Bekijk volle/desktop versie : [E-Boek] Het islamitische oordeel over stemmen en participatie aan de democratie



Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-02-2017, 21:12



"Het islamitische oordeel over stemmen en participatie aan de democratie!"[/SIZE]

[E-boek, te lezen in PDF-formaat]

http://www.ahlus-sunnah.nl/e-boek-het-islamitische-oordeel-over-stemmen-en-participatie-aan-de-democratie/


01-03-2017, 21:43


Stop met verwarring zaaien.

Dus er zijn 5 geleerden op aarde ... ?

Al-Maqdesi is de Mufti van Al-Qaidah.

Nasir al-Fahd en Ali Al-Khudair zitten ook in gevangenis wegens hun Takfiri en Irhabi Fatawa.

Al-Rajihi praat niet eens over stemmen.

Al-Ghunayman is een Saudi regering geleerde en metgezel van Ibn Baz, Uthaymin, Albani, Albaraak, die stemmen toestaan. Vraag aan hem wat hij oordeelt over deze geleerden, die stemmen toestaan.

Stop met dit onzin.

01-03-2017, 21:50

Citaat door Durani:


Stop met dit onzin.


Hoezo onzin? Hij volgt een andere mening. Accepteer dat, zoals jij wilt dat anderen dat ook van jou accepteren.

01-03-2017, 21:56

Citaat door Umm-Suhayla:
Hoezo onzin? Hij volgt een andere mening. Accepteer dat, zoals jij wilt dat anderen dat ook van jou accepteren.
Niet elke meningverschil is معتبر ... dat is gewoon Takfieri onzin van extremisten .

Het is geen 'Ilm.

02-03-2017, 02:41



Citaat door Durani:
Stop met verwarring zaaien.

Dus er zijn 5 geleerden op aarde ... ?

Al-Maqdesi is de Mufti van Al-Qaidah.

Nasir al-Fahd en Ali Al-Khudair zitten ook in gevangenis wegens hun Takfiri en Irhabi Fatawa.

Al-Rajihi praat niet eens over stemmen.

Al-Ghunayman is een Saudi regering geleerde en metgezel van Ibn Baz, Uthaymin, Albani, Albaraak, die stemmen toestaan. Vraag aan hem wat hij oordeelt over deze geleerden, die stemmen toestaan.

Stop met dit onzin.
Als je het document zou lezen, zou je zien dat we het bewust bij 5 hebben gehouden om niet in herhaling te vallen, aangezien de meeste fataawah grotendeels hetzelfde zullen zeggen.

Shaykh al-Maqdisie is helemaal geen moeftie van al-Qaaidah. Hij is gewoon een onafhankelijke geleerde.

De beide Shoeyoekh al-Fahd en al-Khoedair zitten inderdaad vast. So..? Dat ontneemt hen het recht te spreken over stemmen of?

We hebben bewust ervoor gekozen de fatwah van Shaykh ar-Raadjihie te vermelden waarin hij ingaat op de valse vergelijking tussen de democratie en de Shoeraa, zodat we ook daar min of meer een hoofdstuk aan wijden. Immers, zoals ik net zei, de meeste fataawah zullen ongeveer hetzelfde zijn qua inhoud en we wouden niet te veel in herhaling vallen. Maar er is wel gewoon een fatwah waarin shaykh ar-Raadjihie het stemmen op zich verbiedt hoor..

Shaykh al-Ghoenaimaan is een geleerde afkomstig van land inderdaad... Wat is het punt dat je daarmee wilt maken? De andere zijn dat ook op al-Maqdisie na. En wat maakt het verder uit wat hij van die shoeyoekh zoals bin baaz of al-Barraak vind dan? Wat heeft het 1 met het ander te maken?

Ik zie niet in waarom we onzinnig bezig zouden zijn.

02-03-2017, 22:02

Citaat door AS-Publicaties:
Ik zie niet in waarom we onzinnig bezig zouden zijn.
Jullie zijn onzinnig bezig omdat jullie geen idee hebben wat 'Shirk - ' eigenlijk inhoudt.

'Shirk' is het toewijden van een 'Ibaadah' naar ander dan God.

"Aanbidding - العبادة" is ALLES dat je richt/doet voor een god (إله) of iets dat aanbeden wordt [COLOR="#FF8C00"][B](المعبود). [/COLOR][/B]

Maar daden zijn [SIZE=4]niet [/SIZE]opzich aanbidden, zelfs deze daden niet:

Prostratie (السجود)
Staan (الوقوف)
Buigen (الركوع)
Dier offeren (الذبح)
Vasten (الصيام)
Roepen (النداء/الدعاء)
Zweren (الحلف)
Geloftes/Beloftes (النذر)
Kussen van stenen (تقبيل الحجر )
Rond iets lopen (الطواف)
Haren scheren (حلق الرأس)
Vrees (خوف)
Vertrouwen (التوكل)
Gehoorzaamheid (طاعة)
Geduld (الصبر)

Deze zaken worden pas "Aaanbidding - العبادة" als je het doet omwille van een GOD (إله). Zoals het kussen van de Zwarte Steen (الحجر الأسود) aanbidding wordt als je het doet tijdens Hajj omwille van God. Het kussen van een steen is niet opzich een aanbidding.

Zonder deze intentie (قصد - إرادة - نية) van aanbidding, blijft daar niets van over behalve: Bewegingen, Honger en Rondjes lopen. Haren scheren tijdens Hajj met de juiste intentie is een aanbidding. Maar een soldaat kan bijvoorbeeld ook zijn haren scheren voor zijn generaal en rechtop voor hem staan tijdens marcheren. Hij kan hem gehoorzamen en zelfs vrezen. Hij heeft daarmee de generaal niet aanbeden.

Een man kan een gelofte/belofte aan zijn vrouw maken en een dier offeren voor zijn kinderen om te eten. Daarmee heeft hij niemand aanbeden.

Pas als iets niet gericht is naar een god (إله) - dan is het Aanbidding. (العبادة لا تكون إلا لإله)

Nogmaals: Het wordt geen aanbidding tot je het linkt met een god (إله).

Ik geef je een voorbeeld:

Je loopt buiten en ziet: Een man ligt geprostreerd naar een standbeeld.


Het kan AFGODENDIENST zijn: Als hij in de goddelijkheid ervan gelooft, zoals de Moshrikien

Het kan VERBODEN zijn: Als hij het uit respect doet, zoals naar een standbeeld van Napoleon

Het kan TOEGESTAAN zijn: Als hij buikpijn heeft en richting een beeld op de grond ligt zonder dat hij het weet

Het kan VERPLICHT zijn: Als hij gedwongen is (ikrah), om zijn leven te redden


Je kan niet gelijk 1 oordeel van Kufr toepassen op elke persoon die voor een beeld ligt!!

De قضاة (rechters/rechtbank) kijkt naar de القرائن ... dus indicaties om de bedoeling van de persoon te vinden. Alle daden worden naar intentie/bedoeling geoordeeld door ahlus-Sunnah. We kijken niet alleen naar hart, zoals de Morji'ah en ook niet alleen naar daden zoals de Khawaarij. We kijken naar allebei.

De principe luidt: الأمور بمقاصدها - "al-umoer be-maqaasidihaa", i.e. daden worden beoordeeld naar de bedoeling/intentie erachter.

Zoals de Hadith luidt: "إنما الأعمال بالنيات - Daden worden naar intentie beoordeeld."

Al-Shaatibi Maliki zegt in ("Al-Muwaqaat&quot:
قال الشاطبي في الموافقات (3ج/7-9) : ( المسألة الأولى : [SIZE=5]إن الأعمال بالنيات والمقاصد معتبرة في التصرفات من العبادات والعادات[/SIZE] والأدلة على هذا المعنى لا تنحصر . ويكفيك منها[SIZE=6] أن المقاصد تفرق بين ما هو عادة وما هو عبادة[/SIZE] ، وفي العبادات بين ما هو واجب وغير واجب ، وفي العادات بين الواجب والمندوب والمباح والمكروه والمحرم والصحيح والفاسد وغير ذلك من الأحكام ، والعمل الواحد يقصد به أمر فيكون عبادة ، ويقصد به شيء آخر فلا يكون كذلك ، بل يقصد به شيء فيكون إيمانا ، ويقصد به شيء آخر فيكون كفرا كالسجود لله أو للصنم . وأيضا فالعمل إذا تعلق به القصد تعلقت به الأحكام التكليفية ، وإذا عري عن القصد لم يتعلق به شيء منها كفعل النائم والغافل والمجنون

Als Moslims in Nederland niet stemmen, dan krijgt Geert Wilders - de grote vijand van Islam en de Moslims - een grotere kans op overwinning. Wilders tegenhouden is de 'niyah' (intentie) achter stemmen voor Moslims, en niets anders.

