Bekijk volle/desktop versie : Jongen (15) vast voor overval tankstation



Pagina's : [1] 2 3

05-03-2017, 19:02
De politie heeft zaterdag een vijftienjarige jongen aangehouden die gewapend met een mes een overval wilde plegen op een tankstation aan de Vaanweg in Rotterdam.



Een medewerkster was in het winkelgedeelte bezig toen er opeens een gemaskerd persoon met een steekwapen voor haar stond. Hij eiste geld. Ze zei dat ze het ging halen, waarna ze naar het beveiligde gedeelte rond de kassa ging en snel de deur vergrendelde. Toen ze de politie belde, ging de jonge overvaller er vandoor. Hij werd even later gearresteerd.

05-03-2017, 19:31


Ouders ook maar eens onder de loep nemen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

05-03-2017, 19:38

Citaat door Dutchman98:
Ouders ook maar eens onder de loep nemen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Of de vrienden.

05-03-2017, 19:42

Citaat door Ma-at:
Of de vrienden.
Die zijn wel van invloed, maar niet verantwoordelijk.

05-03-2017, 19:44



Citaat door MikeH:
Die zijn wel van invloed, maar niet verantwoordelijk.
Bij sommigen heb je als ouders er niets meer aan te zeggen vooral die leeftijd.

05-03-2017, 19:45
Dutchman98,

De ouders hebben hier vrij weinig mee te maken. Het zijn meer de "slechte vrienden" die men hard moet aanpakken. Als ouder is het moeilijk om te achterhalen met wie je kind omgaat voor, tijdens en na schooltijd.

Deze jongen graag opsporen, oppakken en afvoeren voor onbepaalde tijd. Een taakstraf van +250 uur zal hem goed doen. Bij het nogmaals plegen van een misdrijf, deze jongen gewoon uitsluiten van de samenleving.

05-03-2017, 19:46

Citaat door _Community_:
Dutchman98,

De ouders hebben hier vrij weinig mee te maken. Het zijn meer de "slechte vrienden" die men hard moet aanpakken. Als ouder is het moeilijk om te achterhalen met wie je kind omgaat voor, tijdens en na schooltijd.

Deze jongen graag opsporen, oppakken en afvoeren voor onbepaalde tijd. Een taakstraf van +250 uur zal hem goed doen. Bij het nogmaals plegen van een misdrijf, deze jongen gewoon uitsluiten van de samenleving.
Dit dus.

05-03-2017, 19:58

Citaat door Ma-at:
Bij sommigen heb je als ouders er niets meer aan te zeggen vooral die leeftijd.
Klopt, maar nog steeds zijn ze verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen.

Als ouder heb je wel degelijk mogelijkheden om te weten dat je kind op het verkeerde pad is.
Dat lukt niet altijd uiteraard, maar als alle ouders hun werk goed zouden doen, zou er echt minder criminaliteit zijn.

Van mij mogen overigens volwassen misdaden gewoon met volwassen straffen worden veroordeeld.

05-03-2017, 20:03

Citaat door MikeH:
Klopt, maar nog steeds zijn ze verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen.

Als ouder heb je wel degelijk mogelijkheden om te weten dat je kind op het verkeerde pad is.
Dat lukt niet altijd uiteraard, maar als alle ouders hun werk goed zouden doen, zou er echt minder criminaliteit zijn.

Van mij mogen overigens volwassen misdaden gewoon met volwassen straffen worden veroordeeld.
Tuurlijk, dat laatste weet ik toch nog niet zo, het is nog altijd een kind, degelijke taakstraf lijkt me dan wel redelijk.

05-03-2017, 20:49

Citaat door Ma-at:
Tuurlijk, dat laatste weet ik toch nog niet zo, het is nog altijd een kind, degelijke taakstraf lijkt me dan wel redelijk.
Klopt

05-03-2017, 21:09

Citaat door F40:
Klopt
Welk kind heeft niets uitgestoken in zijn jeugd?
Als die groep moet bestraffen als grote mensen breng je hun nog geen inzicht bij over hun daden.

05-03-2017, 21:44

Citaat door Ma-at:
Welk kind heeft niets uitgestoken in zijn jeugd?
Als die groep moet bestraffen als grote mensen breng je hun nog geen inzicht bij over hun daden.
Ik ben voor dienstplicht. Kids van nu zijn verwend en moeten van de borstvoeding af.

05-03-2017, 21:54



Citaat door F40:
Ik ben voor dienstplicht. Kids van nu zijn verwend en moeten van de borstvoeding af.
Redbull, zeker geen cola.

05-03-2017, 21:56

Citaat door Ma-at:
Redbull, zeker geen cola.
En ze begint weer... wtfrits bedoel je hier mee

05-03-2017, 22:00
Militaire dienstplicht is niet rendabel. Doe mij maar sociale dienstplicht. Grotere kans dat de jeugd en jong-volwassenen beter zullen nadenken over de eventuele consequenties voor ze fratsen willen uithalen.

Pagina's : [1] 2 3