Bekijk volle/desktop versie : Het Zwaard en de Pen



Pagina's : [1] 2

02-05-2005, 18:36

Citaat door Qur`an Sunnah:




[SIZE=4]In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle




Het zwaard en de pen zijn instrumenten van handelingen en spraak. Zij zijn de steun van de naties; enig natie van hen beroofd zal in kracht ontbreken. Zij zijn de zuilen van autoriteit die aankondigt wie vernederd en in status verhoogd zullen worden, en aan het voorste deel van de discussie voortkomt wat geïmpliceerd is en wat verklaard is. Ongeveer dacht ik welk van hen waardiger van trots en status is, dus heb ik een rechtbank bijeenkomst georganiseerd om hen te beoordelen, waarin ik hen afschilderde als vertoning voor de rechtszaak, en gunde hun een gelijke steun van eer en een innerlijke stem.

De Pen zei:

Het zal gedragslijn bewegen en zijn anker neerzetten in de Naam van Allâh. Bij de dag wanneer de zon in helderheid verschijnt en bij de nacht als het de zon verbergt. Voort; Alle Lof voor Allâh, Die de pen creëerde, Die hem met eed eerde, Die hem het eerst creëerde, Die het papier met zijn tak verfraaide, precies zoals Hij de takken verfraaide met verlof. Vrede zij met diegene die zei, “De pennen zijn gedroogd,” de pen heeft beheersing gewonnen, en hij die met zeven pennen schrijft is van de klasse van het boek in de zeven hemelen. Lot en voorbestemming hebben hun gedragslijn gekruist, en hebben de tong in zijn geboden en verboden vervangen. Hoeveel stoten en steken heeft het gemaakt dan de zwarte en de blanken; het heeft in de verte gevochten en sneed van dichtbij om zijn oogleden te vullen – wat verbind de pen op de manier hoe de mensen het gehoorzamen, en hoe het in het vooruitzicht al het andere verloopt.

Het Zwaard zei:

In de Naam van Allâh Die verlaagt en verhoogt, “Wij hebben ijzer nedergezonden, waardoor grote strijd doch ook grote voordelen voor het mensdom ontstaan [1] Voort; Alle lof voor Allâh Die het vers van het zwaard openbaarde, waardoor Hij de wond deed toenemen en beveiligde de angst over landen. Vrede zij met diegene die het zwaard gebruikte om uit te voeren wat door de pennen op de pagina’s is geschreven om over de leiders te oordelen, en over zijn familie en Metgezellen wiens zwaarden en hun randen gescherpt werden om de vijanden af te snijden. Het zwaard heeft een geweldige macht en sterke autoriteit, het wist de lijnen van welsprekendheid en durft wat niet aangedurfd wordt; hij die toevlucht naar iets anders zoekt om de vijand te onderwerpen zal langzaam aflopen – en wanneer niet, wanneer definieert limiet van de randen tussen ernst en toneelstuk?

Indien de pen een getuige is, dan is het zwaard een rechter; en indien de pen voor kwasterij een kwestie benadert, dan zal het zwaard hem met een snelle beweging breken. Hiermee werd de godsdienst verlicht, en het is een middel voor het onderdrukken van trots. De hand van onze Profeet (vrede zij met hem) droeg hem naar de uitsluiting van de pen, waardoor het duidelijk onder de naties geëerd werd. Paradijs is onder zijn schaduwen - voornamelijk wanneer het onbeschermd is zodat u de stortvloed van bloed doorheen ziet vloeien.

De hemel van zijn schede versiert door de sterren, en hij sprak de waarheid die zei, “Het zwaard brengt eerlijker nieuws dan anderen.” De drager zal het niet misbruiken noch behandelt het met de fooien van zijn vingers zoals de pen. Het is niet zoals een pen die op mensen lijkt die van hun kledingstukken ontkleed zijn, en draaiden hun hoofden zoals gezegd; echter, het is alsof het zwaard van vloeiende water werd gecreëerd of heldere ster, evenwichtig. Het is een kostbare edelsteen die niet gekocht kan worden voor een waardeloze prijs zoals de pen. Het lijdt niet als de pen van zwartheid en uitwissing. Hoeveel sporen van realiteit kan het vertellen, of de realiteit van een spoor? In de schede van de mensen is het zwaard de maat in een oorlog, en dus werd het klaar gemaakt voor oorlog.

De Pen zei:

Of is datgene in versiering gebracht, en kan het in een discussie zichzelf niet verklaren? Hij schept op terwijl hij links is geplaatst en ik rechts ben geplaatst? Ik ben getroffen met het intellect en u betroffen met de echo's - u bent een werktuig van dood! U wordt enkel zacht na het binnengaan van de vlammen, en u bent enkel voor een geweldige zonde gescherpt. U bent nuttig voor enkel een uur van tijd, terwijl ik mijn leven in gehoorzaamheid uitgeef. U bent gebruikt voor het veroorzaken van angst en ik voor het creëren van verlangen. Indien uw visie één van ijzer is, dan is mijn visie één van gouden water. Waar plaatst uw traditie van mijn inspanning, en waar plaatst uw de onzuiverheid van bloed van de zuiverheid van mijn inkt?

Het Zwaard zei:

Zijn de gelijken van jouw verwijten de gelijken van bloed? Zolang ik bekwaamd ben bevel te geven aan de messen zich te nestelen, ben ik net als de hekzen wanneer zij in de knopen blazen, O arme. Uw lijk is verwijderd van het leven, uw neus is gespleten en uw tong gebroken. Wee jij! Indien u voor het samenstellen van poëzie verzamelingen wordt gebruikt dan bent uw een getreurde kasbediende, voor een compositie bent u de dienaar van een meester, voor informatie bent u een bekritiseerde magiër, voor de jurist bent u ontoereikend in kennis, voor de dichter bent u een misdeelde bedelaar, voor de getuige bent u een vergiftigde lafaard, of voor de leraar dan de Eeuwig levende, de Zelf Onderhouder. Wat ik betreft, ik heb een poetsend gezicht, decoratie, juwelen en ontzag, en wanneer ik onbeschermd ben. Stijg ik op de preekstoel en ben ik met autoriteit bezeten, maar u bent net een kluizenaar. Ik steek het pad over en breek de banden.

De Pen zei:

Ik, ik ben de zoon van het water uit de hemel, de metgezel van de kreek, de bondgenoot van de lucht! Maar u, u bent de zoon van het vuur en rook, de verstrooier van jaren, de verrader van broeders! U scheidt wat niet gescheiden zou moeten worden, en u breekt wat Allâh beval aan deel te nemen. Inderdaad, het zwaard zet aan tot minachting, en verdikt zijn hals, en werd kokend water te drinken gegeven dat zijn darmen verscheurden. O verslinden van onenigheid, O werktuig van de dood, O ziek beschouwende, O twee bezichtigde, hoeveel heeft u vernietigd en geëxecuteerd? En hoeveel heeft u weduwnaar en wees gemaakt?

Het Zwaard zei:

O zoon van slijk! Bent u niet mager wanneer u in slijk bent? Hoeveel tijden bent u de tegenovergestelde weg gevloeid, en gedroeg u zich op een verminderende manier, vervalst en vervormd, onbepaald en gedefinieerde, schreef lijnen van satire en belediging, en vereeuwigde schande en laster? Verheugt over uw buitensporige pracht en de kracht van uw angst. Indien u de getuige van mijn pagina's tegen de zwartheid van de jouwe meet, verzacht dan uw toespraak want uw leven is voor maar een korte tijd. Verfraai uw reactie want ik heb zijn macht, en verminder uw hardheid, en draai uw aandacht van het bloed in mijn gezicht naar de lelijkheid van de jouwe weg. Indien niet, dan zal mijn zachtste slag u ontwortelen en onttrekken van uw oorsprong, om te irrigeren wie van uw hout afwezig was, en als een landbouwer uw huid afsnijden indien zij u riepen.
.

02-05-2005, 18:48


Amien ... Dus zonder de Pen kan het Zwaard een ander onterecht pijn doen en de Pen kan zonder het Zwaard Gods geboden niet onderhouden?

Mooi stuk

09-05-2005, 17:35
Voor Meer Video's & Lezingen ga naar:

http://groups.msn.com/mowahidin/general.msnw?action=get_message&mview=1&ID_Message =35

10-05-2005, 16:28





[SIZE=4][FONT=Garamond]“Wij hebben ijzer nedergezonden, waardoor grote strijd doch ook grote voordelen voor het mensdom ontstaan”


22-05-2005, 18:17


mashaALLAH.

05-07-2005, 13:42

Citaat door ontwaking:
Voor Meer Video's & Lezingen ga naar:

http://groups.msn.com/mowahidin/general.msnw?action=get_message&mview=1&ID_Message =35
Ligt het aan mij of doet de site het niet meer?

05-07-2005, 20:45
Doet het niet meer, allang niet meer.

Ik mis trouwens ontwaking, hij had altijd van die ontroerende verhalen.

03-08-2005, 16:57
Ik blijf het zeggen.....

zeer bewonderenswaardig hoe de schrijver de spirituele reis beschrijft van deze twee.

18-11-2005, 13:50
Ik blijf geloven dat er nog vele dit zullen lezen insha Allah


18-11-2005, 14:13

18-11-2005, 15:38
Prachtig uitééngezet.

18-11-2005, 15:39

Citaat door Tarik15:
verveeel je je aghie?? zozo mashallaaah

18-11-2005, 15:44


Nee hoor

21-11-2005, 12:48
mashallaaah

10-03-2006, 15:37
Opwaarts.

Pagina's : [1] 2