Bekijk volle/desktop versie : zina plegen



Pagina's : [1] 2

02-05-2005, 15:50
wat voor straf krijg je precies als je zina pleegt

02-05-2005, 16:27


van mij krijg je de doodstraf


steniging?

02-05-2005, 17:28

Citaat door islamiclover:
wat voor straf krijg je precies als je zina pleegt
als je getrouwd bent en je pleegt zinah krijg je in de sharia de doodstraf (steniging) maar daar moeten 4 getuigen voor zijn die het letterlijk gezien hebben

en als je niet getrouwd bent dan krijg je 80 zweep of stokslagen

en het is beter dat je die straf hier in deze denja krijgt want dan is je zonde vergeven en de straf van Allah swt is 10.000 keer erger
maar aangezien de sharia nergens bestaat zijn er veel mensen geript

02-05-2005, 17:39
wat is zina...

02-05-2005, 18:41


ja wat is dat eigenlijk?vreemdgaan, of het met iemand doen terwijl je niet getrouwd bent met diegene

02-05-2005, 19:00
Liever de straf hier dan in het hiernamaals

02-05-2005, 20:20

Citaat door linkinpark:
ja wat is dat eigenlijk?vreemdgaan, of het met iemand doen terwijl je niet getrouwd bent met diegene
het begint al met 1 vrouw in 1 kamer zijn (dat is de weg naar zinah) zinah is uiteindelijk geslachtsgemeenschap met een vrouw of man die niet van jou is

03-05-2005, 01:22
weer iets nieuws geleerd

03-05-2005, 02:09

Citaat door Kareem82:
als je getrouwd bent en je pleegt zinah krijg je in de sharia de doodstraf (steniging) maar daar moeten 4 getuigen voor zijn die het letterlijk gezien hebben

en als je niet getrouwd bent dan krijg je 80 zweep of stokslagen

en het is beter dat je die straf hier in deze denja krijgt want dan is je zonde vergeven en de straf van Allah swt is 10.000 keer erger
maar aangezien de sharia nergens bestaat zijn er veel mensen geript
100 zweepslagen om precies te zijn. 80 stokslagen geldt voor openbare dronkenschap. (Of 40 volgens de malikitische school.) En idd geldt voor het toepassen van de sharia dat de bewijslast dusdanig streng is, dat er in de praktijk vrijwel nooit aan wordt voldaan. En dat verbaast me niets. De sharia heeft immers tot doel om de maatschappij gezond te houden, niet om mensen te onderdrukken. De Islam kent een stricte scheiding dussen openbaar en prive. Als ik me niet vergis is er een hadith die het door iemands raam/in iemands huis kijken haram verklaart.
Verder heeft de mens niet voor niets een vrije wil gekregen. Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig. Maar om te vergeven is wel oprecht berouw noodzakelijk.

salaam aleikoem
Pelopor

03-05-2005, 02:11

Citaat door Sugah_:
Liever de straf hier dan in het hiernamaals
Heb je volkomen gelijk in, zuster. Alhamdoellillah is Hij Meest Barmhartig. La ilaha illallah.

salaam aleikoem
Pelopor

03-05-2005, 02:35

Citaat door islamiclover:
wat voor straf krijg je precies als je zina pleegt
wat ben ej van plan te doen

nx flikke atamshoent

03-05-2005, 06:20

Citaat door camiliaa:
van mij krijg je de doodstraf


steniging?
Waarom bedreig je iemand met de dood die jou of je gezin geen kwaad heeft gedaan? Sociale Eerwraak?

Waarom ben jij zo stom?

03-05-2005, 10:56


wat is zina??

03-05-2005, 12:34

Citaat door blondblauw:
Waarom bedreig je iemand met de dood die jou of je gezin geen kwaad heeft gedaan? Sociale Eerwraak?

Waarom ben jij zo stom?
oke was niet zo bedoeld, had al spijt dat ik die reactie op het forum heb gezet...

ik heb gezien wat vreemdgaan kan doen met de mens, en vind dit de ergste vorm van bedriegen..

en hoezo eerwraak, weet je wel wat eerwraak is? de redenen die daaraan ten grondslag liggen zijn onmenselijk. de straf die men krijgt op zina plegen ligt verankerd in de Koran, en met een goeie reden ook!!!!

en trouwens ik bedreig niemand, bedreigen is direct gericht naar een bepaald persoon op een aanvallende manier, dat mijn reactie zo bij jou overkwam ligt meer aan de interpretatie van jou daaraan.


op vreemdgaan tijdens het huwelijk (en de persoon toont geen berouw en vraagt ook neit om vergiffenis bij zijn partner) mag van mij en pijnlijke straf op worden toegepast. net goed

03-05-2005, 14:06
salaam halekoem waarom ik dat vraag is omdat ik vele meisjes en jongens voor het huwelijk dingen doen die niet klopt, ze weten niet dat het zina plegen is maar ik bedoel straf die je hiernamaal krijgt want de straf die je hier krijgt dat weet ik al

Pagina's : [1] 2