Bekijk volle/desktop versie : Van der Laan helpt bij uitvaart Marokkaanse jongen



Pagina's : [1] 2 3

08-03-2017, 13:50
De Amsterdamse burgemeester wil financieel te hulp schieten bij de uitvaart van de jongen die deze week overleed door het opsnuiven van aanstekergas.





Eberhard van der Laan kan daarvoor putten uit een speciaal potje, bedoeld voor kleine financiële bijstand bij dramatische incidenten. De familie kan de begrafenis in Marokko zelf niet volledig zelf bekostigen.

De burgemeester doet deze geste zo'n acht tot tien keer per jaar en het gaat dan meestal om enkele honderden euro's, zegt de woordvoerder. "Dan moet je denken aan mensen die zijn overvallen en met een gebroken raam zitten, of er even een paar uur uit moeten na een tragisch overlijdensgeval. De burgemeester gaat dan langs en kan hulp aanbieden."

Het potje is een afspraak met het college en wordt gevuld door fondsen en stichtingen.

De dertienjarige jongen overleed zondag in Amsterdam. Hij raakte onwel en overleed. Later bleek dat hij door het inademen van aanstekergas een hartstilstand heeft gekregen.

08-03-2017, 16:01


Mooi dat deze man een bijdrage wil leveren. Hij lijdt aan een vergevorderd stadium van kanker heb ik gehoord. Triest.

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un.

08-03-2017, 16:02
Mooi gebaar mag navolging hebben.

08-03-2017, 17:22
Mooi dat er een potje is voor dat soort gevallen

08-03-2017, 17:23


Geweldige burgemeester, man en mens. Love him!

08-03-2017, 18:16
Respect, de burgemeesters van Amsterdam waren altijd toppertjes geweest, zo ook deze.

08-03-2017, 18:47
Goede kerel!! Jammer dat hij de kanker kreeg en niet wilders en een paar van zijn aanhangers hier op Marokko.nl

08-03-2017, 20:14
Van der Laan is 1 van de beste burgemeesters die Amsterdam ooit heeft gehad! Van Thijn en Patijn waren ook goed voor de burgers van Amsterdam en de enige harteloze klojo ooit was Cohen!

08-03-2017, 20:26
Inna lillahi wa inna illahi radijoen.

Hartstikke mooi gebaar van Van der Laan, veel beterschap toegewenst.

08-03-2017, 20:28
Van der Laan heb ik altijd al een goede burgemeester gevonden. Komt op voor alle burgers van zijn stad, ongeacht achtergrond, religie, sexe, politieke voorkeur of aangeboren ziekte/afwijking.
Daar kan Aboutaleb nog een puntje aan zuigen.

Van Thijn en Patijn waren ook goede burgemeesters. Toen de PvdA nog voor en van de gewone man was.
Daar kan über-zionist Asscher nog wat van leren!

08-03-2017, 20:38
Aboutaleb zuigt liever zoals in het andere nieuws advertentie aan 5000 andere blauwe puntjes.

08-03-2017, 20:39

Citaat door _Community_:
Mooi dat deze man een bijdrage wil leveren. Hij lijdt aan een vergevorderd stadium van kanker heb ik gehoord. Triest.

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un.
ik heb die van der laan paar keer mogen ontmoeten, hele warme man.
Net als zijn voorganger job cohen

08-03-2017, 21:01


Aha does er ish un potja geld....hmm

09-03-2017, 00:05
Ik schrik van sommige reacties hier. Zo praat je niet.

09-03-2017, 00:12
Mooi gebaar van deze burgemeester heer Van der Laan

Nooit op zoek om minderheidsgroepen te beledigen of harde woorden tegen uit te spreken om er zelf beter van te worden maar altijd met verstand met zaken omgaan.

Echt een toppoliticus/burgemeester waarvan er weinig zijn, inderdaad net als Job Cohen die werd weggepest door rechtse racisten waardoor de PvdA verraders en ruggestekers hem ook uit de partij hebben gegooid

En wat dat jongetje betreft...Allahi rahmou.. op die leeftijd kun je domme dingen doen

Pagina's : [1] 2 3