Bekijk volle/desktop versie : Hulp nodig.



24-02-2017, 23:19
Beste leden,

Ongeveer anderhalve maand is mijn vader overleden Allah y rahmou. Hij is een tijdje ziek geweest en hij kreeg ongeveer gedurende
een halfjaar thuiszorg. Zij waren verantwoordelijk voor de pijnstilling die hij kreeg. Hij had een morphinepompje wat als pijnstilling diende.
In zijn eindfase zijn zij (de thuiszorg) heel onverantwoord en slordig met zijn medicatie geweest. Hij kreeg 2,5 ml morphine, maar iemand
van de thuiszorg heeft de morphine op 3 ml ingesteld terwijl zij duidelijk de opdracht vanuit het ziekenhuis en de artsen hebben gekregen
om hem 2,5 ml toe te dienen. Nou heeft hij weleens in het verleden eerder 3 ml morphine gehad omdat hij veel pijn had, maar dat kon hij
niet aan. Hij kreeg daar veel bijwerkingen van en zei hele rare dingen, dus hebben we meteen het verzoek ingediend de stand omlaag te
halen.
Op het moment dat hij 3 ml morphine kreeg, zat mijn vader in zijn laatste fase en was hij dus heel zwak. Hij kon deze dosis niet aan en is dus
in coma geraakt wat zijn stervende fase heeft versneld. Toen wij hierachter kwamen, zijn wij en vooral mijn moeder tekeer gegaan tegen de
thuiszorg. Er kwam altijd een vaste medewerker bij ons thuis en omdat wij zo boos waren over de toediening wat terecht was, want de bedoeling
was dat hij 2,5 ml toegediend zou krijgen. Wij wilden zijn manager spreken. Op dat moment was onze huisarts ook aanwezig thuis. Hij belde
zijn manager op, vertelde het verhaal en duwde de telefoon in mijn huisarts haar handen. Zij wist niet zo goed waarom, maar heeft dus met de
manager gesproken. Op dat moment werd het te heet onder zijn voeten (de medewerker van de thuiszorg), maar ook de manager. Hij heeft ons
op dat moment verteld dat hij zich niet veilig voelde en zich terugtrok. En dat terwijl mijn vader in zijn stervende fase zat. Vervolgens werden wij
niet eens een halfuur later door de thuiszorg gebeld dat zij de thuishulp per direct zouden beëindigen. Puur omdat zij weten
dat ze een gruwelijke fout hebben gemaakt en zich terug wilden trekken. Zij waren niet meer verantwoordelijk voor mijn vader, dat zou mijn huisarts
zijn volgens hen. Op dat moment vonden wij dat prima, omdat wij ze ook niet meer over de vloer thuis wilden hebben na deze gruwelijke fout.
Vier dagen daarna is mijn vader in het ziekenhuis overleden Allah y rahmou.

Nu willen wij er werk van maken en er een zaak van maken. Doordat mijn vader een te hoge dosis aan morphine heeft gehad en hij zo zwak was
is hij meteen in coma geraakt. Echt letterlijk niet eens een halfuur nadat hij de dosis kreeg. Op papieren hebben wij ook duidelijk staan dat het de
bedoeling was dat hij 2,5 ml toegediend zou moeten krijgen.
Nu weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen en wat ik het beste kan doen. Heeft iemand misschien advies voor mij wat ik het beste kan doen
in deze situatie? Wij willen het zeker niet hierbij laten en willen gewoon gerechtigheid voor mijn vader. Hij is sneller heen gegaan en de schuld
ligt bij deze Thuiszorg.

25-02-2017, 00:06


Up


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

25-02-2017, 01:19
Up! Allahie rahmo

verstuurd vanaf mijn Audi S8+ quattro met Tapatalk

25-02-2017, 01:21
Hij is sneller heen gegaan en de schuld.

Zijn tijd was gekomen beste zuster. Allah y rhamho.

Maak er een zaak van, Allah y hawn.

25-02-2017, 01:31



Citaat door taqwa_lillah:
Up! Allahie rahmo

verstuurd vanaf mijn Audi S8+ quattro met Tapatalk


Allahouma ameen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

25-02-2017, 01:34

Citaat door nournour_:
Hij is sneller heen gegaan en de schuld.

Zijn tijd was gekomen beste zuster. Allah y rhamho.

Maak er een zaak van, Allah y hawn.


Allahouma ameen op je dua.
Wij wisten dat hij niet meer lang te leven had en ben me ervan bewust dat het zijn tijd was. Maar het feit is en blijf dat de Thuiszorg een grote fout heeft gemaakt en er daarom snel vandoor zijn gegaan.
Mijn vader was gewoon bij bewustzijn en sprak tot ze hem de verkeerde dosis hadden toegediend. Hij was daarna meteen in coma geraakt. En daarom wil ik er werk van maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

25-02-2017, 01:35

Citaat door Soesje_x:
Allahouma ameen op je dua.
Wij wisten dat hij niet meer lang te leven had en ben me ervan bewust dat het zijn tijd was. Maar het feit is en blijf dat de Thuiszorg een grote fout heeft gemaakt en er daarom snel vandoor zijn gegaan.
Mijn vader was gewoon bij bewustzijn en sprak tot ze hem de verkeerde dosis hadden toegediend. Hij was daarna meteen in coma geraakt. En daarom wil ik er werk van maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Meskien, het maakt mij helemaal ziek. Die gasten mogen daar niet ongeschonden van af komen. Gair in sha Allah

25-02-2017, 01:37

Citaat door nournour_:
Meskien, het maakt mij helemaal ziek. Die gasten mogen daar niet ongeschonden van af komen. Gair in sha Allah


Vind ik dus ook. InshaAllah. Ik weet alleen niet zo goed waar ik terecht kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

25-02-2017, 01:58
Waarom reageert niemand die rechten studeert? Je moet jouw rechter raadplegen en kijken hoe je te werk moet gaan.

25-02-2017, 02:26
Schakel een advocaat in . Boumanjal of Yehudi moszkowizc de laatste doet aan prodeo

06-03-2017, 11:27
Wat is de naam van de Thuiszorg instelling?

28-03-2017, 02:31

Citaat door MOOPIE:
Wat is de naam van de Thuiszorg instelling?


ExpertCare


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

28-03-2017, 02:32



Citaat door Dataman:
Schakel een advocaat in . Boumanjal of Yehudi moszkowizc de laatste doet aan prodeo


Thanks, I will


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk