Bekijk volle/desktop versie : Marokko beste in arganolie volgens speciale wereldkaart



07-03-2017, 18:02
Geheel verrassend is 't niet, maar als Marokko ergens goed in is dan is het wel in de productie van arganolie.



Het team van "Information is Beautiful" publiceerde een interessante kaart van de wereld. Het onderzocht van alle landen waar ze het beste in zijn. Voor Marokko kwam daar de productie en verkoop van de wereldberoemde arganolie uit. Het is één van Marokko's grootste exportproducten en wordt op tal van verschillende vlakken gebruikt, zowel voor de rechtstreekse consumptie als in de cosmetische wereld.

'Information is Beautiful' komt tot de resultaten door onder andere grote databases als die van de CIA, Wereldbank, Reuters en Forbes te raadplegen. Voor Marokko is de productie van arganolie hetgeen waar het land het beste in is. Grappig is wel om te zien dat Marokko nog best veel geluk heeft met dit resultaat, andere landen scoren juist op zeer negatieve dingen. Om maar een paar opvallende resultaten te noemen: Honduras scoort het best op moord, Namibië doet 't heel goed als het om dodelijke verkeersongelukken gaat en Peru onderscheidt zich in de cocaïne-consumptie.

Arganolie is een heel erg veelzijdig product: je kan het op de traditionele Marokkaanse manier eten met brood, gebruiken voor 't haar of op diverse andere manieren voor de verzorging van het lichaam.

07-03-2017, 18:32


Waha nogal een vergelijkings materiaal.

07-03-2017, 19:43
Hhhhhh inderdaad die is het beste in moord die in verkeersongevallen en marokko in arganolie geweldig toch.

07-03-2017, 20:05
Ma-at,

Inderdaad. Raar maar grappig.

07-03-2017, 20:06


Is al bekend .

07-03-2017, 21:11
En wie verdienen er het meest aan arganolie/producten...

07-03-2017, 21:20

Citaat door -oushen-:
En wie verdienen er het meest aan arganolie/producten...
Volgens mij de Fransen als ik hun prijzen bekijk.

07-03-2017, 21:36

Citaat door -oushen-:
En wie verdienen er het meest aan arganolie/producten...
Ik denk Phd. Dr. le7biba