteens echt door hebben of er echt bij stilstaan, haat is ook een emotie, en emoties kun je niet reguleren.
Toch denk ik wel dat veel haat verwarren met andere emoties..iemand echt haten dat gaat nl best ver. Tis denk ik eerder gewoon teleurstelling en een gevoel van falen.

Ik zeg wel altijd dat degene die haat daarmee enkel zijn/haar true colors laat zien. Dan doe je er je voordeel mee wat mij betreft en laat je het achter je.

22-03-2017, 23:49
Dan was het geen echte liefde geweest.

23-03-2017, 00:03

Citaat door Umm-Suhayla:
Dan was het geen echte liefde geweest.
Zou je denken? Denk dat je die conclusie niet te snel moet trekken.

Pagina's : [1] 2