Zoals Ahmad heeft overgeleverd met een authentieke keten:




[SIZE=3]فقد روى أحمد (1742) في قصة النجاشي مع جعفر بن أبي طالب رضي الله عنه ، من حديث أم سلمة رضي الله عنها ، وفيه : (
[SIZE=5]قَالَتْ : وَدَعَوْنَا اللَّهَ لِلنَّجَاشِيِّ بِالظُّهُورِ عَلَى عَدُوِّهِ وَالتَّمْكِينِ لَهُ فِي بِلَادِهِ
[/SIZE] والحديث حسنه شعيب الأرنؤوط في تحقيق المسند برقم (1740) ، وصححه الألباني في تعليقه على فقه السيرة ، ص 115


Umm Salamah zei: ... "Wij (Sahaba) deden Du'a tot Allah voor Al-Najaashi, om hem de overhand te geven over zijn vijanden en hem in zijn land te vestigen."

(SAHIH - "Musnad", 1742 - authentiek verklaard door Albani).


De Du'a en hoop van de Sahaba voor Al-Najashi om aan macht te komen - betekende niet dat zij verantwoordelijk zijn voor de mensen-wetten waar hij mee regeerde!!

Niemand zegt zoiets!!

De enige reden waarom mensen stemmen is omdat de ene Kaafir minder slecht is dan de andere Kaafir.

De Moslims die stemmen geloven niet in de goddelijkheid van deze wetmakers. Ze zien hen als Kuffaar.

De Moslim/Muwahidoen zeggen: القرآن دستورنا - De Qur'an is onze Constitution!

De Secularisten/Atheisten zeggen: الدستور قرآننا - De Constitution is onze Qur'an!

Er is een wereld van verschil... أفنجعل المسلمين كالمجرمين، مالكم كيف تحكمون!

Als iemand gelooft dat deze wetten beter zijn dan God's wetten, zo'n iemand is zowizo ongelovig, of die stemt of niet. Als iemand gelooft dat de mensen met hun wetten de wetten van God mogen vervangen, dat is ook Kufr en Shirk. Als iemand gelooft dat de wetten van hun monikken voorrang krijgen boven de wetten van God, dat is ook aanbidding van die monikken.

De Moslims stemmen Alhamdolillah niet om die reden.

Daarom praten jullie onzin , met alle respect.

04-03-2017, 16:07
Als Moslims in Nederland niet stemmen, dan krijgt Geert Wilders - de grote vijand van Islam en de Moslims - een grotere kans op overwinning. Wilders tegenhouden is de 'niyah' (intentie) achter stemmen voor Moslims, en niets anders.


Dat is niet waar. Moslims stemmen op denk. Zij kunnen Wilders nooit afhouden van winst.
VVD misschien wel. Denk krijgt Max 2/3 zetels.

04-03-2017, 21:57
http://https://www.google.nl/amp/s/www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/1581101/oproep-salafistische-imam-voor-stem-op-denk.html?espv=1

Oproep salafistische imam voor stem op DENK

04-03-2017, 22:12

Citaat door havvah:
We horen niet eens in dar al kufr te leven, kom jij
Wie zegt dat ?!

Hijrah is niet verplicht als je je religie kan praktiseren: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5496302&

Lees wat Shaafi'ie en Ibn Qudamah daar zeggen.

Als je zegt: Ik volg Shaf'ie en Ibn Qudamah niet.

Lees dan dit:

Fudayk kwam naar de Profeet en zei (SAHIH hadith - "Ibn Hibban", 4969):




يَا رَسُولَ اللهِ، إِنَّهُمْ يَزْعُمُونَ أَنَّهُ [SIZE=6]مَنْ لَمْ يُهَاجِرْ هَلَكَ[/SIZE] فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ‏:‏ يَا فُدَيْكُ أَقِمِ الصَّلاَةَ وَاهْجُرِ السُّوءَ [SIZE=7]وَاسْكُنْ مِنْ أَرْضِ قَوْمَكَ حَيْثُ شِئْت[/SIZE]

[/SIZE]"O boodschapper van Allah! [SIZE=4]De mensen zeggen dat als je geen Hijrah doet dat je vernietigd bent!" [/SIZE]De Profeet zei: "O Fudayk! Verricht je gebeden en doe Hijrah van het kwade! [SIZE=4]Leef dan met je mensen waar je ook bent op aarde[/SIZE]."



In de 'Musnad' van Imam Ahmad is overgeleverd (1420):


[SIZE=5]

[SIZE=6]البلاد بلاد الله[/SIZE]،والعباد عباد الله، [SIZE=6]وحيثما أصبت خيراً فأقم[/SIZE]


[/SIZE]“De landen behoren tot Allaah en de dienaren behoren tot Allaah, dus waar je ook een goede plek vindt, daar mag je wonen".



Volgens sommige juristen is het leven in Darul-Kufr zelfs beter dan in Darul-Islam, als daar een Maslahah in ligt:

Imaam Al-Mawardi ash-Shafi'ee , zei 1000 jaar geleden over Hijrah:




[SIZE=5]

إذا قدر على إظهار الدين في بلد من [SIZE=5]بلاد الكفر فقد صارت البلدة دار اسلام فالإقامة فيها أفضل من الرحلة عنها [/SIZE]لما يترجى من دخول غيره في الاسلام

[/SIZE]"Als hij in staat is om openlijk zijn religie te praktiseren in een [SIZE=4]land van de ongelovigen, dan wordt dat land zijn Darul-Islaam. Het verblijf daarin is dan beter voor hem dan het verlaten ervan[/SIZE], wegens de hoop dat anderen door hem Islam zullen binnentreden."

[SIZE=1]["Al-Hawi Al-Kabeer", 14/104].


Laat je niet misleiden door extremisten - ze hebben altijd TEXT, zonder CONTEXT.

Je citeert ook Ibn Uthaymien - hij zegt dat stemmen verplicht is!

Je citeert ook IslamQA van Munajjid - hij zegt ook dat stemmen toegestaan is daar!

Niemand zegt dat democracy goed is.

04-03-2017, 22:28

Citaat door Durani:
.


Ken jij ook geleerden die daadwerkelijk mensen oproepen om te gaan stemmen?

05-03-2017, 00:15
http://https://www.youtube.com/watch?v=jvI_HfSIRwo

vanaf 46:10

05-03-2017, 10:40
Is it permissible to vote for the extreme right wing in the western countries to let them contribute into destroying their own country? Or to vote for the least harmful towards Islam in the western countries?!

Shaykh Atiyyatullah AlLibi says:

"And this also the situation of the Muslim minorities in the countries of the disbelievers. They would say: Can the Muslims give their vote to what is the lesser harm towards Islam and the Muslims to avoid harm, while they know that all of the candidates are disbelievers and that they won’t rule by what Allah has revealed and that they are not pleased with them and they don't accept them for ruling, but they voted for the lesser harm to avoid the greater harm? What we believe to be stronger and closer to the truth is that it is not permissible for them to vote, because if we agree that voting for a disbeliever is a support for him and for his program of Kufr and partisanship, and that it is Kufr if he intended it, then it is not permissible to engage in Kufr for matters like those mentioned such as for avoiding harm".

05-03-2017, 11:33


Ik geloof ook dat het shirk en kufr is, geen twijfel aan.

05-03-2017, 11:39

Citaat door Durani:
Niet elke meningverschil is معتبر ... dat is gewoon Takfieri onzin van extremisten .

Het is geen 'Ilm.


Ze hebben betere achlaaq dan jij. Ze nodigen uit naar Allah in plaats van naar henzelf en flirten hier niet met zusters. Denk je dat ik een dwaas ben ofzo. Ga toch spelen man. Ik neem jou en velen hier niet serieus. Dus probeer de volgende keer jouw onzin bij je te houden.

05-03-2017, 11:57

Citaat door AS-Publicaties:
.


Laat je niet misleiden door Durani, hij heeft hier geen 1 topic waarin hij naar Allah uitnodigt, hij is daar waarschijnlijk tegen, vandaar zijn domme reacties. Die man is getrouwd ook en schaamt zich nergens voor. Ik haat hem omwille van Allah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5