Bekijk volle/desktop versie : De 600.000 ahadith van Bukhari



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-03-2017, 21:52
Assallamoe alaikum,


Allah zegt over de Quran:

1. De Quran is volledig en gedetailleerd:

“….. We have brought the Book down to you providing explanations for all things plus guidance and mercy and giving news to the submitters.” 16:89


2. De Quran legt zichzelf uit:

And We have certainly explained [the content] in this Qur'an that mankind may be reminded, but it does not increase the disbelievers except in aversion. 17:41


3.De Quran is de beste Hadith:

Allah has sent down the best Hadith: a consistent Book wherein is reiteration. The skins shiver therefrom of those who fear their Lord; then their skins and their hearts relax at the remembrance of Allah . That is the guidance of Allah by which He guides whom He wills. And one whom Allah leaves astray - for him there is no guide. 39:23


4. Allah verbiedt het volgen van iets anders dan de Quran:

"These are God's revelations (Quran) that We recite to you truthfully. In which Hadith other than God and His revelations do they believe?" 45:6

Volg niets anders dan de Quran, dus geen andere hadith!

5. Bukhari heeft 600.000 ahadith verzameld.

6. Stel dat een hadith + keten van overlevering een halve bladzijde zou beslaan, dan zou voor 600.000 ahadith 300.000 bladzijdes nodig zijn. Als het verdeeld zou worden over boeken (size van boeken destijds max. 300 bladzijdes) dan zou je de som krijgen 300.000 / 300 = 1000 boeken met ahadith! Een hele bibliotheek vol, dat allemaal terwijl bukhari arm zou zijn en midden in de desert zou leven. Anderen zeggen dat hij grootste gedeelte van zijn tijd op reis was in het MO en Egypte en daar de ahadith verzamelde, dus nagenoeg op plekken waar de profeet vzmh nooit heeft geleefd en de mensen nooit maar ook nooit de profeet vzmh hebben gekend.

7. Van de 600.000 ahadith zijn er ruim 7000 als sahih bestempeld. Dat is iets meer dan 1%, dus heel heel veel als onjuist bestempeld. Om iets als onjuist te bestempelen heb je bewijs nodig, bewijs verzamelen kost tijd!

8. 600.000 ahadith verzamelen zou heel heel veel tijd kosten. Stel je voor dat er 1 uur nodig is om een hadith vast te leggen (hij ging veelal naar mensen toe voor ahadith, kost uiteraard meer dan een uur tijd, maar reken toch slechts met een uur), dan zou er 600.000 uur nodig zijn / 24 uur = 25.000 dagen / 365 = 68,49 jaar! Dan reken ik 24/7 aan het werk, niet eten, niet slapen, niet uitrusten etc... Zou je slapen, eten en uitrusten meetellen dan kan je gerust stellen dat er zeker 100 jaar voor nodig is kwa tijd.

9. 600.000 ahadith grondig checken, zowel de inhoud als de keten van overlevering, kost heel heel veel tijd. Stel voor dat het slechts 1 uur kost om elke hadith op authenticiteit te controleren dan zou er 600.000 uur nodig zijn / 24 uur = 25.000 dagen / 365 = 68,49 jaar! Dan reken ik 24/7 aan het werk, niet eten, niet slapen, niet uitrusten etc... Zou je slapen, eten en uitrusten meetellen dan kan je gerust stellen dat er zeker 100 jaar voor nodig is kwa tijd.

10. Ibn Hanbal zou zelfs 700.000 ahadith verzameld hebben! Laten we maar eens een rekensom maken... Ach nee, laat maar, verspilde tijd om deze onzin te weerleggen.

Conclusie
Allah zegt dat de Quran compleet en gedetailleerd is. De profeet vzmh geeft aan dat hij alleen de Quran volgt. Maar veel Moslims hebben besloten daar tegenin te gaan en hadithboeken van hadithverzamelaars te volgen, dus andere boeken naast de Quran. Ze stellen de profeet vzmh te volgen maar in feite volgen ze de profeet vzmh juist niet, want hij volgde zoals in de Quran staat alleen de Quran, maar de hadithvolgers doen dat niet, die volgen meer dan de Quran.

Met een simpele rekensom kan je berekenen dat Bukhari nooit instaat geweest kon zijn om 600.000 ahadith te verzamelen en op schrift te zetten en ze allemaal te controleren. Het is gewoonweg onmogelijk, Bukhari had geen speciale kwaliteiten, kon geen wonderen verrichten en Bukhari was slechts een mens van vlees en bloed.

De hadithverzamelaars bepalen voor vele soennieten en sjiieten wat ze geloven en hoe ze de Islam praktiseren. De hadithverzamelaars bepalen hun dien en niet de Quran.


Weten jullie trouwens dat Bukhari pas ruim ruim 200 jaar na de dood van de profeet vzmh ter wereld kwam... Alle mensen die toen leefden in zijn tijdperk hadden nooit de profeet vzmh gekend of gezien en alles wat werd vastgelegd door hem kwam van die mensen die de profeet vzmh nooit hadden gekend of gezien noch hun ouders noch hun grootouders noch hun overgrootouders hadden de profeet vzmh ooit gekend of gezien. Op basis van deze mensen bouwde Bukhari zijn hadithboeken

01-03-2017, 21:57


Wat is het bewijs dat Bukhaari 600,000 Ahadith had verzameld?

02-03-2017, 02:40

Citaat door Durani:
Wat is het bewijs dat Bukhaari 600,000 Ahadith had verzameld?
Ha, daar is de wegloper. Ik heb tig vragen van je beantwoord en je beantwoordt mijn vragen niet zoals alle andere leden en rent weg. Zoals altijd beantwoord ik alle vragen maar jij durft dat niet en rent weg. Zullen we een deal sluiten, we beantwoorden elk een vraag en in de eerste post moet het antwoord al staan. De vraag waar je het hardst voor wegliep is dat je niet kon bewijzen dat de sunnah van de profeet vzmh in de Quran staat. Je mag het nog goed maken, laat mij zien waar de sunnah van de profeet vzmh in de Quran wordt genoemd

Als ik weer als eerste een vraag beantwoord ren je weg en krijg ik geen antwoord op mijn vraag. Dus, als je heel graag hier een antwoord op wilt (als hadithvolger zou je dit wel moeten weten) dan kan je gewoon antwoord geven ipv. weer gaan schelden, takfir plegen en dreigen


Ik geef je alvast een tip omdat ik vandaag geweldig nieuws heb gekregen


Ibrahim ibn Maeqil

02-03-2017, 03:38

Citaat door Durani:
Karima...?



Wegloper!


Je zou me bewijzen waar de sunnah van de profeet vzmh in de Quran staat nadat ik jou heb bewezen dat er maar 1 sunnah is en dat het de sunnah van Allah is. Ik wacht nog steeds op je bewijs, lukt het een beetje met zoeken

02-03-2017, 09:35


Ik heb geen tijd voor spelletjes ... bewijs dat Bukhari 600,000 Ahadith had verzameld en Ahmad 700,000!

02-03-2017, 10:03

Citaat door Durani:
Ik heb geen tijd voor spelletjes ...


Tijd is kostbaar, echt zonde van onze tijd om onzin te lezen van een aantal trollen hier. Beste is om ze op je negeerlijst te zetten, maar dan ook echt negeren en niets lezen. Heeft toch geen zin, het zijn mensen die geen advies accepteren en hier komen om ruzie te zoeken en uit te nodigen naar hun begeerte.

02-03-2017, 15:56

Citaat door Durani:
Ik heb geen tijd voor spelletjes ... bewijs dat Bukhari 600,000 Ahadith had verzameld en Ahmad 700,000!
Daar heb je het bewijs al, wederom wil hij weglopen nadat ik zijn vragen beantwoord


Dit keer trap ik er niet in, we doen om en om een vraag, dat is eerlijk en je bent dan welkom om een antwoord te krijgen. Wat heb je nou te verliezen, om en om een vraag, zo hoort een discussie toch te verlopen

02-03-2017, 15:58

Citaat door Umm-Suhayla:
Tijd is kostbaar, echt zonde van onze tijd om onzin te lezen van een aantal trollen hier. Beste is om ze op je negeerlijst te zetten, maar dan ook echt negeren en niets lezen. Heeft toch geen zin, het zijn mensen die geen advies accepteren en hier komen om ruzie te zoeken en uit te nodigen naar hun begeerte.
Volgens jou stelling is de Quran dan mijn begeerte, alhamdullilah in dat geval.


