Citaat door AS-Publicaties:Ik zie niet in waarom we onzinnig bezig zouden zijn.
Jullie zijn onzinnig bezig omdat jullie geen idee hebben wat 'Shirk - ' eigenlijk inhoudt.
'Shirk' is het toewijden van een 'Ibaadah' naar ander dan God.
"Aanbidding - العبادة" is ALLES dat je richt/doet voor een god (إله) of iets dat aanbeden wordt [COLOR="#FF8C00"][B](المعبود). [/COLOR][/B]
Maar daden zijn [SIZE=4]niet [/SIZE]opzich aanbidden, zelfs deze daden niet:
Prostratie (السجود)
Staan (الوقوف)
Buigen (الركوع)
Dier offeren (الذبح)
Vasten (الصيام)
Roepen (النداء/الدعاء)
Zweren (الحلف)
Geloftes/Beloftes (النذر)
Kussen van stenen (تقبيل الحجر )
Rond iets lopen (الطواف)
Haren scheren (حلق الرأس)
Vrees (خوف)
Vertrouwen (التوكل)
Gehoorzaamheid (طاعة)
Geduld (الصبر)
Deze zaken worden pas "Aaanbidding - العبادة" als je het doet omwille van een GOD (إله). Zoals het kussen van de Zwarte Steen (الحجر الأسود) aanbidding wordt als je het doet tijdens Hajj omwille van God. Het kussen van een steen is niet opzich een aanbidding.
Zonder deze intentie (قصد - إرادة - نية) van aanbidding, blijft daar niets van over behalve: Bewegingen, Honger en Rondjes lopen. Haren scheren tijdens Hajj met de juiste intentie is een aanbidding. Maar een soldaat kan bijvoorbeeld ook zijn haren scheren voor zijn generaal en rechtop voor hem staan tijdens marcheren. Hij kan hem gehoorzamen en zelfs vrezen. Hij heeft daarmee de generaal niet aanbeden.
Een man kan een gelofte/belofte aan zijn vrouw maken en een dier offeren voor zijn kinderen om te eten. Daarmee heeft hij niemand aanbeden.
Pas als iets niet gericht is naar een god (إله) - dan is het Aanbidding. (العبادة لا تكون إلا لإله)
Nogmaals: Het wordt geen aanbidding tot je het linkt met een god (إله).
Ik geef je een voorbeeld:
Je loopt buiten en ziet: Een man ligt geprostreerd naar een standbeeld.
Het kan AFGODENDIENST zijn: Als hij in de goddelijkheid ervan gelooft, zoals de Moshrikien
Het kan VERBODEN zijn: Als hij het uit respect doet, zoals naar een standbeeld van Napoleon
Het kan TOEGESTAAN zijn: Als hij buikpijn heeft en richting een beeld op de grond ligt zonder dat hij het weet
Het kan VERPLICHT zijn: Als hij gedwongen is (ikrah), om zijn leven te redden
Je kan niet gelijk 1 oordeel van Kufr toepassen op elke persoon die voor een beeld ligt!!
De قضاة (rechters/rechtbank) kijkt naar de القرائن ... dus indicaties om de bedoeling van de persoon te vinden. Alle daden worden naar intentie/bedoeling geoordeeld door ahlus-Sunnah. We kijken niet alleen naar hart, zoals de Morji'ah en ook niet alleen naar daden zoals de Khawaarij. We kijken naar allebei.
De principe luidt: الأمور بمقاصدها - "al-umoer be-maqaasidihaa", i.e. daden worden beoordeeld naar de bedoeling/intentie erachter.
Zoals de Hadith luidt: "إنما الأعمال بالنيات - Daden worden naar intentie beoordeeld."
Al-Shaatibi Maliki zegt in ("Al-Muwaqaat"
:
قال الشاطبي في الموافقات (3ج/7-9) : ( المسألة الأولى : [SIZE=5]إن الأعمال بالنيات والمقاصد معتبرة في التصرفات من العبادات والعادات[/SIZE] والأدلة على هذا المعنى لا تنحصر . ويكفيك منها[SIZE=6] أن المقاصد تفرق بين ما هو عادة وما هو عبادة[/SIZE] ، وفي العبادات بين ما هو واجب وغير واجب ، وفي العادات بين الواجب والمندوب والمباح والمكروه والمحرم والصحيح والفاسد وغير ذلك من الأحكام ، والعمل الواحد يقصد به أمر فيكون عبادة ، ويقصد به شيء آخر فلا يكون كذلك ، بل يقصد به شيء فيكون إيمانا ، ويقصد به شيء آخر فيكون كفرا كالسجود لله أو للصنم . وأيضا فالعمل إذا تعلق به القصد تعلقت به الأحكام التكليفية ، وإذا عري عن القصد لم يتعلق به شيء منها كفعل النائم والغافل والمجنون
Als Moslims in Nederland niet stemmen, dan krijgt Geert Wilders - de grote vijand van Islam en de Moslims - een grotere kans op overwinning. Wilders tegenhouden is de 'niyah' (intentie) achter stemmen voor Moslims, en niets anders.
Zoals Ahmad heeft overgeleverd met een authentieke keten:
[SIZE=3]فقد روى أحمد (1742) في قصة النجاشي مع جعفر بن أبي طالب رضي الله عنه ، من حديث أم سلمة رضي الله عنها ، وفيه : (
[SIZE=5]قَالَتْ : وَدَعَوْنَا اللَّهَ لِلنَّجَاشِيِّ بِالظُّهُورِ عَلَى عَدُوِّهِ وَالتَّمْكِينِ لَهُ فِي بِلَادِهِ
[/SIZE] والحديث حسنه شعيب الأرنؤوط في تحقيق المسند برقم (1740) ، وصححه الألباني في تعليقه على فقه السيرة ، ص 115
Umm Salamah zei: ... "Wij (Sahaba) deden Du'a tot Allah voor Al-Najaashi, om hem de overhand te geven over zijn vijanden en hem in zijn land te vestigen."
(SAHIH - "Musnad", 1742 - authentiek verklaard door Albani).
De Du'a en hoop van de Sahaba voor Al-Najashi om aan macht te komen - betekende niet dat zij verantwoordelijk zijn voor de mensen-wetten waar hij mee regeerde!!
Niemand zegt zoiets!!
De enige reden waarom mensen stemmen is omdat de ene Kaafir minder slecht is dan de andere Kaafir.
De Moslims die stemmen geloven niet in de goddelijkheid van deze wetmakers. Ze zien hen als Kuffaar.
De Moslim/Muwahidoen zeggen: القرآن دستورنا - De Qur'an is onze Constitution!
De Secularisten/Atheisten zeggen: الدستور قرآننا - De Constitution is onze Qur'an!
Er is een wereld van verschil... أفنجعل المسلمين كالمجرمين، مالكم كيف تحكمون!
Als iemand gelooft dat deze wetten beter zijn dan God's wetten, zo'n iemand is zowizo ongelovig, of die stemt of niet. Als iemand gelooft dat de mensen met hun wetten de wetten van God mogen vervangen, dat is ook Kufr en Shirk. Als iemand gelooft dat de wetten van hun monikken voorrang krijgen boven de wetten van God, dat is ook aanbidding van die monikken.
De Moslims stemmen Alhamdolillah niet om die reden.
Daarom praten jullie onzin , met alle respect.