Bekijk volle/desktop versie : Mogelijk militaire confrontatie met Polisario @ Guerguerat, troepenbewegingen op gang



Pagina's : [1] 2

10-03-2017, 16:06
Salaam wa 3aleikoum ighwane,

Zoals ik het bekijk gaat de bom barsten aan de zuidelijke grens met Mauritannie. Polisario die zich niet wil terugtrekken conform de eisen van de wapenstilstand en Marokkaanse vrachtwagens intimideert en terroriseert, zodoende de doorgang/export bemoeilijkt naar onze afrikaanse buren.

Dit terwijl Marokko zich eerder eenzijdig heeft teruggetrokken uit het gebied.

Conform internationale recht is dit verboden aangezien de wederzijdse handel tussen landen niet belemmerd mag worden. Een directe provocatie van Polisario om een militaire reactie van Marokko te ontlokken, waarop de Polisario zich gaat profileren als een onschuldige verzetsbeweging die strijdt om een nobele daad en Marokko de agressor is.

De waarheid is echter dat het gebied een broednest is geworden voor terrorisme en drugshandel, allebei waar Polisario direct mee te linken is, volgens internationale rapporten.

Het valt op dat de spanningen flink op gang zijn gekomen sinds Marokko is toegetreden tot de afrikaanse unie, gasleiding met Nigeria, en wil toetreden tot EcoWas.

Algerijnse troepenbeweging bij de Marokkaanse berm zijn waargenomen om de Polisario te ondersteunen. Marokko heeft alle troepen teruggeroepen van vakantie en in staat van paraatheid gebracht.

Dit allemaal bij elkaar opgeteld is een recept voor totale vernietiging.

Bron: hespress, lakome, jaridatalyawm

10-03-2017, 16:45


Ze zijn gewaarschuwd polisario

10-03-2017, 16:51

Citaat door Anti-mushrikeen:
Ze zijn gewaarschuwd polisario
Ik vind dat Marokko het recht heeft om zijn grondgebied te beschermen tegen dat gespuis. Marokko's wetten gelden daar, een door Algerije gesteunde beweging bestaant uit wat zwervers genaamd de Polisario heeft geen ene legitieme autoriteit over het gebied.

Algerije staat klaar om hen te ondersteunen aangezien de 3e divisie van algerije dichtbij is gekomen.

Het is een zanden grensregio zonder burgers. Mooi, dus geen menselijke schilden, of dooie kids als het bommen gaat regenen daar.

Man tegen man, tot de dood. Dit moet uitgevochten worden.

10-03-2017, 16:55
Ik hoop van niet. Ik hoop dat Marokko het oplost met diplomatie maar als het eraan aankomt al die ratten tot de laatste rat uitroeien.

Die smart bombs die Marokko paar jaar geleden had aangeschaft kunnen nu goed van pas komen.

10-03-2017, 17:00



Citaat door drenkeling1:
Ik hoop van niet. Ik hoop dat Marokko het oplost met diplomatie maar als het eraan aankomt al die ratten tot de laatste rat uitroeien.

Die smart bombs die Marokko paar jaar geleden had aangeschaft kunnen nu goed van pas komen.
tuurlijk gezond verstand moet zegevieren, maar als het toch gaat gebeuren tot de op de laatste rat verdelgen.

Ik persoonlijk ben voor pre emptive strikes op zijn Israelisch

10-03-2017, 17:02

Citaat door F40:
tuurlijk gezond verstand moet zegevieren, maar als het toch gaat gebeuren tot de op de laatste rat verdelgen.

Ik persoonlijk ben voor pre emptive strikes op zijn Israelisch
Laat hun de eerste tik uitdelen. Niemand die dan kan zeggen dat Marokko de agressor is.

Allah, Alwatan, Almalik!

10-03-2017, 17:04

Citaat door drenkeling1:
Laat hun de eerste tik uitdelen. Niemand die dan kan zeggen dat Marokko de agressor is.

Allah, Alwatan, Almalik!
Klopt, en dat is precies wat Marokko doorheeft.

10-03-2017, 17:07
Dit is ook een beproeving voor onze arab broeders fel mashri9. Nu kijken of the GCC ons waardeert of niet.

Als de hel losbarst dan moet men stand by staan, zowel militair als diplomatiek.

10-03-2017, 17:35

Citaat door F40:
Ik vind dat Marokko het recht heeft om zijn grondgebied te beschermen tegen dat gespuis. Marokko's wetten gelden daar, een door Algerije gesteunde beweging bestaant uit wat zwervers genaamd de Polisario heeft geen ene legitieme autoriteit over het gebied.

Algerije staat klaar om hen te ondersteunen aangezien de 3e divisie van algerije dichtbij is gekomen.

Het is een zanden grensregio zonder burgers. Mooi, dus geen menselijke schilden, of dooie kids als het bommen gaat regenen daar.

Man tegen man, tot de dood. Dit moet uitgevochten worden.
Ik ben het met je eens dat we een duidelijke grens moeten stellen met die polisario teroristen meer troepen en tanks naar de grens .

10-03-2017, 18:03

Citaat door Anti-mushrikeen:
Ik ben het met je eens dat we een duidelijke grens moeten stellen met die polisario teroristen meer troepen en tanks naar de grens .
Inderdaad, het is afwachten op de eerste klap. De mauritaanse president probeert de boel te kalmeren. Arme man kan amper zijn grenzen bewaken, dus ik denk dat het op niks gaat lopen.

10-03-2017, 19:12
أعطى الجيش الجزائري، الضوء الأخضر لميليشيات البوليساريو، من أجل بدء “الحرب” على المغرب في الصحراء، بعدما باتت قواته جاهزة بأسلحة متطورة.

وقالت صحيفة “المساء” اليوم الجمعة، إن “جنرالات الجزائر أعطوا الضوء الأخضر لقيادة بوليساريو الانفصالية، للدخول في مناوشات مسلحة مع المغرب، بعدما سلموها معدات حربية جديدة، في محاولة لتغيير مسار التعامل مع الملف من طرف الدول الكبرى في الأمم المتحدة”.

وأوضحت الجريدة بناء على مصادر “دبلوماسية”، أن الجيش الجزائري أعطى لميليشيات بوليساريو سيارات حربية ودبابات متطورة، من أجلا البدء في استهداف المغرب عسكريا.

ويوجد الجيش المغربي في كامل جاهزيته بالصحراء، بعدما أعاد ترتيب أوراقه وتحركاته، فيما يتأهب الجيش الجزائري على بعد كيلومترات شرق الصحراء، هو الآخر لحرب شاملة.

Algerije heeft groen licht gegeven aan haar polisario hoertjes om de aanval te openen op Marokko. Zij hebben hun hoertjes ook bewapend met tanks en oorlogvoertuigen om de internationale publieke opninie te wijzigen.

Algerijnse leger staat aan de oost grens. marokkaans leger is in uiterste staat van paraatheid.

10-03-2017, 19:20

Citaat door Hayret:
over nazi's, haat en vlaggetjes gesproken..
Dit is een nazi vrije topic.

Ga ergens anders je Turkse geloof verkondigen, wij geloven in Allah en niet in Erdogan

10-03-2017, 19:55


Niet goed dit..

15-03-2017, 15:16
Spanningen nemen verder toe, polisario wordt militair ondersteunt door Algerije. algerije heeft haar s400 triumf gericht op Marokko.

De mogelijke dood van Bouteflika zal een oorlog uitlokken om de algerijnse binnenlandse kwestie onder controle te houden.

Frankrijk wilt niet bemiddelen, althans.. we weten niet wat er achter de schermen gebeurt.

Pagina's : [1] 2