Je hebt me nog niet kunnen bewijzen waar de sunnah van de profeet vzmh in de Quran wordt genoemd? Duurt dat nou zolang dat jullie het bestaan van de sunnah van de profeet vzmh kunnen bewijzen? Hele simpele vragen maar jullie lopen er alleen maar omheen te draaien, dat is pas verspilde tijd.

02-03-2017, 16:01
Je ziet dus te liegen ... je hebt geen bewijs dat Bukhari 600,000 Ahadith had verzameld.

Shame on you.

02-03-2017, 16:10

Citaat door Durani:
Je ziet dus te liegen ... je hebt geen bewijs dat Bukhari 600,000 Ahadith had verzameld.

Shame on you.
Ik heb het bewijs maar omdat jij telkens nieuwe vragen stelt en belooft mijn vragen te beantwoorden wat je vervolgens niet doet ga ik je niet nogmaals tegemoet komen. Als ik dit niet kon bewijzen dan zou ik dit nooit claimen omdat ik dan ten eerste zou liegen en ten tweede zwak zou maken tegenover mijn tegenstanders die mij dan vast kunnen zetten. Ik zweer bij Allah dat ik het bewijs heb en aangezien je dit niet eens weet bewijs des te meer hoe little je kennis is over de hadithwetenschap. Aangezien ik geen antwoord ga geven op je vraag tenzij we de deal maken om om en om een vraag te beantwoorden van elkaar, want jij loopt telkens weg voor mijn vragen, ga ik je verwijzen naar ICIM in leiden en ze laten je het bewijs zien. Ik weet dat ze het bewijs hebben omdat zij de stukken ook hebben die een deel van het bewijs zijn, het bewijs is overigens enorm met vele ketenen van overlevering en het bewijs daarvan:


http://www.icimleiden.nl/islam-kennisbank/biografieen/biografie-imam-bukhari/


Zie kopje "De publicaties van Imam Bukhari" en vraag naar de bewijzen van al-Khatīb.

02-03-2017, 16:17
Kom op joh, wat heb je te verliezen, waarom zo bang, we beantwoorden om en om een vraag van elkaar. Je loopt al sinds ik hier ben weg, je wilde geen debat, ook geen online debat, ook niet elkaar om en om een vraag stellen zonder beperkingen, je loopt er allemaal voor weg


Maar je blijft wel telkens vragen aan mij stellen maar je durft geen enkele vraag van mij te beantwoorden, dat zegt veel over jou

02-03-2017, 16:18

Citaat door Mansur:
Goed zo snotneus.
En nu je neus afvegen.
Weer zo een weglopertje die niet in gesprek durft en wegrent. Enige wat hem nog rest is schelden

02-03-2017, 16:19


Je zweert dat je het bewijs hebt , maar je wilt het niet zeggen... hahaha

02-03-2017, 16:21

Citaat door Durani:
Je zweert dat je het bewijs hebt , maar je wilt het niet zeggen... hahaha
Omdat ik reeds eerder telkens door jou bedrogen ben en nadat ik je vragen beantwoordde je vervolgens wegliep. Ik heb toen gezworen niet meer een vraag van je te beantwoorden totdat jij mijn openstaande vragen beantwoordt. Je weet het zelf maar je blijft wegrennen, iedereen ziet hoe jij niet durft om om en om elkaar een vraag te stellen, you are so chicken. Helpt het als ik je een bonusvraag geef, dat jij telkens 2 vragen mag stellen en ik 1, durf je dan wel?

02-03-2017, 16:29
Wegloper Durani, wanneer gaan we hier online in debat? Geef eens even data en tijdstippen op zodat we hier online in debat gaan. We maken een aparte topic en gaan met elkaar in debat. Nou vertel, wanneer gaan we dat doen


Volgens mij is hij hem alweer gevlogen zoals altijd, hla onzin man, tis nog altijd leuk om onderstaande topic te lezen


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5525726&highlight=



Pagina's : [1] 2 3 4 5