Bekijk volle/desktop versie : Werkgever mag hoofddoek verbieden



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

14-03-2017, 10:28
Een bedrijf mag een werkneemster verbieden een hoofddoek te dragen op de werkvloer. Dat is geen discriminatie, maar dan moet het verbod wel zijn gebaseerd op een bedrijfsreglement waarin de onderneming het zichtbaar dragen van enig politiek, filosofisch of religieus teken verbiedt.

Dat heeft het Europees Hof van Justitie vandaag geoordeeld. Het hof volgt hiermee het advies dat de advocaat-generaal vorig jaar gaf.

De zaak draait om een moslima die als receptioniste werkte bij de Belgische onderneming G4S. Samira Achbita werd in 2006 ontslagen toen ze na drie jaar in dienst een hoofddoek ging dragen. De wens van een werkgever om tegenover zijn klanten neutraliteit te willen uitstralen is legitiem, aldus het hof, met name wanneer dat geldt voor de werknemers die contact met klanten hebben.

Het Belgische Hof van Cassatie had de zaak voorgelegd aan het hof in Luxemburg.

http://www.ad.nl/binnenland/werkgever-mag-hoofddoek-verbieden~a6f3a4ae/

14-03-2017, 11:07


Uitkering aanvragen

14-03-2017, 11:11

Citaat door touzaniabdelos:
Uitkering aanvragen
Krijg je niet als je gewoon kan werken of als je partner werk heeft.

14-03-2017, 11:13

Citaat door Baxi:
Krijg je niet als je gewoon kan werken of als je partner werk heeft.
Je bouwt je sociale rechten op wanneer je ontslagen bent zonder iets misdaan te hebben gedaan heb je recht op een uitkering

14-03-2017, 11:15



Citaat door touzaniabdelos:
Je bouwt je sociale rechten op wanneer je ontslagen bent zonder iets misdaan te hebben gedaan heb je recht op een uitkering
Uiteraard, maar WW is geen uitkering, maar een verzekering. Na max 38 maanden val je terug in de bijstand, en die krijg je in principe niet als je werk weigert.

14-03-2017, 11:16
[QUOTE=Baxi;132233355]Uiteraard, maar WW is geen uitkering, maar een verzekering. Na max 38 maanden val je terug in de bijstand, en die krijg je in principe niet als je werk

In belgie is het doppen

14-03-2017, 11:38
Terecht. Dit is geen discriminatie, aangezien alle werknemers wordt verboden om religieuze uitingen te dragen. Hieronder vallen dus ook hoofddoekjes. Iedereen is gelijk. Zo mogen joden ook geen keppeltje dragen bijvoorbeeld..

Hoezo begon ze na 3 jaar opeens een hoofddoek te dragen, terwijl het bedrijfsreglement zichtbare religieuze uitingen duidelijk verbiedt? Dan vraag je toch zelf om problemen?

14-03-2017, 11:39

Citaat door Darkzeven66:
Terecht. Dit is geen discriminatie, aangezien alle werknemers wordt verboden om religieuze uitingen te dragen. Hieronder vallen dus ook hoofddoekjes. Iedereen is gelijk. Zo mogen joden ook geen keppeltje dragen bijvoorbeeld..

Hoezo begon ze na 3 jaar opeens een hoofddoek te dragen, terwijl het bedrijfsreglement zichtbare religieuze uitingen duidelijk verbiedt? Dan vraag je toch zelf om problemen?
een kruis kan je makkelijk verbergen he kaffer

14-03-2017, 11:40

Citaat door touzaniabdelos:
een kruis kan je makkelijk verbergen he kaffer
Een hoofddoek kan je ook om je nek hangen natuurlijk. Dan heet het gewoon een doek.

14-03-2017, 11:41

Citaat door Baxi:
Een hoofddoek kan je ook om je nek hangen natuurlijk. Dan heet het gewoon een doek.
beste kaffer jij kan ook gewoon moslim worden dan noem ik je ook geen kaffer meer

14-03-2017, 11:47

Citaat door touzaniabdelos:
beste kaffer jij kan ook gewoon moslim worden dan noem ik je ook geen kaffer meer
Noem mij gerust een kaffer hoor. Daar raak je mij totaal niet mee. Het laat wel zien wat voor een racist jij bent, dat wel, maar dat vind je kennelijk ook geen probleem.

14-03-2017, 12:12

Citaat door Baxi:
Noem mij gerust een kaffer hoor. Daar raak je mij totaal niet mee. Het laat wel zien wat voor een racist jij bent, dat wel, maar dat vind je kennelijk ook geen probleem.
Overigens moet je ook eens opzoeken in welke context het woord kaffer vooral ook werd gebruikt. Namelijk door de Islamitische slavenhandelaren in Afrika. Touz, fijne slavenhandelaar van me.

14-03-2017, 12:30



Citaat door Baxi:
Noem mij gerust een kaffer hoor. Daar raak je mij totaal niet mee. Het laat wel zien wat voor een racist jij bent, dat wel, maar dat vind je kennelijk ook geen probleem.
nee jij bent geen broeder maar een ongelovige dat heeft niets met racisme te maken zoek eens op wat racisme inhoud

14-03-2017, 12:31

Citaat door Nescio:
Overigens moet je ook eens opzoeken in welke context het woord kaffer vooral ook werd gebruikt. Namelijk door de Islamitische slavenhandelaren in Afrika. Touz, fijne slavenhandelaar van me.
met wie ben ik nu in discussie met jou of bakske

Touh kaffer = waarheid verbergen

14-03-2017, 12:46

Citaat door touzaniabdelos:
nee jij bent geen broeder maar een ongelovige dat heeft niets met racisme te maken zoek eens op wat racisme inhoud
Als jij gelovigen en kaffers gelijk zou behandelen zou je een punt hebben. Je noemt me echter kaffer om aan te geven dat je, ongeacht wat ik zeg, me toch niet serieus neemt.

En dat, beste Touz, is toch echt racisme. Onderscheid maken op basis van geloof. Je weet wel, hetgene waar jij zo vreselijk op tegen zegt te zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11